آموزشسخت افزارسرور اختصاصیسرور مجازیفناوریهاست

بهبود عملکرد دیتاسنتر با طراحی مناسب

با طراحی مناسب عملکرد دیتاسنتر را افزایش دهید

بهبود عملکرد دیتاسنتر با طراحی مناسب

بی شک در دنیای امروز تکنولوژی از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو دیتاسنترها نیز نقش مهمی در تمامی حوزه های کسب و کار ایفا می کنند. به همین دلیل باید روز به روز به دنبال راه هایی برای بهبود عملکرد و افزایش کارایی آن ها باشیم. در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم به شما بگوییم که طراحی دیتاسنتر تا چه میزان می تواند در افزایش کارایی آن موثر باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع جذاب بپردازیم و درک کنیم رک ها صرفا قفسه هایی برای قراردادن تجهیزات نیستند!

اهمیت رک و قفسه ها در طراحی و عملکرد دیتاسنتر

رک های سرور از نظر اندازه، محفظه ها، نصب و مقیاس پذیری متفاوت هستند. استراتژی های مختلف از جمله راهروی گرم و راهروی سرد باعث تغییرات زیادی در طراحی رک های سرور شد. به عبارتی پنل های شیاردار حالا جایگزینی برای رک ها شیشه ای و بسته شده اند. در صورت استفاده از راهروی گرم/سرد ایده اصلی پشت این چیدمان محبوب این است که رک های سرور را در ردیف های یکنواخت قرار دهید. تا راهروهای جداگانه ای برای هوای گرم و سرد ایجاد کنند. این نوع چیدمان رک امروزه تبدیل به یک استاندارد شده. و به نوعی اهمیت طراحی و دیزاین در افزایش کیفیت و کارایی دیتاسنتر را شامل می شود.

با طراحی مناسب عملکرد دیتاسنتر را افزایش دهید
طراحی مناسب نقش مهمی در بهبود عملکرد دیتاسنتر و افزایش کارایی آن دارد

مدیریت کابل ها و تجهیزات

رک ها در دیتاسنترها از اهمیت بسیاری در بهبود عملکرد دیتاسنتر برخوردارند. چرا که وظیفه نگهداری تجهیزات و اطلاعات شما را برعهده دارند و نباید صرفا به دید قفسه ای فلزی و جوش خورده به آن ها نگاه کرد. از طرف دیگر اگر رک سرور استاندارد باشد، علاوه بر نگهداری از تجهیزات، گزینه هایی برای مدیریت کابل ها و تجهیزات و لوازم جانبی دیگر در اختیار شما می گذارد. درون رک ها معمولا تعداد زیادی کابل و سیم قرار دارند که می توانند نظم و ترتیب رک را خراب کنند. اما رک های مدرن طوری طراحی شده که این طراحی در راستای بهبود عملکرد و افزایش کارایی دیتاسنتر باشد. در حقیقت در این رک ها گزینه های زیادی برای مهارکردن تجهیزات و کابل ها وجود دارد.

جمع بندی

طراحی و دیزاین واقعا می تواند در بهبود عملکرد دیتاسنتر و افزایش کارایی آن ها تحولات شگرفی ایجاد کند. از این رو رک های سرور نیز نقش مهمی در این میان ایفا می کنند. اگر قصد دارید تا سرورهای اختصاصی خود را به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید، باید به سراغ دیتاسنترهایی با طراحی مناسب باشید. دیتاسنترهایی مانند شاتل در ایران چنین ویژگی هایی دارند. تهران سرور نیز به عنوان یکی از برترین و بهترین ارائه دهندگان هاست، سرور مجازی و سرور اختصاصی با چنین دیتاسنترهای مجهز و به روزی کار می کند. این مسئله می تواند در تهیه سرویس از مجموعه آسودگی خاطری برای شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا