آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

اهمیت ساخت ویدیو معرفی کلاس مجازی

اهمیت ساخت ویدیو معرفی کلاس مجازی

برخی از معلمان نسبت به عدم علاقه دانش آموزان به کلاس مجازی گلایه دارند. در حقیقت آن دسته از دانش آموزانی که نسبت به کلاس های آنلاین بی حوصله هستند، شناخت درستی از این شیوه آموزشی ندارند. این مسئله به خصوص درباره دانش آموزان دبستانی بسیار مشهود است. لذا شما می توانید برای معرفی کلاس مجازی و کارهایی که قرار است در آن انجام دهید یک ویدیوی کوتاه معرفی آماده کنید. در این مقاله قصد داریم از اهمیت ساخت ویدیو معرفی کلاس مجازی به شما بگوییم. همچنین شما را در ساخت آن راهنمایی کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

چرا ویدیو برای معرفی کلاس مجازی بهتر است؟

این ویدیوی کوتاه نوعی تولید محتوا است که شما برای کلاس آنلاین خود انجام می دهید. همانطور که می دانید محتوا انواع مختلفی دارد. یکی از آن ها نیز ویدیو است. اما چرا ویدیو برای معرفی کلاس مجازی بهتر است؟ از آن جایی که در آموزش مجازی ارتباط رو در رو میان دانش آموزان و معلم وجود ندارد، شما باید این خلاء را جبران کنید. بهترین کار نیز ضبط ویدیوی معرفی است. شما در این ویدیو می توانید به صورت مستقیم با دانش آموزان خود صحبت کنید. روند آموزش مجازی را به آن ها توضیح دهید، کمی درباره نرم افزار کلاس مجازی با آن ها حرف بزنید و در آخر برنامه های درسی خود را به آن ها توضیح دهید. به عبارت دیگر با ساخت ویدیو تعامل شما با دانش آموزان خود دو چندان می شود.

چرا ویدیو برای معرفی کلاس مجازی بهتر است؟

چگونه ویدیو معرفی کلاس مجازی بسازیم؟

حالا میرسیم به مهم ترین بخش مقاله یعنی چگونگی ساخت ویدیو معرفی کلاس مجازی. در حقیقت در این بخش به شما می گوییم برای این کار به چه تجهیزاتی نیاز دارید و باید چطور این کار را انجام دهید تا تاثیرگذاری آن بیشتر باشد.

دوربین فیلمبرداری

مهمترین ابزاری که باید برای ساخت این ویدیو داشته باشید دوربین فیلمبرداری است. برای این کار گزینه های زیادی در اختیار دارید. اگر دوست دارید به صورت حرفه ای کار کنید از دوربین های فیلمبرداری مخصوص و نرم افزارهای تدوین حرفه ای استفاده کنید. اما اگر می خواهید با حداقل هزینه این کار را انجام دهید می توانید به دوربین گوشی های هوشمند خود نیز اطمینان کنید. همچنین نرم افزارهای تدوین برای گوشی های هوشمند کار شما را تا حد زیادی راه می اندازند.

نورپردازی و محل مناسب

اگر می خواهید تاثیرگذاری خود را در ویدیو معرفی کلاس مجازی بیشتر کنید، باید از نور به خوبی بهره ببرید. پیشنهاد ما این است ویدیو را در مکانی سرسبز و پر نور ضبط کنید. این کار احساس بهتری به دانش آموزان منتقل می کند و آن ها را نسبت به کلاس آنلاین خوشبین تر می کند.

چگونه ویدیو معرفی کلاس مجازی بسازیم؟

میکروفن مناسب

برای اینکه بتوانید کیفیت صدای مناسبی در ویدیو خود و همچنین کلاس مجازی داشته باشید، باید از یک میکروفن مناسب کلاس مجازی استفاده کنید. یک میکروفون خوب به پیام شما کمک می کند تا با صدای بلند و واضح در فیلم آموزشی کوتاه خود صحبت کنید.

مطالب ویدیو

مهمترین بخشی که باید به آن توجه کنید، مطالبی است که قصد گفتن آن ها را در ویدیوی خود دارید. سعی کنید به خوبی اهداف تحصیلی و تدریسی خود را در این ویدیو به دانش آموزان توضیح دهید. علاوه بر آن بخشی کوتاه به آموزش یا چگونگی استفاده از نرم افزار کلاس مجازی مورد استفاده خود اختصاص دهید. این کار به شما کمک می کند که در صورت وجود مشکل یا سوالی در این خصوص، دانش آموزان را به ویدیوی مربوطه ارجاع دهید.

جمع بندی

این ویدیو معرفی به شما کمک می کند کلاس مجازی پرشور تری داشته باشید. اگر به دنبال تحصیل و تدریس مجازی به صورت درست و صحیح آن هستید بهترین کار استفاده از پلتفرم و نرم افزارهای کلاس مجازی است. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید می توانید با مجموعه تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و کلاس مجازی همکاری کنید. همچنین تیم طراحی مودل ما آماده همکاری جهت ایجاد پلتفرم آموزش مجازی با شماست. علاوه بر این برای دیدن آموزش های ویدیویی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا