LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

نکاتی برای انتخاب بهترین بستر آموزش مجازی در ایران

چطور بهترین بستر آموزش مجازی را انتخاب کنیم؟

نکاتی برای انتخاب بهترین بستر آموزش مجازی در ایران

اواخر سال ۹۸ بود که پای ویروس عجیب کرونا به کشور ما هم باز شد و تا به امروز ما را درگیر خودش کرده است. پس از همه گیری این ویروس و تغییراتی که در سبک زندگی تمام انسان ها رخ داد، کلاس های مجازی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفتند. و باعث شدند تا فرایند آموزشی متوقف نشود. همین مسئله باعث شده تا پتانسیل این شیوه نوین آموزشی بیش از پیش در ایران نمود پیدا کند. با این حال هنوز هم انتخاب بهترین بستر آموزش مجازی کار دشواری است و باید دقت زیادی در آن داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی برای انتخاب بهترین بستر آموزش مجازی را به شما معرفی کنیم پس با تهران سرور همراه باشید.

ابتدا باید بدانید چه هدفی را دنبال می کنید؟

در اولین قدم باید بدانید برای دوره های مجازی خود چه اهدافی دارید؟ در حقیقت باید بدانید از اولین جلسه تا پایان دوره قرار است چه کارهایی انجام دهید. دروسی که می خواهید آموزش دهید، تعداد و نوع امتحانی که می خواهید برگزار کنید، تعداد وب کمی که نیاز دارید، نوع ارتباط صوتی که نیاز دارید، تعداد نفراتی که در کلاس شما حضور دارند، مدت زمان هر جلسه کلاس و… همه و همه مجموعه اهداف شما هستند. که برای انتخاب بهترین بستر آموزش مجازی باید به تمام آن ها پاسخ بدهید و آن ها را مشخص کنید.

بدین ترتیب یک چک لیست برای خود تهیه کرده اید. که به شما کمک می کند زودتر و بهتر به اهداف مورد نظر خود برسید. علاوه بر این در هنگام ارائه اطلاعات به سرویس دهنده به سادگی می توانید نیازهای خود را به کارشناسان فروش بگویید. بدین ترتیب آن ها به سادگی سرویس مورد نیاز را به شما پیشنهاد می دهند و به خوبی می توانید از یک بستر مناسب بهره مند شوید.

چطور بهترین بستر آموزش مجازی را انتخاب کنیم؟

نرم افزار و سامانه های آموزش مجازی

به طور کلی در آموزش مجازی با دو نوع بستر سر و کار داریم. کلاس مجازی و سیستم مدیریت یادگیری یا همان LMS. همانطور که گفتیم شما باید در ابتدا مشخص کنید که در کلاس آنلاین خود قصد چه کارهایی را دارید. با آگاهی داشتن به این مسائل می توانید نرم افزارهای کلاس مجازی یا سامانه های مدیریت یادگیری را انتخاب کنید. و یا ترکیبی از هر دوی آن ها را داشته باشید. اما بهترین نرم افزارهای کلاس مجازی و بهترین LMS های موجود در بازار ایران کدام اند؟

  • کلاس مجازی ادوب کانکت: بدون شک بهترین نرم افزار برگزاری کلاس مجازی ادوب کانکت است که دارای امکانات فوق العاده ای است. این نرم افزار هم اکنون مورد استفاده بسیاری از مدارس و دانشگاه ها است. پشتیبانی از وب کم، میکروفن، اتاق های مجزا و… از ویژگی های خوب این نرم افزار است. همچنین برای تمام پلتفرم ها مانند ویندوز، مک، اندروید و آی او اس در دسترس است.
  • کلاس مجازی بیگ بلو باتن: اگر به دنبال یک محیط کاربر پسند، سرعت مناسب، راحتی کار و حجم پایین نرم افزار هستید، بهترین گزینه برای شما بیگ بلو باتن است. این نرم افزار در عین سادگی بسیار کارآمد است و به خوبی نیازهای شما را برای برگزاری دوره های بلند مدت یا کوتاه مدت مجازی رفع می کند.
  • LMS مودل: سیستم مدیریت یادگیری مودل بدون هیچ حرفی بهترین و محبوب ترین LMS در دنیا به شمار می رود که امکانات فوق العاده ای اعم از اتصال به کلاس های مجازی ادوب کانکت و بیگ بلو باتن را فراهم می کند و همچنین برگزاری آزمون ها به روش های مختلف با تعداد متغیر امکان پذیر می باشد.

اعتبار و تجربه ارائه دهنده سرویس

یکی دیگر از مواردی که باید توجه زیادی به آن داشته باشید بحث ارائه دهنده سرویسی است که قصد خرید از آن را دارید. باید در این خصوص تحقیق و بررسی های مداوم داشته باشید تا بهترین را انتخاب کنید. در این بین باید به اعتبار آن شرکت، نظرات مشتریان و میزان سابقه آن ها در مبحث آموزش مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است. شرکت تهران سرور با بیش از ۱۰ سال سابقه کار در زمینه آموزش مجازی یکی از بهترین گزینه ها برای خرید سرویس های مذکور می باشد.

چطور بهترین بستر آموزش مجازی را انتخاب کنیم؟

هزینه

وضعیت اقتصادی در دوران کرونا چندان اوضاع خوبی ندارد و اکثر کسب و کارها زمین خورده. به همین جهت برگزاری کلاس مجازی در سرویس های گران قیمت صرفه اقتصادی چندانی ندارد. بهتر است به دنبال قیمت منصفانه باشید و در عین حال خدمات خوبی را دریافت کنید. تهران سرور سعی داشته با نازل ترین قیمت اما با بهترین کیفیت همیشه در خدمت مشتریان خود باشد.

جمع بندی

با توجه به این نکات می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در صورتی که قصد دارید برای جلسات آنلاین خود پلتفرم ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن را تهیه کنید، می توانید با کارشناسان تهران سرور تماس حاصل کرده و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلان مورد نظر خود را تهیه کنید و در مدت زمانی کوتاهی آن را تحویل بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا