مانیتورینگمعرفی نرم افزار های مرتبط

معرفی بهترین نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه

5 نرم افزار برتر مانیتورینگ شبکه

معرفی بهترین نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه

کنترل بر روی شبکه کار دشواری است. در حقیقت شما برای این کار نیازمند ابزارهای مختلفی هستید. اما بهترین و ضروری ترین آن ها نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه هستند. با استفاده از این نرم افزارها، مدیریت و کنترل بهتری بر زیر ساخت‌ ها و شبکه سازمان خود دارید. به طور کلی نرم افزارهای مانیتورینگ به صورت همه جانبه شبکه، سرور، رایانه و سایر دستگاه متصل به شبکه را بررسی و آنالیز می کنند. علاوه بر آن نیز در جهت بالا بردن سطح امنیت و عملکرد بهتر سیستم تلاش می کنند. در این مقاله قصد معرفی بهترین نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه را داریم. پس با تهران سرور همراه باشید.

آیا انتخاب بهترین نرم افزار مانیتورینگ سخت است؟

به طور کلی انتخاب برترین چیز ها در تمام بخش ها دشوار است. در زمینه مانیتورینگ نیز این مسئله وجود دارد. پیدا کردن بهترین نرم افزار میان خیل عظیمی از نرم افزارها کار بسیار دشواری است. با این حال ما سعی داریم در این مقاله ی تهران سرور کمی کار شما را ساده کنیم. از این رو 5 نرم افزار برتر در حوزه مانیتورینگ در سال 2022 را به شما معرفی می کنیم. در نهایت تصمیم با شماست که کدام یک را انتخاب می کنید.

1- SolarWinds Server & Application Manager

بی شک یکی از بهترین این نرم افزارها SolarWinds Server & Application Manager است. مزیتی که این سیستم دارد امکان نصب آن بر روی ویندوز و لینوکس است. با استفاده از آن می توانید برنامه‌ های موجود روی سرورها به صورت حرفه ای ردیابی کنید. به عبارتی این ابزار به نظارت دقیق سیستم درون شبکه نیز می‌ پردازد. شما برای تهیه آن نیاز به پرداخت هزینه ندارید چرا که رایگان است. در ضمن دریافت بروزرسانی آن نیز به صورت خودکار است. این سیستم به شما اجازه می دهد تا چندین سیستم را در آن واحد مدیریت و نظارت کنید. همچنین یکی از جالب ترین مزایای آن تشخیص خطاها و رفع آن به سادگی است.

2- Atera

Atera

گزینه بعدی ما Atera است که اگر در زمینه شبکه فعالیت کرده باشید بی شک با آن آشنا هستید. این سیستم به نوعی ابرمحور است و به شما اجازه نظارت لحظه ای شبکه ها را می دهد. مزیت این نرم افزار مدیریت و نظارت از راه دور (RMM) است. شما می توانید با استفاده از این نرم افزار بر طیف ظرفیت شبکه خود به صورت کامل نظارت داشته باشید. علاوه بر این نظارت بر سرور وب، ایمیل و پایگاه‌ داده‌ ها را نیز برای شما آسان می کند.

3- Datadog Infrastructure

سومین موردی که قصد معرفی آن را داریم، Datadog Infrastructure است. این سیستم نیز یک سیستم ابرمحور است. وظیفه اصلی این سیستم ردیابی منابع سرور و سرویس‌ های Front-End می باشد. مزیت فوق العاده این سیستم این است که به ردیابی و بررسی مشکلات می پردازد. پس از آن از طریق پیوند سرویس‌ ها به یکدیگر به بر طرف کردن مشکل می‌ پردازد. وجود نقشه های تجزیه و تحلیل ترافیک نیز از مزایای این سیستم به شمار می رود. صفحه نمایش قابل تنظیم نیز یکی دیگر از ویژگی های آن می باشد.

4- Paessler PRTG

نرم افزار Paessler PRTG نرم افزاری است که به طور کلی با ویژگی های مدیریتی‌ اش در میان متخصصان شناخته می شود. در حقیفت در این بخش این بهترین نرم افزار لیست ما است. با استفاده از این نرم افزار می توانید بر روی همه دستگاه‌ ها، برنامه‌ های ضروری و سایر موارد مرتبط در شبکه نظارت داشته باشید و خلاصه عملکردها و هشدارها را نیز مشاهده کنید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نرم افزار پشتیبانی از سیستم های Linux ، Unix و Mac OSX و رابط کاربری قدرتمندی است که دارد.

5- ManageEngine OpManager

ManageEngine OpManager

گزینه ی آخر لیست ما نیز ManageEngine OpManager است. برنامه ای که در ویندوز و لینوکس قابل اجرا است. این سیستم، نرم‌ افزار مانیتورینگ کاربردی و عالی برای مانیتور‌ کردن زیرساخت‌ های شبکه و سیستم‌ های شما است. نکته قابل ذکر این است که این ابزار برای مانیتورینگ شبکه‌ های بزرگ با کارایی پایین مناسب است. با استفاده از ManageEngine OpManager مانیتورینگ سرورها به صورت فیزیکی و مجازی برای شما امکان پذیر است. همچنین مدیریت ورودی فایروال‌ ها و شبکه یکی دیگر از مزیت های این نرم افزار کاربردی است. یکی دیگر از ویژگی های جالب آن نیز نظارت بر زمان پاسخ‌ دهی می باشد.

جمع بندی

ما در این مقاله 5 ابزار برتر مانیتورینگ را به شما معرفی کردیم. برخی از آن ها با امکان کنترل تعداد مشخصی از کامپیوترها در شبکه توسعه یافته اند. اما برخی دیگر با رویکرد ابرمحور انعطاف پذیر تر ظاهر شدند که بسیار مناسب کسب و کارهای گسترش یافته است. استفاده از نرم افزارهای نظارت بر روی شبکه از ضرورت ها می باشد. از این رو باید به فکر انتخاب بهترین آن ها نیز باشید. توصیه ما به شما این است در صورت انتخاب هر یک از این نرم افزارها، بروزرسانی های مداوم را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا