آموزشطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

بایدها و نبایدهای انتخاب قالب وردپرس

نکاتی مهم در انتخاب قالب وردپرس

بایدها و نبایدهای انتخاب قالب وردپرس

چالش برانگیزترین بخش راه اندازی یک سایت وردپرس جدید یا تغییر ظاهر سایتی قدیمی قطعا انتخاب قالب آن است. چرا که اولین چیزی که کاربران و بازدیدکنندگان با آن مواجه می شوند، همین قالب سایت شما است که به اصطلاح به آن ظاهر سایت نیز می گویند. ما در این مقاله قصد داریم تا با ارائه نکاتی، بایدها و نبایدهای انتخاب قالب وردپرس را به شما معرفی کنیم. تا شما را در این مسیر کمک کنیم. اگر قصد راه اندازی سایت وردپرسی دارید و یا قصد دارید ظاهر سایت خود را دستخوش تغییراتی کنید، این مقاله قطعا به کار شما خواهد آمد. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

1. قالبی را انتخاب کنید که از آخرین نسخه وردپرس پشتیبانی کند

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، در کمال تعجب هیچ ربط مستقیمی به ظاهر سایت و قالب ندارد. در واقع در اینجا باید به امنیت و پیشگیری از حملات توجه کنید. توصیه می کنیم، قالبی را انتخاب کنید که از آخرین نسخه وردپرس پشتیبانی کند. سه دلیل عمده برای اولین نکته مقاله ما وجود دارد که به آن ها در ادامه خواهیم پرداخت:

  1. چرا که اگر تم شما با آخرین نسخه وردپرس سازگاری کامل نداشته باشد، ممکن است ویژگی‌ های سایت وردپرس شما آن طور که می‌ خواهید کار نکند.
  2. اگر قالبی را انتخاب کنید که از نسخه‌ های جدید وردپرس پشتیبانی نمی‌ کند، ممکن است تصمیم بگیرید که به‌روزرسانی وردپرس را متوقف کنید. این کار می‌ تواند آسیب‌ پذیری‌ های امنیتی زیادی را ایجاد کند که منجر به خرابی، نقض داده‌ ها، تخریب سایت و سایر موارد مشابهی شود.
  3. اگر افزونه هایی که برای سایت خود استفاده می کنید به آخرین نسخه وردپرس نیاز داشته باشند و به دلیل قالب قدیمی خود نتوانید آن ها را بروزرسانی کنید، مشکلات عملکرد سایت شما افزایش می یابد.

2. قالبی که دیگر بروزرسانی و پشتیبانی نمی شود را انتخاب نکنید

قالبی که دیگر بروزرسانی و پشتیبانی نمی شود را انتخاب نکنید

اکیدا توصیه می کنیم به سراغ قالب هایی که دیگر بروزرسانی دریافت نمی کنند و توسط طراحان آن پشتیبانی نمی شوند، نروید. این نکته را بسیار مورد توجه قرار دهید. چرا که قالبی که با نسخه فعلی وردپرس کار می کند اما بیش از یک سال است که بروزرسانی نشده است ممکن است آپدیت های بیشتری دریافت نکند. و این بدان معناست که دیر یا زود دیگر با جدیدترین نسخه وردپرس کار نخواهد کرد.

3. قالبی را انتخاب کنید که برای اهداف سایت شما مناسب باشد

صرفا زیبایی یک قالب که نظر شما را به خودش جلب می کند کافی نیست. در حقیقت ما فقط به دنبال زیبایی برای انتخاب یک قالب نیستیم. ابتدا باید بدانید در چه حوزه ای قصد فعالیت دارید. بعد از آن باید نوع سایت خود را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر در حوزه ورزشی قصد فعالیت دارید، باید بدانید که قصد دارید، سایت فروشگاهی برای فروش محصولات ورزشی راه اندازی کنید یا سایت وبلاگی برای پوشش اخبار و مقالات دنیای ورزش؟ اگر به این مسئله بی توجه باشید، می‌ تواند باعث شود که به تمی دلبسته شوید که به نظر عالی می‌ رسد، اما واقعا کاری را که شما برای انجام آن نیاز دارید، انجام نمی‌ دهد!

4. تم وردپرسی را انتخاب کنید که روی گوشی ها عالی کار کند

این روزها گوشی های هوشمند و تبلت ها بسیار طرفدار دارند. بسیاری از آمارها نشان می دهد، بیش از 80 درصد وبگردی ها از طریق این دیوایس ها انجام می شوند. از این رو انتخاب قالب واکنشگرا که روی گوشی ها عالی کار کند بسیار مهم و حیاتی است. اگر سایت شما بر روی دیوایس های همراه به خوبی بارگذاری نشود، بیش از 80 درصد از بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد!

5. قالبی را انتخاب کنید که نظرات مثبت کاربران را به همراه داشته باشد

از هر سایتی که قصد تهیه قالب خود را داشته باشید، بسیاری از کاربران درباره آن نظراتی را ثبت کرده اند. به عنوان مثال چندین نفر تجربه خود را می نویسند و به قالبی که با آن کار می کنند نمره دهی می کنند. این قابلیت می تواند به شما در انتخاب یک قالب مناسب کمک کند. بهتر است به سراغ قالب های وردپرسی بروید که نظرات مثبت بیشار کاربران را به همراه داشته باشد.

6. از منابع نامعتبر قالب وردپرس خود را تهیه نکنید

از منابع نامعتبر قالب وردپرس خود را تهیه نکنید

سایت های زیادی قالب وردپرس را به صورت رایگان و یا پولی در اختیار شما قرار می دهند. اما فقط تعداد اندکی از آن ها هستند که از اعتبار بالایی برخوردارند و محصول مطمئنی را به شما تحویل می دهند. تهیه قالب وردپرس از منابع ناشناس و غیرمتغبر می تواند خطرات زیادی برای سایت شما داشته باشد. ممکن است به دلیل قدیمی بودن، شامل بدافزارهایی باشند که اطلاعات سایت و حتی سیستم شما را به خطر بیاندازند.

7. از قالب هایی با حجم پایین استفاده کنید

بارگذاری سریع سایت این روزها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در حقیقت و طبق بسیاری از آمارها، بسیاری از کاربران سایت هایی که زیر 3 ثانیه به طور کامل لود نشوند را برای همیشه ترک می کنند. از این رو باید روش هایی را مورد استفاده قرار داد که پرسرعت ترین نتیجه را به شما نشان دهند. یکی از این راه ها در وردپرس، استفاده از قالب هایی با حجم پایین است. این قالب ها به گونه‌ای ساخته شده اند که از منابع کمتری استفاده می کنند تا در هنگام بازدید افراد سریع بارگذاری شوند. به عنوان مثال قالب Astra، یکی از محبوب ترین قالب های وردپرس، در 400 میلی ثانیه بارگیری می شود!

8. قالبی را انتخاب کنید که با سئو سازگار باشد

قالبی را انتخاب کنید که با سئو سازگار باشد

استفاده از یک تم مناسب سئو می تواند در زمان بهینه سازی سایت بسیار صرفه جویی کند و به شما کمک کند زودتر و بهتر نتایج جستجو را انجام دهید. اما چگونه متوجه شویم که یک قالب برای سئو بهینه شده است؟ اغلب، توسعه‌ دهندگان تم ویژگی‌ هایی را که برای سئو درج کرده‌اند، برجسته می‌کنند. مانند ساختار URL که خزیدن آن برای ربات‌ های جستجو آسان است، زمان بارگذاری سریع و طراحی سازگار با موبایل. تمامی این ها ویژگی هایی هستند که سازگاری بیشتری با سئو دارند.

9. قالب وردپرس را بر اساس کیفیت آن و نه فقط قیمت، انتخاب کنید

اگر بودجه محدودی دارید، پیشنهاد می کنیم از قالب هایی که به طور کامل رایگان هستند استفاده کنید. اکیدا توصیه می کنیم، به سراغ قالب های نال شده وردپرس نروید چرا که قطعا امنیت شما را به خطر خواهند انداخت. با این حال، یک تم پولی ویژگی هایی را در اختیار شما قرار می دهد که ممکن است برای رشد کسب و کار خود به آن نیاز داشته باشید. همچنین ممکن است گزینه های پشتیبانی مشتری بیشتری نسبت به نسخه رایگان داشته باشد. بنابراین، هنگام تصمیم‌گیری، اهداف وب‌ سایت، سطح دانش وردپرس و ارزش وقت خود را در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا