آموزشسخت افزارسرور اختصاصیسرور مجازیفناوریکسب و کارمانیتورینگهاست

روش هایی برای بهبود امنیت سایبری دیتاسنتر

نکات مهم برای ارتقای امنیت سایبری دیتاسنتر

روش هایی برای بهبود امنیت سایبری دیتاسنتر

در دنیای مبتنی بر تکنولوژی امروز، در هر صنعت و کسب و کاری، دیتاسنترها از نقشی مهم و حیاتی برخوردارند. از کسب و کارهای کوچک و تازه کار گرفته تا سازمان های بزرگ دولتی. همه این کسب و کارها از اطلاعات مهمی تشکیل می شوند که نیازمند حفظ و نگهداری هستند. از این رو اهمیت دیتاسنتر یا همان مراکز داده بیش از پیش نمایان می شود. بنابراین حفاظت از این دارایی ها در برابر تهدیدات سایبری بسیار مهم است. ما در این مقاله از وبلاگ تهران سرور سعی داریم، روش هایی برای بهبود امنیت سایبری دیتاسنتر به شما معرفی کنیم. اگر مرکز داده ای را اداره می کنید، پیشنهاد می کنیم حتما به مطالعه ادامه این مطلب بپردازید و با ما همراه باشید.

کارکنان خود را آموزش دهید

اولین و مهم ترین روشی که باید برای حفاظت از مرکز داده و بهبود امنیت سایبری دیتاسنتر خود انجام دهید، آموزش کارکنان و تعلیم آن ها است. سعی کنید آن ها را با خطرات احتمالی آشنا کنید و افرادی دانا و متخصص را تربیت کنید. این مسئله زمانی اهمیت پیدا می کند که بر اساس آمارها، تقریباً 88 درصد از حوادث نقض داده ها ناشی از اشتباهات کارکنان است! عددی باورنکردنی که نشان از اهمیت این نکته دارد. یکی از مسائلی که می تواند در این مسیر راهگشا باشد این است که کارکنان را تشویق کنید تا فعالیت های مشکوک را به سرعت گزارش دهند. برگزاری کلاس های آموزشی برای آشنایی با سیستم و خطرات احتمالی نیز می تواند کمک بسیاری به شما بکند.

تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خود را بروز نگه دارید

تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خود را بروز نگه دارد
سخت افزار و نرم افزار دیتاسنتر را بروز نگه دارید

سخت افزار و نرم افزار قدیمی می تواند آسیب پذیری های جبران ناپذیری را در زیرساخت های حیاتی شما ایجاد کند. چرا که این مسئله باعث می شود حفره های امنیتی برای اختلال های سایبری در دسترس هکرها قرار بگیرند. نصب به موقع بروزرسانی های سخت افزاری و نرم افزاری ضروری است. این کار علاوه بر پوشش حفره های امنیتی می تواند ویژگی های بروز و جدیدی که منتشر می شوند را نیز در اختیار شما و کسب و کارتان قرار دهد. استفاده از آخرین و بروزترین سخت افزار برای دیتاسنتر در عصر امروز به امری ضروری تبدیل شده است.

نظارت و مدیریت را جدی بگیرید

نظارت و مدیریت یکی دیگر از روش ها و نکات مهم برای مقابله با خطرات سایبری است. نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که، نظارت به صورت Real-Time از اهمیت بالایی برخوردار است. نصب دوربین های امنیتی، نرم افزارهای مانیتورینگ و حتی نظارت فیزیکی می تواند به کمتر شدن خطرات سایبری کمک ویژه ای کند. بهتر است تمامی کسانی که به دیتاسنتر به نحوی دسترسی دارند به خوبی نظارت و مدیریت شوند. سعی کنید از افرادی که مورد اعتماد شما هستند و از این اعتماد سوءاستفاده نمی کنند استفاده کنید. بر روی سیستم هایی که در دیتاسنتر قرار دارند نرم افزارهایی برای مانیتور رفتار کارکنان نصب کنید و به خوبی آن ها را کنترل کنید. در حقیقت بهتر است کنترل دسترسی ها را نیز مورد بررسی قرار دهید.

تهیه و نگهداری از نسخه های پشتیبان

تهیه و نگهداری از نسخه های پشتیبان
اهمیت بک آپ گیری برای بهبود امنیت سایبری مرکز داده

یکی از مهم ترین کارهایی که برای دیتاسنتر خود باید انجام دهید، تهیه بک آپ و نسخه های پشتیبان است. هزاران اتفاق اعم از حملات سایبری و حتی اتفاقات غیرقابل پیش بینی ممکن است برای دیتاسنتر شما پیش بیاید. اتفاقاتی که ممکن است به پاک شدن و از بین رفتن کلیه اطلاعات حیاتی و مهم شما در دیتاسنتر ختم شود. بنابراین تهیه نسخه های پشتیبان کاری بسیار ضروری است. مهم تر از تهیه این نسخه ها، حفظ و نگهداری آن ها است. سعی کنید پس از تهیه این نسخه ها آن ها را در جایی امن و به دور از دسترس عموم مانند گاوصندوق نگهداری کنید. تا در صورت بروز اتفاق یا حمله ای که منجر به از دست رفتن اطلاعات می شود به سادگی آن ها را بازیابی کنید.

جمع بندی

مجموعه تهران سرور با سال ها تلاش و قدمت در زمینه ارائه خدمات وب و هاستینگ سعی در انجام کلیه موارد مذکور دارد تا همواره رضایت مشتریان خود را جلب کند. همین مسائل باعث می شود که تهران سرور همواره هاست و سرور با کیفیت به مشتریان خود عرضه می کند. در صورت تمایل به خرید هاست لینوکس ایران، سرور اختصاصی و یا سرور مجازی از مجموعه تهران سرور، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. همچنین برای دیدن آموزش های ویدیویی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا