LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodle

افزونه مودل Resource Notification برای ارسال اعلان و پیام های درسی

با افزونه مودل Resource Notification به دانش آموزان خود نوتیفیکیشن بفرستید

افزونه مودل Resource Notification برای ارسال اعلان و پیام های درسی

سیستم های مدیریت یادگیری زیادی در دنیا وجود دارند. با این حال هیچ یک به محبوبیت مودل دست نیافتند. این LMS با امکانات بی نظیری که ارائه کرد و همچنین اتصال آن به کلاس مجازی و وب سایت توانست طرفداران زیادی پیدا کند. یکی از مزیت های این سیستم قدرتمند، وجود افزونه های متعدد مانند سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. چیزی که رقبای این دو از آن بی نصیب هستند. افزونه هایی که می توانند در مسیر یادگیری و آموزش مجازی به شما کمک زیادی کنند. یکی از مسائلی که می تواند در تدریس مجازی مشکل ساز شود، اعلان ها و پیام های درسی معلم به دانش آموز است. که این مسئله با افزونه مودل Resource Notification قابل حل است. در این مقاله به معرفی این پلاگین خواهیم پرداخت. پس با تهران سرور همراه باشید.

افزونه مودل Resource Notification چیست؟

یکی از مسائلی که شاید یک ضعف در آموزش مجازی به حساب بیاید این است که ممکن است تکالیف یا وظایف جدیدی برای دانش آموزان تعریف شود. با این حال شاید نتوان به خوبی آن را به اطلاع آن ها رساند. شاید فکر کنید می توانید از پیامرسان ها برای این معضل استفاده کنید. اما این هم راه حل مناسبی نیست. برای اینکه دانش آموزان شما از فعالیت های تعریف شده جدید، منابع جدید یا ویرایش هایی که به تازگی انجام شده است مطلع شوند بهتر است از افزونه مودل Resource Notification استفاده کنید. افزونه Resource Notification به شما کمک می کند تا کار ارسال اعلان ها به دانش آموزان را به راحتی انجام دهید.

با نصب این افزونه در سامانه مدیریت یادگیری مودل خود تغییرات زیادی را احساس خواهید کرد. شما هنگام اضافه کردن یک فعالیت یا منبع جدید یا هنگام اعمال تغییرات در فعالیت های قبلی، در انتهای منوی کشویی، آیکون جدیدی با نام Notification یا اعلان مشاهده می کنید. با کلیک و فعالسازی این گزینه، تمام کسانی که در دوره کلاس آنلاین شما ثبت نام کرده اند، اعلان مربوط به بروز رسانی را دریافت خواهند کرد. به همین سادگی و بدون هیچ دردسری می توانید یک کلاس مجازی بروز و آپدیت داشته باشید.

افزونه مودل Resource Notification چیست؟

افزونه مودل Resource Notification چه ویژگی هایی دارد؟

این افزونه Moodle به معلم این امکان را می دهد که در صورت ایجاد یا تغییر در یک منبع جدید، از طریق پیام رسانی به دانش آموزان دوره اطلاع دهد. پیام اعلان به طور پیش فرض شامل دو پیوند یا پیوند است، یکی به منبع و دیگری به دوره. اعلان ها به طور پیش فرض برای تمام دانش آموزان دوره ارسال می شود. با این حال معلم می تواند انتخاب کند که این پیام برای چه کسانی ارسال شود و برای چه کسانی ارسال نشود. همچنین اعلان با محدودیت های دسترسی به منابع مانند گروه های دوره مطابقت دارد.

پیشینه و نسخه های افزونه مودل Resource Notification

این افزونه یکی از قدیمی ترین پلاگین های مودل به شمار می رود. در سال 2014 اولین نسخه از این افزونه برای مودل عرضه شد. با وجود اینکه در آن زمان استفاده از مود کم بود اما این افزونه مورد توجه قرار گرفت. درست مانند اکثر افزونه های مودل، Resource Notification نیز در دوران همه گیری کرونا به اوج استفاده خودش رسید. تا جایی که امروز بیش از 1600 مودل از این پلاگین استفاده می کنند. آخرین ورژن این افزونه نسخه 3.2.0 (2021032000) می باشد که هم اکنون در سایت مودل قابل دانلود است.

چگونه می توانم افزونه مودل Resource Notification را دریافت کنم؟

پلاگین های مودل افزونه هایی هستند که می توانید آن ها را روی پلتفرم moodle نصب کنید تا یک ویژگی، عملکرد یا حتی ظاهر خاصی را به مدرسه مجازی خود اضافه کنید. فقط کافیست با طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت نصب این افزونه بدست آورید. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا