LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

مدرسه آنلاین چیست؟ و برای راه اندازی آن چه نرم‌افزاری بهتر است؟

تعریف مدرسه آنلاین به زبان ساده

مدرسه آنلاین چیست؟ و برای راه اندازی آن چه نرم‌افزاری بهتر است؟

آموزش از راه دور با آمدن کرونا به اوج خود رسید. تا جایی که بسیاری از اساتید و صاحب نظران مانند محمدعلی آتش‌سودا، از اساتید برجسته ادبیات کشور معتقدند که بسیاری از دروس می‌توانند به سادگی در کلاس‌های مجازی تدریس شوند. و نیازی به حضور در کلاس نیست. به عقیده‌ی این گروه، بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها باید به سبک تدریس آنلاین روی آورند. تا با این کار علاوه بر کاهش هزینه‌ها، وقت کمتری را صرف کنند. اما بازدهی بیشتری داشته باشند. این تفکر بسیاری از مدارس را به سمت و سوی مدرسه آنلاین سوق داد. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم مدرسه آنلاین چیست و برای راه‌اندازی آن به چه زیرساخت‌های نیاز داریم. پس با تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

مدرسه آنلاین چیست و چه مزایایی دارد؟

تکنولوژی روزانه و در تمام زمینه‌ها در حال پیشرفت و نفوذ در حوزه‌های مختلف است. آموزش نیز دستخوش این تغییرات شده. و همگام با تکنولوژی پیش آمده و از فناوری‌های نوین برای یادگیری استفاده می‌کند. علاوه بر این اتفاقات غیر متقربه‌ای مانند پاندمی ویروس کرونا نیز در نقش کاتالیزور عمل می‌کند. و سرعت این تغییرات را دو چندان می‌کند. این روزها که دنیا کماکان در حال پیشرفت است. و مشکلات کرونا را نیز پشت سر گذاشت، مدارس نیز به سمت تحصیل از راه دور رفته‌اند و به قول معروف تبدیل به مدرسه آنلاین شده‌اند.

تعریف مدرسه آنلاین به زبان ساده

مدرسه آنلاین، آموزش و یادگیری را غالبا از طریق اینترنت و به صورت از راه دور دنبال می‌کنند. در حقیقت آن‌ها در بستر اینترنت و با استفاده از پلتفرم‌های آموزش مجازی کلاس خود را برگزار می‌کنند. در این شیوه دیگر نیاز به حضور فیزیکی در مکانی خاص نیست. و دانش آموزان می‌توانند هرجایی که باشند در کلاس حاضر شده و به تحصیل بپردازند. این روش علاوه بر کاهش وقت و هزینه، در مواقع ضروری باعث حفظ جان انسان نیز می‌شود. همچنین شما مجبور نیستید کلاس را در تایم‌های اذیت کننده برگزار کنید. و هر زمانی که بخواهید می‌توانید کلاس خود را شروع کنید.

همچنین با ضبط و ذخیره جلسات به صورت صوتی یا تصویری می‌توانید به دانش آموزانی که غایب بوده‌اند نیز کمک کنید. تا آن‌ها نیز از درس عقب نمانند. در واقع شما در این شیوه آموزشی، علاوه بر آموزش مجازی به صورت آنلاین، می‌توانید تحصیل آفلاین را نیز رواج دهید و از هر دو به عنوان مکملی برای هم استفاده کنید. شاید به نظر برخی عدم ارتباط رو در رو بین دانش آموز و معلم از بازدهی کلاس کم کند اما باید گفت اینگونه نیست چرا که با استفاده از وب کم می‎‌توان این نقص را به سادگی پوشش داد.

برای راه اندازی مدرسه آنلاین، چه سیستم و نرم‌افزاری را لازم داریم؟

بی شک برای راه اندازی هرچیزی نیازمند یک سری پیش نیاز و بسترهای آماده سازی هستیم. که بدون آن‌ها رسیدن به هدف مورد نظر امکان پذیر نمی‌باشد. برای راه اندازی یک مدرسه آنلاین نیز ما به یک سری بسترهای مناسب نیاز داریم. در وهله‌ی اول باید اینترنت پر سرعتی را برای مدرسه خود تهیه کنیم چرا که کلیه‌ی فرآیند تدریس و نرم‌افزارهای مورد نیاز در این مدارس با استفاده از اینترنت انجام می‌پذیرد.

تعریف مدرسه آنلاین به زبان ساده

پس از تهیه‌ی یک اینترنت پرسرعت، باید به دنبال خرید LMS بر روی یک هاست یا سرور قدرتمند باشید. تهران سرور به عنوان یکی از برترین ارائه دهندگان خدمات آموزش مجازی به شما LMS مودل را پیشنهاد می‌کند. که از امکانات بسیاری برای مدیریت مدرسه شما برخوردار است. همچنین به عنوان یک مکمل قوی برای برگزاری کلاس مجازی، پیشنهاد ما نرم‌افزار کلاس مجازی ادوب کانکت است. که با ویژگی‌های خاص خود بی شک بهترین نرم‌افزار کلاس مجازی در بازار آموزش آنلاین می‌باشد. تهران سرور برای راحتی کاربران فارسی زبان، این برنامه را به صورت فارسی شده نیز ارائه می‌دهد تا تجربه دلنشینی در استفاده از ادوب کانکت فارسی داشته باشید.

نتیجه گیری

علاوه بر تمام این‌ها، تهران سرور پلان‌های مورد نظر مودل و ادوب کانکت شما را بر روی هاست اشتراکی یا سرور اختصاصی قدرتمند راه اندازی می‌کند. تا در هنگام استفاده از آن به مشکلی بر نخورید. شما نیز اگر قصد راه اندازی مدرسه آنلاین دارید کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید. تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. همچنین برای دیدن آموزش‌های ما کافی است وارد کانال آپارات شوید و آموزش‌های ما را به صورت ویدئویی تماشا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا