آموزشآموزش های BigBlueButtonتازه هایفناوری

بیگ بلو باتن 2.6 معرفی شد

نسخه جدید بیگ بلو باتن با ورژن 2.6 معرفی شد

بیگ بلو باتن 2.6 معرفی شد

یکی از بزرگترین رقبایی که ادوب کانکت در دوران کرونا با آن رو به رو شد بیگ بلو باتن بود. نرم افزار اوپن سورسی که از تهدیدات دوران کرونا فرصت ساخت و تبدیل به یکی از غول های آموزش مجازی در سال های اخیر شد. بیگ بلو باتن از هر حیثی سعی می کند تا با ادوب کانکت رقابت کند. پس از عرضه نسخه جدید ادوب کانکت، حالا نوبت بیگ بلو باتن جدید با ورژن 2.6 است. در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم تا به بررسی و معرفی ویژگی های این نسخه بیگ بلو باتن 2.6 بپردازیم. پس با ما در این مطلب جذاب همراه باشید.

قالب های جدید

قالب های جدید

همانطور که گفتیم بیگ بلو باتن نرم افزار اوپن سورس یا منبع بازی است که به کاربران اجازه شخصی سازی های زیادی را می دهد. با این حال در آپدیت بیگ بلو باتن 2.6 کاربران می توانند از طریق خود نرم افزار و قالب های جدید آن به شخصی سازی بپردازند. به عنوان ارائه دهنده جلسه مجازی می توانید طرح و قالب های جدید را بر روی کلاس خود اعمال کنید. همچنین می‌توانید طرح‌بندی خود را در هر زمان در طول جلسه برای همه کاربران منتشر کنید.

وایت برد جدید با قابلیت های جدید

یکی از بروزرسانی های مهم بیگ بلو باتن، آپدیت وایت برد یا همان تخته سفید بیگ بلو باتن است. این نسخه دارای یک تخته سفید جدید و زیبا است. که از کشیدن سیال، پاک کردن، تغییر اندازه، نوشتن ساده و روان تر و جابجایی اشیاء به خوبی پشتیبانی می کند. همچنین قابلیت جدید دیگر آن وایت برد تعاملی و چند کاربره است. به این ترتیب به سادگی می توانید از دانش آموزان برای همکاری در تدریس گروهی کمک بگیرید.

یکی دیگر از قابلیت های جالب که در این آپدیت به تخته وایت برد بیگ بلو باتن اضافه شده، امکان دانلود آن است. در حقیقت شما می توانید به دانش آموزان خود امکان دهید تا در صورت تمایل از کلیه مواردی که بر روی تخته قرار دارد فایل PDF دانلود کنند. این روش به دانش آموزان کمک می کند که اگر مطلبی را درک نکردند یا نتوانستند یادداشت برداری مناسبی از آن داشته باشند، از تحصیل عقب نمانند.

اتاق های Breakout جدید

اتاق های Breakout جدید

می توانید دانش آموزان را در اتاق های Breakout قرار دهید و از آن ها بخواهید به صورت گروهی به فعالیت بپردازند. درست مانند گذشته و نسخه های قبلی بیگ بلو باتن. اما در بیگ بلو باتن 2.6 دانش آموزان می توانند کلیه فعالیت هایی که در اتاق های Breakout را ضبط کنند و در اتاق اصلی یا همان کلاس درس با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین اکنون جا به‌ جایی چند دانش‌ آموز بین اتاق‌ های جداکننده، آسان‌ تر از گذشته است.

تنظیمات جدید وب کم

آموزش باید به بهترین و ساده ترین شکل ممکن باشد و این نیاز در آموزش مجازی بیشتر حس می شود. بیگ بلو باتن 2.6 این نیاز را برطرف می کند. اکنون کاربران می توانند چند وب کم را پین کنند. که برای مثال برای دانش آموزانی که برای برقراری ارتباط به زبان اشاره متکی هستند بسیار خوب و کارآمد است.

همچنین در این آپدیت می توانید میزان روشنایی وب کم را برای وضوح بهتر کم یا زیاد کنید. قابلیت جدید دیگری که به وب کم در بیگ بلو باتن 2.6 اضافه شده است، این است که می توانید پس زمینه یا همان بکگراند وب کم را نیز به دلخواه خودتان تغییر دهید و عکس مورد نظرتان را آپلود کنید. با پس‌ زمینه وب‌ کم سفارشی و شخصی‌ شده، کلاس سر زنده تری خواهید داشت.

تنظیمات جدید وب کم

سایر تغییرات

برخی تغییرات کوچک اما کاربردی دیگری نیز به بیگ بلو باتن 2.6 اضافه شده است که شامل موارد زیر می شود:

  • اضافه شدن قابلیت دارک مود یا حالت تاریک
  • انتخاب ساده تر ایموجی یا شکلک ها
  • پشتیبانی از زیرنویس انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی
  • کاربری ساده تر
  • و…

جمع بندی

اگر به دنبال تجربه یک کلاس مجازی با بازدهی بسیار بالا هستید، پیشنهاد ما استفاده از سرویس های آموزش مجازی تهران سرور است. هم اکنون نیز می توانید با استفاده از پلتفرم هایی مانند بیگ بلو باتن، ادوب کانکت، مودل و اتصال آن ها به یک سایت وردپرسی برای خود یک مدرسه آنلاین و مجازی راه اندازی کنید. کافی است اگر قصد این کار را دارید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و در این خصوص مشاوره ای رایگان دریافت کنید. پس از دریافت این مشاوره و آشنایی با سرویس های ما می توانید پلان های مورد نظر خود را انتخاب کنید و نسبت به خرید آن ها اقدام نمائید. کلیه خدمات ما در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت در دسترس شما قرار خواهند گرفت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا