طراحی سایت و وردپرس

استفاده از ایموجی در وردپرس

استفاده از ایموجی در وردپرس

همانطور که احتمالا می دانید، عصر امروز عصر ارتباطات است. برقراری ارتباط با گروه های مختلف از مهم ترین بخش های زندگی امروزی است. فضای مجازی و وب سایت ها بخش زیادی از این ارتباط را بر عهده دارند. در حقیقت با ابزارهای امروزی ارتباط بسیار ساده تر از گذشته است. با این حال به دلیل عدم ارتباط حضوری و رو در رو، احساسات به خوبی منتقل نمی شود. این مسئله به خصوص در ارتباط نوشتاری بسیار محسوس است. وب سایت ها نیز عمدتا بر پایه نوشته ها هستند. اما با ظهور ایموجی ها اندکی این ارتباط احساس بهبود پیدا کرد. در مقالات قبلی استفاده از ایموجی ها را در کلاس مجازی گفتیم. اکنون در این مطلب قصد داریم استفاده از ایموجی در وردپرس را به شما آموزش دهیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

ایموجی چیست؟

بهتر است ابتدا به مفهوم ایموجی بپردازیم و اصلا بدانیم که ایموجی چیست؟ استفاده از ایموجی در گذشته کمی متفاوت بود. دهه 90 میلادی را می توان دهه تولد ایموجی ها نامید. زمانی که استفاده از ایمیل ها رونق یافته بود و تازه پای شکلک های جالب به دنیای مجازی باز شده بود. این مسئله تا به امروز ادامه دارد و هم اکنون اموجی به یکی از مهم ترین و محبوب ترین المان ها در ارتباطات تبدیل شده اند. ایموجی ها یک سری شکلک بامزه و خنده دار هستند که عمدتا در پیام های متنی استفاده می شوند. دلیل استفاده از آن ها نیز برای بیان احساسات و انتقال حس به مخاطب است. عمده مصرف ایموجی ها در شبکه های اجتماعی و ایمیل ها است اما بسیاری از افراد علاقه زیادی به استفاده از آن ها در محیط وب سایت های مبتنی بر وردپرس دارند.

چطور در وردپرس از ایموجی استفاده کنیم؟

حالا بهتر است به سوال خودمان یعنی چگونگی استفاده از ایموجی در وردپرس بپردازیم. برای این کار چند راه متفاوت وجود دارد. اگر بخواهید از این قابلیت بدون نصب افزونه استفاده کنید، کافی است به تنظیمات وردپرس خود در پیشخوان بروید. ابتدا وارد پیشخوان وردپرس شوید. سپس به بخش تنظیمات رجوع کنید. پس از آن به قسمت نوشتن یا همان Writing بروید. معمولا از این بخش در داشبورد وردپرس می توانید برای تعیین تنظیمات کلی مثل نام کاربری و رمز عبور برای ورود به داشبورد وردپرس استفاده کنید. با این حال برای استفاده از وردپرس نیز به همین بخش نیاز دارید. تنها کافی است تیک گزینه «تبدیل خندانک‌هایی مانند :-) و :-P به گرافیک در زمان نمایش» را فعال کنید تا در هنگام نمایش سایت، چنین شکلک هایی به صورت گرافیکی به نمایش در بیایند.

چطور در وردپرس از ایموجی استفاده کنیم؟

در ضمن اگر قصد استفاده از ایموجی ها را ندارید و اتفاقی آن ها را در محیط سایت وردپرسی خود مشاهده می کنید، کافی است تیک گزینه را بردارید. برای فعال سازی ایموجی ها می توانید از افزونه مختلفی نیز استفاده کنید. همچنین افزونه های متعددی مانند Native Emoji وجود دارند که به شما کمک می کنند ظاهر اموجی های خود را تغییر دهید. همانطور که می دانید، ظاهر اموجی محصولات و پلتفرم های مختلف با یکدیگر مختلف است. با این حال افزونه های زیادی برای این کار وجود دارد. اما در نسخه های جدید وردپرس توجه زیادی به این موضوع شده است به خصوص آن که وبگردی با موبایل بسیار گسترش یافته. به عنوان مثال اگر شما در سایت خود از ایموجی خنده استفاده کنید، در گوشی های اندروید بر اساس ایموجی اندرویدی و در گوشی های اپل بر اساس ایموجی های آی او اس می باشد.

تایپ ایموجی در وردپرس چگونه است؟

اگر از کاربران قدیمی دنیای اینترنت باشید، احتمالا با یاهو مسنجر و ایموجی های به یاد ماندنیش آشنا هستید. در این جا هم روش کار به همین صورت است. در تصویر زیر اگر شکلک های سمت چپ را تایپ کنید و تیک گزینه مذکور را زده باشید، سایت شما ایموجی های سمت راست را نمایش می دهد.

ایپ ایموجی در وردپرس چگونه است؟

جمع بندی

امیدواریم با این آموزش، میزان انتقال احساسات در وب سایت های شما افزایش یابد و ارتباطات شما روز به روز گسترده تر شود. لازم به ذکر است،  اگر به دنبال راه اندازی وب سایت وردپرسی در هر زمینه ای به خصوص طراحی سایت آموزشگاهی و سایت فروشگاهی هستید، می توانید به تهران سرور اعتماد کنید. تیم طراحی سایت ما به صورت حرفه ای و با قالب و افزونه های رسمی برای مشتریان خود وب سایت طراحی می کند. قیمت مناسب و تضمین کیفیت شعار تهران سرور است. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا