آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

آیا اسکایپ نرم افزار مناسبی برای کلاس مجازی است؟

برگزاری کلاس مجازی در اسکایپ ممکن است؟

آیا اسکایپ نرم افزار مناسبی برای کلاس مجازی است؟

وقتی حرف از محبوب ترین نرم افزارهای ارتباطی و پیامرسان در دنیا می شود، قطعا نام اسکایپ در بین آن ها وجود دارد. نرم افزاری که توسط مایکروسافت، غول نرم افزاری دنیا در سال 2003 برای اولین بار عرضه شد. این نرم افزار از بدو عرضه مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت و به خاطر قابلیت های مختلفی که به آن اضافه شد مانند تماس تصویری به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. در دورانی که آموزش و کلاس مجازی بیش از پیش مورد توجه است، بسیاری از افراد از پیامرسان های مختلف مانند واتساپ و اسکایپ استفاده کردند. اما آیا آیا اسکایپ نرم افزار مناسبی برای کلاس مجازی است؟ در این مقاله نقاط ضعف اسکایپ برای برگزاری کلاس مجازی را به شما معرفی می کنیم.

اسکایپ چیست؟

اسکایپ چیست؟

اسکایپ یا Skype یک نرم افزار پیامرسان و ارتباطی به روش های مختلف است. شما با کمک اسکایپ می توانید تماس صوتی و تصویری، ویدیو کنفرانس، پیام متنی و فایل ارسال کنید. محبوبیت اسکایپ آنقدر بالا است که بیش از 300 میلیون کاربر در آن فعالیت می کنند. به علت وجود همین امکانات، بسیاری گمان می کنند که اسکایپ شرایط برگزاری کلاس مجازی را دارد. با این حال این تصور اشتباه است. چرا که ساختار این نرم افزار بر اساس پیامرسانی بنا شده است و توان مقابله با نرم افزارهای کلاس مجازی مانند بیگ بلو باتن یا ادوب کانکت را ندارد. شاید بتوانید از این نرم افزار در برگزاری کلاس های کوچک استفاده کنید. اما برگزاری کلاس های مهم و بزرگ با کاربران زیاد کار هوشمندانه ای نخواهد بود.

چرا اسکایپ برای کلاس مجازی مناسب نیست؟

چرا اسکایپ برای کلاس مجازی مناسب نیست؟

همانطور که گفتیم، این نرم افزار بر پایه پیامرسانی ساخته شده است. در حقیقت هدف متفاوتی دارد. هدف آن پیامرسانی و برقراری ارتباط صوتی و تصویری است. قابلیتی که شاید یکی از ساده ترین بخش های نرم افزارهای کلاس مجازی باشد. نرم افزارهای مخصوص آموزش مجازی زیرساخت مناسبی برای برگزاری چنین کلاس هایی دارند. سرورهای آن ها قدرت پردازش و تحمل تعداد زیادی از کاربران را دارد. اما اسکایپ و دیگر پیامرسان ها بدین شکل نیستند. علاوه بر این ضعف های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • کاهش ارتباط دانش آموزان با معلم به دلیل ضغف ساختاری نرم افزار اسکایپ
  • نیاز به اینترنت بسیار پر سرعت و گاها استفاده از فیلتر شکن های متنوع
  • نبود ابزارهای مورد نیاز و حتی ابتدایی در آموزش مجازی مانند تخته سفید و نشان دهنده ی PDF
  • نیاز به ابزارهای جانبی برای برگزاری کلاس مجازی
  • و…

جمع‌بندی

همانطور که دیدید، برای برگزاری یک کلاس مجازی نیازمند نرم‌افزاری هستیم که مختص به این کار باشد و برای چنین هدفی طراحی شده باشد که در بین این دو گزینه بدون هیچ ابهامی، کلاس مجازی ادوب کانکت و یا بیگ بلو باتن انتخاب ما خواهد بود. شما عزیزان از این پس می‌ توانید سرویس‌ ها و پلان‌ های اختصاصی ادوب کانکت و بیگ بلو باتن را از تهران سرور، ارائه دهنده خدمات آموزش مجازی به صورت کاملا فارسی سازی شده سفارش دهید. تهران سرور با برخورداری از تیمی با سابقه و حرفه‌ای در زمینه‌ی آموزش مجازی، یک گزینه مطمئن و مقرون به صرفه برای موسسات آموزشی به حساب می‌ آید. همچنین برای دیدن آموزش‌ های ویدویی ما می‌ توانید به کانال‌ تهران سرور در آپارات مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا