آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسفناوریکسب و کار

افزایش سرعت سایت وردپرسی

چطور سایت وردپرسی پر سرعت داشته باشیم؟

افزایش سرعت سایت وردپرسی

کمتر کسی وجود دارد که با وب سایت سر و کار داشته باشد اما وردپرس را نشناسد. وردپرس بی شک بهترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیاست که کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این سیستم آنقدر محبوب است که بیش از 40 درصد کل وب سایت ها از این CMS برای راه اندازی استفاده کردند. با این حال هیچ سیستمی بی نقص نیست و وردپرس نیز از این مسئله مستثنی نیست. سرعت سایت های وردپرسی گاهاً و به دلایلی کم می شود. اما راه هایی برای افزایش سرعت آن وجود دارد. در این مقاله راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی را به شما معرفی می کنیم. همچنین به شما می گوییم چطور سایت وردپرسی پر سرعت داشته باشیم؟ پس با تهران سرور همراه باشید.

پنج راه ساده برای افزایش سرعت سایت وردپرسی

در این بخش به معرفی پنج راه ساده برای افزایش سرعت سایت وردپرسی خواهیم پرداخت. پس به هیچ وجه این بخش را از دست ندهید:

1- سرویس میزبانی خود را بهبود بخشید

سرویس میزبانی خود را بهبود بخشید

به عنوان اولین کار بهتر است سرویس میزبانی خود را ارتقاء دهید. اکثر وب سایت ها کار خود را با هاست اشتراکی شروع می کنند. این کار کاملا درست و منطقی است چرا که سایت تازه تاسیس نیازی به منابع بیش از اندازه ندارد. اما به مرور زمان با رشد وب سایت و افزایش بازدید شما باید سرویس میزبانی خود را از هاست اشتراکی به سرور مجازی یا سرور اختصاصی تغییر دهید. این کار فضا و منابع بیشتری در اختیار شما می گذارد. در نتیجه سرعت سایت وردپرسی شما به طرز چشمگیری افزایش می یابد. توصیه می کنیم به هیچ عنوان در بلند مدت و پس از رونق کسب و کارتان از هاست اشتراکی برای وب سایت استفاده نکنید.

2- نصب افزونه پاک کردن کش

یک سری المان های آماده و ثابت است که در سایت وردپرسی شما قرار می گیرد که به آن کش گفته می شود. کش برای سایت مفید است چرا که سرعت لود را برای کاربران افزایش می دهد. اما انباشته شدن این کش در طولانی مدت می تواند به سرعت سایت شما ضربه بزند و باعث کندی آن شود. از این رو توصیه می کنیم از افزونه های پاک کردن کش وردپرس نیز استفاده کنید. افزونه هایی مانند LiteSpeed Cache، WP Rocket، W3 Total Cache، WP Super Cache، WP Fastest Cache و… می توانند به شما در این مسیر کمک کنند.

3- بهینه سازی تصاویر و رسانه های دیگر

بی شک در تمام سایت ها از المان ها و رسانه های صوتی و تصویری زیادی استفاده می شود. مهم ترین آن ها نیز تصاویر هستند. استفاده از تصاویر اهمیت زیادی در جذب مخاطب دارد. چرا که پیام را بسیار بهتر و واضح تر به مخاطب می رساند. اما باید توجه کنید که از چه نوع عکسی استفاده می کنید. استفاده از تصاویر و المان های دیگر با حجم بالا می تواند سرعت بارگذاری سایت شما به طور چشمگیری کاهش دهد. به همین منظور باید تصاویر سایت خود را بهینه سازی کنید. برای این کار کافی است نرم افزارهای ویندوز یا سایت های آنلاین اقدام کنید. حجم تصاویر خود را با حفظ کیفیت آن کم کنید تا نتیجه آن یعنی سرعت بهتر را مشاهده کنید. یکی از معروف ترین و بهترین این سایت ها نیز سایت tinypng می باشد.

4- بروزرسانی وردپرس، قالب و افزونه ها

بروزرسانی وردپرس، قالب و افزونه ها

یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی بروزرسانی وردپرس، قالب و افزونه های آن است. نسخه های جدید معمولا بهبود یافته هستند. باگ ها و مشکلات نسخه های قبلی را ندارند. از این رو مشکلات امنیتی و کاهش سرعت برای آن ها پیش نمی آید. اگر به دنبال افزایش سرعت، کارایی بیشتر و بهبود مشکلات امنیتی سایت خود هستید بروزرسانی موارد ذکر شده را فراموش نکنید.

5- فایل های چند رسانه ای را به صورت مستقیم در وردپرس آپلود نکنید

یکی از کارهای که می تواند سرعت سایت شما را کاهش دهد، بارگذاری فایل های چند رسانه ای به صورت مستقیم در وردپرس است. فایل هایی مانند ویدیو که حجم زیادی دارند و زمان زیادی برای آپلود آن نیاز است. همانطور که گفتیم این کار سرعت سایت شما را کم می کند. اما آیا راه جایگزینی برای آن وجود دارد؟ قطعا بله. اولین و شاید ساده ترین آن آپلود فایل های حجیم در سرویس های آپلود هستند. که از معروف ترین آن ها برای ویدیو می توان به آپارات و یوتیوب اشاره کرد. راه دومی که می توانید از آن استفاده کنید نیز خرید هاست دانلود / آپلود می باشد.

جمع بندی

با انجام و رعایت همین نکات به ظاهر ساده تحول زیادی در سرعت سایت وردپرسی خود به وجود می آورید. اگر به دنبال راه اندازی وب سایت خوب و مناسبی هستید اما دانش کافی ندارید می توانید طراحی سایت خود را به تهران سرور بسپارید. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان مورد نظر خود را انتخاب کنید. مجموعه ما وب سایت شما را در کمترین زمان ممکن، با کیفیتی بالا و قیمتی مقرون به صرفه به شما تحویل خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا