آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

سرعت سایت در سئو چقدر موثر است؟

آیا سرعت سایت در سئو تاثیر دارد؟

سرعت سایت در سئو چقدر موثر است؟

اگر مقالات سئو وبلاگ تهران سرور را دنبال کرده باشید، احتمالا به یاد دارید که بارها گفته ایم الگوریتم های سئو تا سال ۲۰۱۰
به شکل دیگری بود. و از سال ۲۰۱۰ تا به امروز گوگل تغییرات زیادی را برای آن اعمال کرده است. یکی از همین موارد که تا سال ۲۰۱۰ اهمیت چندانی نداشت، سرعت بارگذاری وب سایت و صفحات آن می باشد. این مسئله آنقدر از جانب گوگل و وب مسترها مهم تلقی گشت تا اینکه در سال ۲۰۱۳، گوگل با بروزرسانی الگوریتم پنگوئن تاثیر سرعت در بهبود سئو را بیشتر کرد. در این مقاله قصد داریم تا به همین مسئله مهم بپردازیم و ببینیم سرعت تا چه میزان در سئو یک سایت موثر واقع می شود. پس با تهران سرور همراه باشید.

بعد از تولید محتوا به فکر سرعت وب سایت خود باشید

حتما بارها شنیده اید که می گویند محتوا پادشاه المان های رشد سئو است و با تولید محتوای مفید و منظم می توانید سئو
سایت خود را بهبود بخشید. بی شک این ادعا درست است و مطابق با آخرین الگوریتم های گوگل می باشد. در مرحله بعد اما باید به فکر سرعت بخشیدن به وب سایت خود باشید. چرا که به جد می توان گفت این عامل اصلی و مهم بعد از تولید محتوا است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. با این وجود هنوز هم بسیاری از وب مسترها و سئوکاران به این مسئله توجهی ندارند. و تمرکز اصلی خود را تنها معطوف به تولید محتوا کرده اند. اهمیت دادن به سرعت می تواند پا به پای تولید محتوای خوب برای شما از گوگل ورودی جذب کند.

چرا سرعت سایت مهم است؟

آیا سرعت سایت در سئو تاثیر دارد؟

انسان در دنیای دیجیتال که مملو از ۰ و ۱ است، توقع پاسخ سریع به هر واکنشی را دارد. همین مسئله باعث شده تا انسان امروزی، کم حوصله و بی طاقت باشد. از همین رو شما باید خود را با چنین شرایطی تطبیق دهید. کاربران شما عموما افرادی کم حوصله هستند که باید در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات خود را از سایت شما دریافت کنند. پس نباید آن ها را با کندی سایت خود معطل کنید. این مسئله برای گوگل نیز مهم است. در حقیقت گوگل هم چندان حوصله ای برای وب سایت کند ندارد.

تاثیر سرعت سایت در فروش اینترنتی

این روزها فروشگاه های اینترنتی رشد سرسام آوری داشتند و می توان ادعا کرد هیچ محصول یا خدمتی نیست که نتوانید به صورت اینترنتی خریداری کنید. همین مسئله باعث شده تا رقابت بین این فروشگاه ها روز به روز افزایش یابد تا بتوانند مشتریان خود را بیشتر و به همین منوال درآمد بیشتری نیز کسب کنند. یکی از مسائلی که باید در این رقابت تنگاتنگ به آن توجه کرد، سرعت وب سایت است. کاهش سرعت سایت باعث می شود تا علاوه بر آن که سئو شما ضربه ببیند، بازدیدکنندگان نیز سایت شما را در چند ثانیه کوتاه ترک کنند و به سراغ رقبای شما بروند.

سرعت سایت برای ثبت در گوگل بسیار مهم است

آیا سرعت سایت در سئو تاثیر دارد؟

همانطور که گفتیم، گوگل با بهبود الگوریتم های خود از سال ۲۰۱۰ به بعد، به سرعت وب سایت ها نیز توجه زیادی کرد و آن را یکی از مهم ترین عوامل سئو سایت در نظر گرفت. این مسئله برای ثبت شدن سایت و صفحاتش در گوگل نیز بسیار حائز اهمیت است. در حقیقت ربات های گوگل که به خزنده نیز معروف هستند، صفحات شما را جستجو می کنند و سرعت آن را با آخرین الگوریتم ها مطابقت میدهند. صفحات شما باید به بهینه ترین شکل ممکن تنظیم شوند و سرعت لود و بارگذاری آن ها نیز باید به خوبی مدیریت شود. مسئله سرعت برای سایت های بزرگ خصوصا فروشگاهی بسیار مهم است چرا که آن ها صفحات خیلی زیادی دارند.

جمع بندی

همانطور که ملاحظه کردید سرعت وب سایت اهمیت زیادی دارد. در مقالات بعدی به روش های افزایش سرعت سایت نیز می پردازیم. در صورتی که قصد خرید وب سایت دارید و یا اگر می خواهید سایت خود را سئو و بهینه سازی کنید می توانید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلن مورد نظر خود را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا