LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodle

بهترین قالب مودل چیست؟

بهترین قالب مودل چیست؟

سیستم مدیریت یادگیری مودل بدون شک یکی از بهترین و قدرتمندترین LMS های دنیا است. قابلیت ها و ویژگی های این سیستم دست شما را برای مدیریت دوره های آموزش مجازی به شدت باز می گذارد. عده ای از نظر امکانات، مودل را وردپرس LMS ها می دانند. در حقیقت شما با نصب و استفاده از این سیستم، امکانات شخصی سازی بسیاری خواهید داشت. یکی از بهترین امکانات مودل نیز مانند وردپرس تنوع قالب یا همان Theme های مختلف در کنار مخزن افزونه های قدرتمند مودل است. به عبارتی ظاهر و امکانات مختلفی در هر قالب تجربه می کنید که بسته به نیاز شما طراحی شده اند و قابلیت تغییرات و گسترش دادن نیز دارند. اما بهترین قالب مودل کدام است؟ در این مقاله تهران سرور به سراغ دوتا از بهترین قالب های مودل می رویم. پس با ما همراه باشید.

قالب مودل چیست؟

پیش از آن که به معرفی این دو قالب بپردازیم، بهتر است با ذات آن آشنا شویم و بدانیم که یک قالب مودل چیست. با توجه به حوزه فعالیت و امکاناتی که می خواهید در سایت مودل خود داشته باشید باید قالبی را انتخاب کنید. به طور کلی کاربرد قالب ها به دو دسته تقسیم می شود. ظاهر و زیبایی در نگاه اول اصلی ترین کاری است که یک قالب انجام می دهد. در حقیقت با استفاده از هر قالبی شما ظاهر سایت خود را می سازید و با افزونه های مختلف یا کدنویسی هایی اندک به بهبود آن کمک می کنید. کار دیگری که یک قالب مودل انجام می دهد، کارآمدی آن است. در واقع هر قالبی یک سری امکانات خاص در اختیار کاربر خود قرار می دهد که با توجه به حوزه فعالیت و نیاز شما تعریف می شود.

البته باید توجه کنید که درست است که مودل از تعداد افزونه های زیادی برخوردار است. اما در زمینه ی قالب به پای وردپرس نمی رسد و تعداد قالب های آن بسیار محدود است. از این رو به سراغ قالب های منتخب مودل و کاربران می رویم. این قالب ها بیشترین تعداد نصب فعال را دارند و درصد رضایتمندی از آن ها نیز بسیار زیاد است.

قالب مودل Moove

بدون شک محبوب ترین و بهترین قالب مودل همین قالب مودل Moove است. حتی می توان بخشی از معروفیت و موفقیت های مودل را مربوط به این قالب دانست! این قالب آنقدر قدرتمند است که بهترین آموزشگاه های آنلاین ایران و جهان از آن استفاده می کنند. از ویژگی های این قالب می توان به ریسپانسیو بودن آن اشاره کرد. در حقیقت با این قابلیت شما در دیوایس های مختلف می توانید به سادگی سایت مودل را مشاهده کنید. خوشبختانه این قالب به صورت کامل ترجمه شده و مجموعه تهران سرور نیز به صورت کاملا فارسی آن را ارائه می دهد. می توان صفحات ورود اختصاصی برای آن طراحی کرد و به صورت کاملا زیبا آن را شخصی سازی کرد.

نمایی از قالب مودل Moove
نمایی از قالب مودل Moove

این قالب از می ۲۰۱۷ عرضه شد و از همان ابتدا مورد اقبال بسیاری واقع شد. با شیوع ویروس کرونا و افزایش چشمگیر استفاده از آموزش مجازی، استفاده از مودل نیز افزایش یافت. در این دوران یعنی در مارچ ۲۰۲۰ بود که رکورد بیشترین تعداد نصب مووی را شکست. این قالب کماکان نیز پر استفاده ترین قالب مودل است که ۲۱۶۱۱ نصب فعال به کار خود ادامه می دهد. آخرین نسخه از این قالب نیز ۳٫۱۱٫۰۵ می باشد که هم اکنون در سایت مودل قرار دارد.

قالب مودل Adaptable

قالب مودل Adaptable حدود یک سال زودتر از قالب مودل Moove یعنی ۲۰۱۶ به کاربران عرضه شد. با این حال نتوانست محبویت های مووی را به دست آورد. البته این به معنای آن نیست که این قالب ضعیف است و نباید نصب شود. این قالب بسیار واکنشگرا است و حتی در این مورد از مووی هم بهتر عمل کرده است. رابط کاربری این قالب بسیار زیبا و چشم نواز است و کار کردن با آن بسیار راحت است. حتی تنظیمات مختص به موبایل دارد که این قالب را خاص می کند. این قالب نیز ترجمه خوبی دارد و می تواند کار کاربران را راه بیاندازد با این حال از این نظر ضعیف تر از قالب مووی است.

نمایی از قالب مودل Adaptable
نمایی از قالب مودل Adaptable

همانطور که گفتیم این قالب از فوریه ۲۰۱۶ منتشر شد ولی چندان مورد اقبال واقع نشد. پس از آن با شیوع ویروس کرونا و استفاده زیاد از سیستم های مدیریت یادگیری به خصوص مودل، استفاده از قالب مودل Adaptable نیز افزایش یافت. این قالب کماکان با کمی افت و با ۱۹۲۸۶ نصب فعال از بهترین و پرکاربردترین قالب های مودل است. آخرین نسخه از این قالب نیز ۳٫۱۱٫۰۵ می باشد که هم اکنون در سایت مودل قرار دارد.

جمع بندی

با نصب این دو قالب می توانید به راحتی و بهترین شکل ممکن کلاس مجازی خود را مدیریت کنید. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست. فقط کافیست با بخش طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت پلان های ما بدست آورید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا