آموزشآموزش های adobeconnectتازه هایفناوری

ادوب کانکت 12.4 معرفی شد

نسخه جدید ادوب کانکت با ورژن 12.4 معرفی شد

ادوب کانکت 12.4 معرفی شد

ادوب کانکت بی شک بهترین نرم افزار در حوزه کلاس مجازی در دنیا به شمار می رود. نرم افزاری که در دوران کرونا
توانست بسیاری از مشکلات آموزش آنلاین را رفع کند. و در ایران نیز به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. شرکت مادر این نرم افزار یعنی ادوب این موفقیت را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه آموزش مجازی دید. از این رو سعی کرد تا با بروزرسانی های متعدد مشکلات این نرم افزار را حل کند و به مرور ویژگی های جدیدی به آن اضافه کند. مدتی است که ادوب کانکت 12.4 معرفی شده است. در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم تا به بررسی و معرفی ویژگی های این نسخه جدید بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

پاد آزمون Quiz Pod

آزمون‌ها می‌توانند در جلسات Adobe Connect شما به‌عنوان ابزاری برای ارزیابی دانش آموزان استفاده شوند. یا در صورت ترکیب با تابلوی امتیازات، به‌عنوان یک ابزار یادگیری مبتنی بر بازی رقابتی قابل استفاده هستند. ادوب کانکت 12.4 نوع جدیدی از pod را اضافه کرده است که قابلیت های زیادی دارد. در واقع Quiz Pod. در اتاق‌های جلسه، کلاس‌ های مجازی و اتاق‌ های سمینار قابل دسترس است. Quiz Pod به میزبان یا ارائه کننده امکان می دهد تا یک مسابقه با حداکثر 10 سوال ایجاد کند. انواع سوال عبارتند از:

پاد آزمون Quiz Pod ادوب کانکت 12.4

  • چند گزینه ای
  • پاسخ چندگانه
  • جای خالی را پر کنید
  • درست و غلط

در Quiz Pod جدید شما می توانید به تنظیمات سوالات نیز بپردازیم.  اضافه کردن اختیاری یک تایمر، تصادفی کردن سوالات، تصادفی کردن گزینه ها (پاسخ های موجود)، و پیکربندی نحوه نمایش از جمله این تنظیمات است.

پاد آزمون Quiz Pod ادوب کانکت 12.4

دانش آموزان نتیجه خود را خواهند دید و می توانند پاسخ های خود را بررسی کنند تا بفهمند به کدام سؤالات پاسخ صحیح داده شده است (البته اگر میزبان این گزینه را فعال کرده باشد). میزبان ها همچنین می توانند گزینه تابلوی امتیازات را فعال کنند که نتایج را برای بازی سازی مسابقه نمایش می دهد. شرکت‌ کنندگان می‌ توانند هم در دقت و هم در زمان‌ بندی با یکدیگر رقابت کنند.

زیرنویس‌ خودکار

ادوب کانکت در نسخه 12.2 زیرنویس خودکار را به نرم افزار خودش اضافه کرد و تحولی بزرگ در حوزه آموزش مجازی ایجاد کرد. البته در این نسخه زیرنویس باید از پیش ایجاد و در کلاس تغییراتی روی آن اعمال می شد. اما در ادوب کانکت 12.4 این نرم افزار می تواند به صورت خودکار گفتار را به متن و زیرنویس تبدیل کند. این سرویس جدید هم سریع و هم دقیق است و یک گزینه عالی برای ارائه آسان زیرنویس برای کسانی است که استفاده از آن را انتخاب می کنند. البته باید دقت داشته باشید که این گزینه در این بروزرسانی به صورت بتا ارائه می شود و در حال حاضر فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند. به گفته خود ادوب کانکت پشتیبانی از زبان های دیگر نیز برنامه ریزی شده است که در آپدیت های بعدی لحاظ می شود.

صفحه اصلی به روز شده

وقتی از Adobe Connect Central بازدید می کنید (رابط وب که برای مدیریت اتاق ها، رویدادها، محتوا و آموزش شما استفاده می شود) متوجه ظاهر و بازطراحی و به روز شده ای خواهید شد.

صفحه اصلی به روز شده ادوب کانکت 12.4

صفحه اصلی جدید راهنمایی بیشتری برای کاربران جدید ارائه می‌ کند و دسترسی به اتاق‌ ها، ضبط‌ ها، رویدادها و آموزش‌ های اخیر را آسان‌ تر می‌ کند. این صفحه همچنین شامل یک نوار ناوبری بازطراحی شده است و باعث می شود که کل تجربه کاربر بهتر و هماهنگ تر شود.

الگوهای رویداد پیشرفته

در مورد طراحی مجدد صحبت می کنیم، ادوب همچنین تغییرات اساسی در قالب های رویدادی که برای رویدادهای Adobe Connect در دسترس هستند ایجاد کرده است. اکنون گزینه های اضافی برای موارد زیر در دسترس است:

  • کاتالوگ رویداد
  • میکروسایت رویداد (اطلاعات، ثبت نام، سخنران)
  • ایمیل های رویداد

همه قالب‌های جدید اکنون واکنش‌گرا هستند. به این معنی که با هر دستگاهی سازگار می‌ شوند، به‌طور خودکار محتوای شما را دوباره جریان می‌ دهند و اندازه تصاویر را به‌ طور مناسب تغییر می‌ دهند.

بهبودهای ضبط کلاس ادوب کانکت 12.4

تجربه ضبط Adobe Connect شما نیز در شرف بهتر شدن است. Adobe Connect 12.4 گزینه جدیدی را برای بهبود کیفیت ضبط های شما اضافه می کند. علاوه بر افزایش سطح وضوح از 720p به 1080p، تنظیم کیفیت جدید همچنین نرخ بیت را برای بهبود کلی کیفیت افزایش می دهد.

بهبودهای ضبط کلاس ادوب کانکت 12.4

اکنون همچنین امکان ویرایش بدون نیاز به بارگیری موارد ضبط شده وجود دارد. ما یک ویرایشگر ضبط آنلاین جدید اضافه کرده‌ ایم که به شما امکان می‌ دهد بخش‌ هایی را از ضبط‌ های خود به راحتی برش داده و ویرایش کنید. پس از ویرایش نیازی به ارسال پیوند جدید نیست، پیوند ضبط تغییر نمی کند. در ضمن همیشه می توانید به نسخه اصلی ضبط برگردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا