معرفی نرم افزار های مرتبط

معرفی بهترین نرم افزارهای مدیریت رمز عبور

بهترین نرم افزار مدیریت رمز عبور چیست؟

معرفی بهترین نرم افزارهای مدیریت رمز عبور

رمز عبور یکی از مهم ترین بخش هایی است که در زندگی امروز کاربرد دارد. کارت های بانکی، گوشی موبایل، رایانه های شخصی، پنل مدیریت وب سایت، شبکه های اجتماعی و… همگی از رمز عبور استفاده می کنند. از این رو باید در انتخاب رمز عبور مناسب دقت کرد. نکته مهم دیگر مدیریت، حفظ و نگهداری این رمزهای عبور است. فراموشی رمز عبور، گم شدن و یا در معرض سوءاستفاده قرار گرفتن رمزهای عبور از نگرانی های همه افراد به شمار می رود. اما هر مشکلی این روزها راه و چاره ای دارد. در این مقاله قصد معرفی بهترین نرم افزارهای مدیریت رمز عبور برای ویندوز، مک و اندروید را داریم. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید تا امنیتتان را تضمین کنید.

بهترین راه حفظ رمزهای عبور چیست؟

بسیاری عادت دارند در برنامه نوت گوشی یا کامپیوتر خود رمزها و نام های کاربری خود را یادداشت می کنند. برخی نیز این کار را با نرم افزارهای آفیس نظیر ورد و اکسل انجام می دهند و آن را در جایی از دیوایس های خود ذخیره می کنند. برخی دیگر نیز از روش های سنتی تر مانند نوشتن در دفترچه یادداشت استفاده می کنند. اما این روش ها به هیچ عنوان امن نیستند و اطلاعات شما را در معرض خطر جدی قرار می دهد. خوشبختانه امروزه و به لطف تکنولوژی برای اکثر مشکلات راه حل های خاصی وجود دارد. بهترین راه حفظ رمزهای عبور نیز استفاده از نرم افزارهای مدیریت رمز عبور است. در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

1. نرم افزار 1Password

نرم افزار 1Password

بدون شک باید لقب بهترین نرم افزار برای مدیریت، حفظ و ذخیره سازی رمز عبور را به 1Password بخشید. این نرم افزار از طریق یکپارچه سازی مستقیم با مرورگر و سیستم شما، تمامی رمزها را با نام کاربری مختص به آن ذخیره می کند. همچنین این نرم افزار به شما امکان ایجاد پسورد های قوی و منحصر به فرد را نیز می دهد. از دیگر امکانات این نرم افزار می توان به پر کردن اتوماتیک فرم ها و ساخت پسورد های قدرتمند اشاره کرد. امنیت بالا، رابط کاربری آسان و پشتیبانی از تمام مرورگرهای وب از مزایای اصلی این نرم افزار به شمار می رود. این نرم افزار برای سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، آی او اس و حتی سیستم عامل کروم در دسترس است. از این حیث جامعه آماری بالایی را پوشش می دهد که نشان از قدرتمند بودن این نرم افزار است.

2. نرم افزار Sticky Password

نرم افزار Sticky Password

گزینه دوم در لیست ما یکی از رقبای سرسخت 1Password است یعنی Sticky Password. این نرم افزار قابلیت حفظ و نگهداری انواع رمز عبور و شماره حتی شماره های تلفن را دارا است. کاربران قادرند با استفاده از این نرم افزار تا به راحتی و سادگی و به صورت کاملاً امن به وب سایت های مختلفی که در آن ها عضو می باشند وارد شوند. بدون نیاز به تایپ دوباره رمز و نام کاربری. با استفاده از Sticky Password دیگر نیاز به حفظ کردن رمز یا ذخیره آن به روش های سنتی نیست. از ویژگی های این نرم افزار می توان به پیدا کردن اکانت، پسورد، نام کاربری و دیگر اطلاعات شخصی در پایگاه داده اشاره کرد. امنیت این نرم افزار در سطح بالایی است و به یکی از انتخاب های اصلی کاربران بدل شده است. این نرم افزار نیز با جامعه آماری بالایی برخوردار است چرا که برای ویندوز، مک، اندروید، آی او اس و بلک بری او اس در دسترس می باشد.

3. نرم افزار و افزونه RoboForm

نرم افزار و افزونه RoboForm 

اگر به دنبال نرم افزاری تخصصی برای ذخیره رمز عبور و نگهداری از آن هستید، می توانید به سراغ نرم افزار RoboForm بروید. ویژگی متمایز کننده این نرم افزار ذخیره سازی تمام اطلاعات حساب شما و رمز های عبور شما بصورت آنلاین در سایت این برنامه است که امکان دسترسی سریعتری را برای شما فراهم می کند. داشتن مرورگر ویژه و مخصوص نیز از دیگر امکانات این نرم افزار به شمار می رود. این نرم افزار به صورت افزونه نیز برای مرورگر کروم در دسترس است. با این حال فعالیت اصلی و کاربردی RoboForm در تلفن های هوشمند با سیستم عامل های اندروید و آی او اس می باشد.

4. افزونه و نرم افزار LastPass

افزونه و نرم افزار LastPass

اگر تمایلی به نصب نرم افزارهای مدیریت رمز عبور بر روی دیوایس های خود ندارید و دوست دارید از افزونه های مرورگر استفاده کنید برای حفظ و ذخیره سازی رمز عبور می توانید به سراغ افزونه محبوب LastPass بروید. خوشبختانه LastPass از مرورگرهای محبوب و رایجی همچون Internet Explorer, Firefox, Edge, Chrome, Opera پشتیبانی می کند. محیط ساده، حجم بسیار کم، کاربری آسان و پر کردن فرم ها و فیلد های مربوط به مشخصات به صورت خودکار از جمله ویژگی های این افزونه می باشد. لازم به ذکر است که این افزونه یک نسخه نرم افزاری برای گوشی های هوشمند با سیستم عامل های اندروید، آی او اس و ویندوز فون نیز دارد که در استورهای نرم افزارهای تلفن های هوشمند قابل دانلود می باشند.

جمع بندی

حفظ و نگهداری رمز عبور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما نیز اگر قصد دارید که از رمزهای خود نهایت مراقبت را داشته باشید توصیه ما استفاده از نرم افزارهای مدیریت رمز عبور معرفی شده در این مقاله است. شما می توانید با توجه به نیازهای خود و راحتی در کار با هر یک از آن ها، یکی را انتخاب کنید و وظیفه مدیریت رمزهای عبور خود را به آن بسپارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا