سرور مجازی

اقدامات لازم پس از خرید سرور مجازی

اقدامات لازم پس از خرید سرور مجازی

یکی از بهترین گزینه ها برای میزبانی وب سایت سرور مجازی است. با خرید یا اجاره سرور مجازی می توانید نهایت لذت را در استفاده از وب سایت خود ببرید. با این حال باید تنظیمات این سرور پس از تهیه آن انجام شود. برخی از ارائه دهندگان به درخواست مشتری این کار را انجام می دهند. اما برخی دیگر ترجیح می دهند برای افزایش سطح ایمنی، خودشان به انجام این اقدامات بپردازند. حال در این مقاله قصد داریم مهم ترین اقدامات لازم پس از خرید سرور مجازی را به شما معرفی کنیم. با تهران سرور همراه باشید تا با این تنظیمات آشنا شوید.

چرا پس از تهیه سرور مجازی باید آن را تنظیم کرد؟

در حقیقت باید گفت بعد از تهیه سرور دردسرهای شما شروع می شود. به عبارتی شما باید سرور خود را از هر جهت و برای سایت خود بهینه سازی کنید. در صورتی که کانفیگ امنیتی و بهینه سازی مناسبی انجام ندهید، بدون شک با مشکل مواجه می شوید. این مشکلات می توانند کارایی سرور شما را کاهش دهند و امنیت آن را به خطر بیاندازند. لذا ضروری است که تهیه سرور مجازی آن را تنظیم کنید. اگر خودتان در این کار تخصص دارید این کار را انجام دهید. در غیر این صورت از متخصصان ارائه دهنده خود کمک بگیرید.

1- تغییر رمز عبور

تغییر پسورد

شما برای ورود به پنل سرور خود به یک رمز عبور یا پسورد نیاز دارید. ارائه دهندگان سرور معمولا به صورت پیشفرض یک پسورد بر روی سرورهای خود قرار می دهند. این مسئله بی شک نشان دهنده به خطر افتادن امنیت سرور شما است. چرا که احتمال لو رفتن یا هک شدن این پسوردها بسیار بالا است. در صورت لو رفتن یا هک شدن این رمز عبور، تمامی اطلاعات شما مورد سوءاستفاده قرار می گیرند. پس عاقلانه است که به عنوان اولین کار پس از خرید سرور مجازی، رمز عبور پیشفرض را با یک رمز عبور قدرتمند از نظر امنیتی تغییر دهید.

2- تغییر پورت ورود

در قدم دوم باید اقدام به تغییر پورت ورودی خود کنید. به همین منظور باید پورت SSH (مختص سرور لینوکس) و پورت RDP (مختص سرور ویندوز) را تغییر دهید. با انجام این کار سرور خود را تا حد زیادی در برابر حملات گسترده و گروهی ایمن خواهید کرد. لازم به ذکر است که در سرور لینوکس استفاده از Port knocking نیز بسیار توصیه می شود.

3- فعال کردن فایروال

یکی از امکانات سرورها داشت فایروال یا همان دیوار آتش امنیتی است. به عبارتی فایروال از ملزومات اولیه هر سرور است. اما یک شرط اساسی دارد و آن درست تنظیم کردن آن است. اگر کانفیگ آن به درستی انجام نگیرد و تنها به نصب آن اکتفا کنید، هیچ تضمین امنیتی نخواهید داشت. تنها پورت ها و آی پی های مورد نیاز مانند SSH و RDP باز کنید تا سطح امنیت خود را افزایش دهید.

4- بروزرسانی

بروزرسانی سرور مجازی

شرکت های ارائه دهنده سرور معمولا از بسته های نرم افزاری سیستم عامل آماده به جهت افزایش سرعت در فروش و رضایت مشتری استفاده می کنند. این کار ممکن است باعث نصب نرم افزار قدیمی بر روی سرور شما شود. پس توصیه می کنیم جهت دریافت آخرین تغییرات نرم افزاری حتما پس از دریافت سرور خود را آپدیت کنید.

5- نصب اسکنر امنیتی

سرورهای لینوکسی سر و سیری با ویروس ندارند اما دشمن سرسختی به نام روت کیت دارند. از این رو پیشنهاد می کنیم بر روی سرور خود اسکنرهای امنیتی ویروس و روت کیت را نصب کنید. برای سرورهای لینوکسی معمولا از Chrootkit و RKhunter استفاده می شود.

6- نصب ابزارهای ضروری

توصیه می کنیم برای داشتن لاگ از سرعت و پینگ سرور حتما یک ابزار مانیتورینگ بر روی سرور خود نصب کنید. پیشنهاد ما استفاده Osquery، Cacti، Nagios، MRTG و یا Linux-dash است.

جمع بندی

انجام این موارد می تواند به عملکرد بهتر سرور شما کمک کند. همچنین عمل به این نکات امنیت سرور شما را چندین برابر خواهد کرد. تهران سرور ارائه دهنده سرور مجازی آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرورهای تهران سرور است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید سرور مجازی از تهران سرور، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. همچنین برای دیدن آموزش های ویدیویی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا