آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسفناوریکسب و کار

بروزرسانی الگوریتم های گوگل در سال 2023

گوگل در سال 2023 چه بروزرسانی هایی برای الگوریتم های خود ارائه کرد؟

بروزرسانی الگوریتم های گوگل در سال 2023

سال 2023 برای بروزرسانی الگوریتم های گوگل سال پر فراز و نشیبی بود. چرا که موتور جستجوی گوگل به اعمال تغییرات متعددی دست زد. که سایت هایی را که آمادگی مقابله با طوفان گوگل را ندارند تحت تأثیر قرار داد. در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم نگاهی داشته باشیم به بروزرسانی الگوریتم های گوگل در سال 2023 و تغییراتی که گوگل بر آن ها اعمال کرد. اگر به دنبال بهبود سئو سایت خود هستید پس با تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

1. بروزرسانی الگوریتم Product Reviews در فوریه 2023

بروزرسانی الگوریتم Product Reviews گوگل در 21 فوریه 2023 عرضه شد و در 18 مارس 2023 به پایان رسید. این بروزرسانی برای این زبان‌ های جهانی انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، ویتنامی، اندونزیایی، روسی، هلندی، پرتغالی و  لهستانی اعمال می‌ شود. این بروزرسانی بر بررسی‌ های محصول تأثیر گذاشت و کسب‌ و کارها را تشویق کرد تا محتوای باکیفیت با اطلاعات مفید برای کاربران ایجاد کنند. در واقع طبق این الگوریتم وب سایت های تجارت الکترونیک باید با داده های ساختاری مناسب محصول و نشانه گذاری طرحواره بهینه شوند.

2. بروزرسانی الگوریتم Broad Core در مارس 2023

بروزرسانی Broad Core در 15 مارس 2023 منتشر شد و یک بروزرسانی الگوریتم ضروری بود. که بر همه انواع محتوا در همه مناطق و زبان‌ ها تأثیر گذاشت. به گفته گوگل، این تغییرات به منظور بهبود نحوه ارزیابی کلی محتوا توسط سیستم‌ های آن‌ ها انجام شده است. این بدان معنی است که صفحاتی که قبلاً پاداش کمتری داشتند، اکنون ممکن است رتبه بهتری در نتایج جستجو دریافت کنند. لازم به ذکر است که این بروزرسانی هیچ صفحه یا سایت خاصی را هدف قرار نمی دهد.

گوگل در سال 2023 چه بروزرسانی هایی برای الگوریتم های خود ارائه کرد؟

3. بروزرسانی الگوریتم Review در آوریل 2023

بروزرسانی الگوریتم Review در 12 آوریل 2023 عرضه شد و یک بروزرسانی الگوریتمی مهم در مورد بررسی‌ ها درباره محصولات، خدمات، مقصدها، بازی‌ ها، فیلم‌ ها و سایر موضوعات مشابه بود. این بروزرسانی نه تنها برای متخصصان سئو مهم است، بلکه برای مشاغلی که به شدت به نظرات مشتریان متکی هستند نیز اهمیت دارد. به عبارتی این بروزرسانی برای بهبود تجربه کاربر و رتبه بندی جستجو طراحی شده است. و به کاربران امکان می دهد به راحتی اطلاعات مرتبط را از بررسی های محصول و خدمات بیابند.

4. بروزرسانی الگوریتم Broad Core در آگوست 2023

در 22 آگوست 2023، گوگل یک بروزرسانی برای الگوریتم Broad Core را منتشر کرد. ودر 7 سپتامبر 2023 نیز تکمیل شد. تغییرات مربوط به بهبود نحوه ارزیابی کلی محتوا توسط گوگل است. این تغییرات ممکن است باعث شود برخی از صفحاتی که قبلاً پاداش کمتری دریافت کرده‌ اند در نتایج جستجو بهتر عمل کنند، یا می‌ تواند اثر معکوس داشته باشد. آپدیتی که تقریبا مشابه بروزرسانی ماه مارس است.

گوگل در سال 2023 چه بروزرسانی هایی برای الگوریتم های خود ارائه کرد؟

5. بروزرسانی الگوریتم Helpful Content در سپتامبر 2023

در 14 سپتامبر 2023، گوگل بروزرسانی الگوریتم Helpful Content را منتشر کرد. این بروزرسانی بر بهبود شناسایی محتوای مفید متمرکز بود. آخرین به روز رسانی محتوای مفید در دسامبر سال 2022 بود. عرضه این بروزرسانی محتوای مفید در 28 سپتامبر 2023 تکمیل شد.

6. بروزرسانی الگوریتم Spam در اکتبر 2023

در 4 اکتبر 2023، گوگل بروزرسانی الگوریتم Spam خود را منتشر کرد. که هدف آن بهبود سیستم تشخیص هرزنامه و بهبود پوشش آن در بسیاری از زبان‌ ها از جمله ترکی، ویتنامی، اندونزیایی، هندی، چینی و غیره است. انتظار می‌ رود که تکمیل این بروزرسانی الگوریتم Spam تقریباً ۲ تا ۳ هفته طول بکشد.

7. بروزرسانی الگوریتم Broad Core در اکتبر 2023

این بروزرسانی اخیرا توسط گوگل عرضه شده است. در روز 5 اکتبر 2023، تقریبا یک هفته قبل بود که این بروزرسانی منتشر شد. انتظار می رود این بروزرسانی اصلی تقریباً 2 هفته طول بکشد تا به طور کامل عرضه شود. مانند سایر بروزرسانی های الگوریتم Broad Core، این آپدیت نیز برای بهبود سیستمی طراحی شده اند که محتوا را به طور کلی ارزیابی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا