LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodle

تبدیل مودل به شبکه اجتماعی با افزونه مودل Socialwall Format

تبدیل مودل به شبکه اجتماعی با افزونه مودل Socialwall Format

LMS یا همان سیستم مدیریت یادگیری مودل (Moodle) بدون شک بهترین ال ام اسی است که هم اکنون در دنیا یافت می شود. این سامانه قابلیت های بی نظیری برای مدیریت آموزشگاه آنلاین در اختیار شما قرار می دهد و به شما کمک می کند که دوره های مجازی خود را بهتر اداره کنید و سطح آموزش و یادگیری خود را بالا ببرید. یکی از مزایایی که مودل نسبت به باقی سیستم های مدیریت یادگیری دارد داشتن تعداد زیادی افزونه است. این افزونه ها به ما در ایجاد یک آموزشگاه آنلاین برتر کمک می کند. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به افزونه مودل Socialwall Format. با استفاده از این افزونه می توانید moodle خود را به یک شبکه اجتماعی تبدیل کنید! برای آشنایی بهتر با این افزونه جالب، با تهران سرور همراه باشید.

افزونه مودل Socialwall Format چیست؟

خوشبختانه مودل به عنوان یک LMS مزایای زیادی دارد. یکی از مهم ترین مزایای این سیستم مدیریت یادگیری، داشتن تعداد زیادی افزونه است. این افزونه ها به شما کمک می کنند تا قابلیت های اضافی زیادی را به سایت خود اضافه کنید. مخزن افزونه های مودل بی شباهت به مخزن افزونه های وردپرس نیست و هر چیزی در آن پیدا می شود. به عبارت دیگر در هر زمینه ای که فکرش را بکنید مودل افزونه ای دارد تا کار برای شما در هنگام استفاده از این سامانه راحت باشد. هر ساله افزونه های جدیدی برای moodle نوشته می شود، برخی نیز با بروزرسانی های خوبی که ارائه می کنند بر سر زبان‌ ها می افتند.

افزونه مودل Socialwall Format نیز یکی از همین نوع افزونه ها است. این پلاگین عمر نسبتا طولانی دارد اما با بروزرسانی هایی که در دوران کرونا منتشر کرد، دوباره به محبوبیت نسبی رسید. پلاگین Socialwall Format مودل شما را به یک پلتفرم یادگیری اجتماعی تبدیل می کند. چیزی شبیه به شبکه های اجتماعی امروزی که همه ما با آن ها سر و کار داشتیم. این افزونه یک رابط کاربری آشنا و آسان با یک جدول زمانی قابل فیلتر از پست ها دارد. شاید مشابه ترین ساختاری که بتوان این پلاگین را به آن شبیه دانست، فیسبوک است.

افزونه مودل Socialwall Format چیست؟
نمایی از پلاگین مودل Socialwall Format

ویژگی های افزونه مودل Socialwall Format

این افزونه مزایای زیادی دارد. یکی از بهترین ویژگی هایی که این افزونه دارد، این است که این افزونه با فعالیت‌ها و منابع Moodle ادغام می‌ شود، بنابراین شما می‌توانید تکالیفی را برای دانش آموزان خود درست در جدول زمانی اضافه کنید. علاوه بر این می توانید مقالات خود را ارسال کنید و تصاویر و ویدیوها را از YouTube به مودل خود اضافه کنید. نکته جالبی که باید در خصوص این افزونه بدانید این است که با استفاده از CSS می توانید ظاهر Socialwall را تغییر دهید و متناسب با سلیقه خود آن را شخصی سازی کنید.

پیشینه و نسخه های افزونه مودل Socialwall Format

همانطور که گفتیم، این افزونه عمری طولانی دارد و از قدیمی های مودل به شمار می رود. با این حال در ابتدای انتشار چندان مورد اقبال کاربران واقع نشد. نسخه اولیه این پلاگین در سال 2014 منتشر شد. اوج استفاده از این افزونه در سال 2017 و در دوران شیوع کرونا یعنی سال 2020 بود. در حال حاضر حدود 500 سایت مودل از این افزونه برای دوره های آموزشی خود استفاده می کنند. آخرین نسخه آن ورژن 3.3 می باشد که با آخرین ورژن ال ام اس مودل نیز به خوبی هماهنگ است. این افزونه هم اکنون به صورت کاملا رایگان در وب سایت مودل قرار دارد که می توانید آن را دانلود، نصب و استفاده کنید.

چگونه می توانم افزونه مودل Socialwall Formats را دریافت کنم؟

پلاگین های مودل افزونه هایی هستند که می توانید آن ها را روی پلتفرم moodle نصب کنید تا یک ویژگی، عملکرد یا حتی ظاهر خاصی را به مدرسه مجازی خود اضافه کنید. فقط کافیست با طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت نصب این افزونه بدست آورید. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا