آموزشطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

نحوه اضافه کردن فونت های سفارشی به وردپرس

نحوه اضافه کردن فونت های سفارشی به وردپرس

استفاده از فونت های سفارشی به شما کمک می کند تا لیست فونت های موجود را گسترش دهید. و از فونت هایی استفاده کنید که با نیازها و برند شما مطابقت دارند. خوشبختانه این قابلیت در وردپرس با کمک یک افزونه به راحتی قابل دستیابی است. در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه اضافه کردن فونت های سفارشی به وردپرس آشنا کنیم. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

فونت های سفارشی چیست؟

حتی اگر این امر به راحتی قابل دستیابی باشد، باید توجه داشته باشید که لیست فونت های استفاده شده در وب سایت خود را حداکثر تا حداکثر سه و ترجیحاً دو مورد نگه دارید. چیزی که باید در نظر داشت این است که همه تم های ما مستقیماً به کل کتابخانه فونت های ارائه شده توسط Google دسترسی دارند. اگر یکی از فونت‌ هایی که نیاز دارید از Google می‌آید، باید از قبل در گزینه‌ های فونت موجود تم شما گنجانده شود. اگر می خواهید در مورد تغییر فونت های خود با استفاده از گزینه های موجود بیشتر بدانید، این مقاله عمیق را بخوانید.

نحوه اضافه کردن فونت های سفارشی به وردپرس با استفاده از افزونه ها

نصب افزونه هایی برای افزودن فونت های سفارشی به وردپرس احتمالا ساده ترین راه برای انجام این کار است. در ادامه چند مورد از محبوب ترین گزینه ها آورده شده است.

1. WP Google Fonts

WP Google Fonts به شما این امکان را می دهد که از فونت های سفارشی استفاده کنید و آن ها را در عناصر خاص CSS اعمال کنید. افزونه WP Google Fonts را از دایرکتوری افزونه وردپرس نصب کنید. و از طریق داشبورد وردپرس خود، کنترل پنل فونت گوگل را باز کنید. در اینجا می توانید فونت ها را انتخاب کنید و تنظیمات مختلفی مانند سبک فونت، عناصر اختصاص داده شده و غیره را تغییر دهید.

چطور به وردپرس فونت های سفارشی اضافه کنیم؟

2. Easy Google Fonts

با Easy Google Fonts، می‌ توانید از هر موضوعی استفاده کنید و هر قلمی را در زمان واقعی پیش‌ نمایش کنید. استفاده از آن نیز ساده است زیرا نیازی به مهارت کدنویسی نیست. هنگامی که افزونه را نصب و فعال کردید، می توانید تنظیمات فونت را با دسترسی به Settings-Google Fonts ویرایش و مدیریت کنید. اگر می‌خواهید فوراً تایپوگرافی تم خود را تغییر دهید، با کلیک روی Appearance – Customise، Customizer WordPress خود را وارد کنید. در مرحله بعد، می توانید سفارشی سازی را در بخش تایپوگرافی شروع کنید، جایی که می توانید فونت ها را در هر قسمت از سایت خود مدیریت کنید.

3. Use Any Font

Use Any Font یکی دیگر از افزونه های عالی است که می تواند به شما کمک کند چندین فونت به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. پس از نصب، یک کلید API رایگان ایجاد کنید و دکمه تأیید را فشار دهید. پس از تأیید، می توانید فونت ها را در قالب های TTF، OTF و WOFF آپلود کنید. Use Another Font به شما این امکان را می دهد که فونت ها را به عناصر سفارشی نیز اختصاص دهید.

نتیجه گیری

شما یاد گرفته اید که چگونه فونت ها را دانلود کرده و به فرمت های وب پسند تبدیل کنید. شما همچنین دو روش برای اضافه کردن فونت های سفارشی به وردپرس کشف کردید. هر فونتی را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که با موضوع و سبک سایت شما مناسب است. در نهایت، اگر در مورد نحوه افزودن فونت به وردپرس سؤالی دارید، نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا