آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

اهمیت استفاده از فیلم در کلاس مجازی

چرا استفاده از فیلم در کلاس مجازی مهم است؟

اهمیت استفاده از فیلم در کلاس مجازی

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید در بزگرازی کلاس مجازی به آن توجه زیادی شود، محتوای آموزشی است. این محتوا باید به نوعی خاص و منحصر به فرد باشد. محتوایی که بتواند تفاوت عمده ای میان آموزش به شیوه مجازی و حضوری به وجود آورد. در حقیقت دانش آموز درک کند که این سبک و شیوه متفاوت از چیزی است که پیش از آن می شناخته است. از این رو استفاده از محتوا به صورت ویدیو و فیلم در کلاس مجازی می تواند نقش مهم و کلیدی را بازی کند. در این مقاله سعی داریم تا اهمیت استفاده از فیلم در کلاس مجازی را مورد بررسی قرار دهیم. با وبلاگ تهران سرور در ادامه این مطلب همراه باشید.

چرا فیلم ها برای برگزاری جذاب تر کلاس مجازی مهم هستند؟

به طور کلی فیلم ها از جمله محتواهایی هستند که همه را به خود جذب می کنند. وجود عناصر مختلف صوتی و تصویری می تواند حواس و توجه دانش آموزان و مخاطبان را به خودش جلب کند. از این رو فیلم ها برای برگزاری جذاب تر کلاس مجازی اهمیت زیادی دارند. در ادامه این بخش به دلایل این جذابیت و اهمیت خواهیم پرداخت.

چرا استفاده از فیلم در کلاس مجازی مهم است؟

1. جلب توجه و حواس دانش آموزان

به مرور زمان، توجه دانش آموزان حاضر در کلاس مجازی کاهش می یابد. این یک قاعده است که حتی در کلاس های حضوری نیز وجود دارد. به همین دلیل واضح است که فیلم ها برای تماشاگران جذاب تر از سایر عکس ها در اسلاید های پاورپوینت هستند. در واقع شما با استفاده از فیلم در کلاس مجازی می توانید حواس پرت شده دانش آموزان را خود معطوف کنید که این یک ویژگی بسیار مثبت و مهم است. فیلم ها به دلیل تاثیرات گرافیکی که می توانند بر چشم دانش آموزان بگذارند بهتر از هر چیزی برای جلب حواس آن ها کاربردی هستند.

2. ترکیب المان های صوتی و تصویری

به عقیده بسیاری از کارشناسان به خصوص در حوزه آموزش توجه دانش آموزان حداکثر می تواند 9 ثانیه باشد. به همین دلیل معلمان باید نهایت تلاش خود را به کار ببرند تا این حواس را به خودشان جلب کنند. محتوای ویدیویی به دلیل اینکه شامل المان های صوتی و تصویری به صورت همزمان است، چند برابر بیشتر از محتوای فقط شنیداری یا فقط دیداری تاثیر گذار است. در واقع استفاده از فیلم در کلاس مجازی تاثیر گذاری بیشتری نسبت به استفاده از عکس یا فایل های صوتی دارد.

چرا استفاده از فیلم در کلاس مجازی مهم است؟

3. جلوگیری از خستگی دانش آموزان

گوش دادن به درس دادن معلم آن هم بدون وقفه و در فضای مجازی برای مدت طولانی باعث می شود دانش آموزان احساس خستگی بیش از حد کنند. به همین دلیل است که با پخش فیلم در کلاس مجازی، علاوه بر سرگرم کردن مخاطبان، می تواند بار علمی را نیز به آن ها منتقل کند. در واقع این هنر معلم است که بتواند محتوایی ویدیویی تهیه کند که هم در راستای جلوگیری از خستگی دانش آموزان باشد و هم به دانش آن ها چیزی اضافه کند.

جمع بندی

استفاده از فیلم در کلاس مجازی به شما کمک می کند کلاس آنلاین پرشور تر و هیجان انگیزتری داشته باشید. اگر به دنبال تحصیل و تدریس مجازی به صورت درست و صحیح آن هستید بهترین کار استفاده از پلتفرم و نرم افزارهای کلاس مجازی است. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید می توانید با مجموعه تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و کلاس مجازی همکاری کنید. همچنین تیم طراحی مودل ما آماده همکاری جهت ایجاد پلتفرم آموزش مجازی با شماست. علاوه بر این برای دیدن آموزش های ویدیویی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا