آموزشطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسفناوری

آموزش اضافه کردن یا تغییر فونت در وردپرس

راهکارهای فونت در وردپرس

آموزش اضافه کردن یا تغییر فونت در وردپرس

فونت یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید در طراحی سایت به آن دقت کرد. در حقیقت مطالب و محتوای متنی که شما منتشر می کنید، مهم ترین دلیلی است که کاربران به سمت سایت شما جذب می شوند. از این رو باید خوانایی بالایی داشته باشند و به زیبا شدن سایت شما نیز کمک کنند. متاسفانه برخی از قالب های وردپرس از زبان و فونت های فارسی پشتیبانی نمی کنند. فونت‌ های پیش‌فرض این قالب‌ ها Tahoma ،TimesNewRoman و یا فونت‌ های عربی هستند. این فونت ها نیز جذابیت بصری خوبی ندارند و به مذاق بسیاری خوش نمی آیند. در این آموزش قصد داریم اضافه کردن یا تغییر فونت در وردپرس را به شما توضیح دهیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

چرا فونت در وردپرس مهم است؟

شاید از خودتان بپرسید چرا فونت تا این حد اهمیت دارد. باید گفت از آن جایی که گوگل بر تمام جزئیات وب سایت ها نظارت می کند، فونت ها نیز از چشمانش در امان نیستند. با فونت مناسب شما می‌ توانید در طراحی سایت خود تحول بزرگی به وجود آورید و ظاهر سایت خود را تا حد زیادی تغییر دهید. تغییری که برای کاربران و بازدید کنندگان بسیار دلچسب خواهد بود و خواندن مطالب را برای آن ها راحت تر می کند. در حقیقت افزودن فونت فارسی زیبا و مناسب به قالب سایت وردپرس یکی از ضروریات است و هرگز نباید اهمیت آن را نادیده بگیرید. ذکر این نکته ضروری است که حتما از فونت های معتبر، با خرید قانونی و مورد تایید موتورهای جستجو به خصوص گوگل استفاده کنید.

برای تغییر یا اضافه کردن فونت جدید در وردپرس باید چه کار کنیم؟

هر قالبی که شما بر روی سایت وردپرسی خود نصب می‌کنید نیازمند یک فونت فارسی است. در واقع شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود باید از فونت هایی مناسب استفاده کنید. امروزه فونت های فارسی تنوع خوبی پیدا کرده اند و نسبت به گذشته بسیار زیبا تر شدند. همین ابتدای کار به شما توصیه می کنیم تا نهایت از یک یا دو فونت برای سایت خود استفاده کنید. استفاده از تعداد فونت های بیشتر باعث کندی وب سایت شما می شود و همچنین باعث ظاهری شلخته خواهد شد. خب وقت آن رسیده که مرحله به مرحله برای اعمال این تغییرات پیش برویم.

راهکارهای فونت در وردپرس

مرحله اول

ابتدا فونت مورد نظر خود که مطمئن هستید در موتورهای جستجو پشتیبانی می شود را به صورت قانونی خریداری کنید. پس از آن شما نیاز به آماده‌ سازی سه فرمت از فایل فونت خود دارید. در واقع شما باید فرمت Ttf، Eot و Woff از فونت خود را داشته باشید. فرمت Tft از بهترین فرمت های فونت به شمار می رود که تقریبا تمامی موتورهای جستجو با آن سازگاری دارند. (برای تبدیل فرمت فونت به Tft می توانید از مبدل های آنلاین استفاده کنید)

مرحله دوم

این مرحله بسته به نوع قالبی که از آن استفاده می کنید متفاوت است. برخی از قالب های پیشرفته وردپرسی، بخشی را برای اعمال تغییرات یا اضافه کردن فونت به سایت در اختیار شما قرار می دهند. شما به‌ راحتی با ورود به بخش فونت‌ ها می شوید و می توانید تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید. فقط توجه داشته باشید که هر ۳ فرمت گفته شده را دانلود و تبدیل نمایید.

مرحله سوم

مرحله سوم مرحله کد نویسی است. خوشبختانه وردپرس به دلیل متن باز بودن اجازه اعمال تغییرات از طریق کدنویسی را به شما می دهد. درصورتی‌ که قالب وردپرسی شما از پنل مدیریت و تنظیمات فونت‌ ها پشتیبانی نمی‌کند، ابتدا یک پوشه به نام Fonts در پوشه قالب بسازید. پس از آن سه فرمت Ttf، Eot و Woff را در پوشه مذکور قرار دهید. بعد از آپلود از طریق style.css کدهایی که در زیر می بینید را کپی کنید. (نام فونت را متناسب با فونتی که دارید تغییر دهید.)

@font-face {
	font-family: 'BYekan';
	src: url('fonts/BYekan.eot?#') format('eot'),
	url('fonts/BYekan.woff') format('woff'), 
	url('fonts/BYekan.ttf') format('truetype');
}
body{
        font-family:BYekan;
}

پس از انجام این کار، کافی است در فایل Style.css  قالب جستجو کرده و Font-family های قالب را تغییر دهید. بعد از انجام این مراحل به ترتیبی که ذکر کردیم،  مشاهده می‌کنید که فونت زیبای فارسی به سایت شما اضافه شده است. به همین راحتی! برای دیدن آموزش های ویدیویی تهران سرور نیز می توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا