آموزش های BigBlueButtonفناوریکسب و کار

بیگ بلو باتن 2.7 معرفی شد

نسخه جدید بیگ بلو باتن با ورژن 2.7 معرفی شد

بیگ بلو باتن 2.7 معرفی شد

یکی از بزرگترین رقبایی که نرم افزار کلاس مجازی ادوب کانکت در دوران کرونا با آن رو به رو شد بیگ بلو باتن بود. نرم افزار منبع باز یا اپن سورسی که از تهدیدات دوران کرونا فرصت ساخت و تبدیل به یکی از غول های آموزش مجازی در سال های اخیر شد. بیگ بلو باتن از هر حیثی سعی می کند تا با ادوب کانکت رقابت کند. و حتی در برخی موارد از آن پیشی می گیرد. پس از عرضه نسخه 2.6 این نرم افزار و ذریافت قابلیت های جدید، حالا نوبت بیگ بلو باتن جدیدتر با ورژن 2.7 است. در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم تا به بررسی و معرفی ویژگی های این نسخه بیگ بلو باتن 2.7 بپردازیم. پس با ما در این مطلب جذاب همراه باشید.

بیگ بلو باتن 2.7 چه ویژگی هایی دارد؟

به گفته توسعه دهندگان، بیگ بلو باتن در این بروزرسانی در سه بخش تغییرات گسترده تری دارد.

  • قابلیت استفاده آسان: در پی آسان سازی عملکردهای رایج بیگ بلو باتن است
  • تعاملی: در اختیار گذاشتن روش های گوناگون برای تعامل و درگیر شدن دانش آموزان با کلاس مجازی
  • عملکرد بهتر: افزایش عملکرد کلی نرم افزار و مقیاس پذیری نسبت به سایر نرم افزارهای رقیب

1. چیدمان شبکه ای

نسخه جدید بیگ بلو باتن با ورژن 2.7 معرفی شد

طرح‌ بندی کلاس که بر روی وب‌ کم‌ ها متمرکز است، با ارائه یک نمایش بصری از هر شرکت‌ کننده، بهبود یافته است. به این ترتیب، چه یک وب‌ کم به اشتراک گذاشته شده باشد یا نه، می‌ توانید راحت‌ تر متوجه شوید که چه کسی صحبت می‌ کند، چه کسی حاضر است و غیره. این امکان با قابلیت چیدمان شبکه ای یا Grid بسیار لذت بخش تر از گذشته شده است.که تجربه خوبی از کلاس مجازی را به دانش آموزان منتقل می کند.

2. دوربین به عنوان محتوا

در یادگیری ترکیبی اغلب نیاز به نمایش تخته سفید فیزیکی یا جلب توجه دانش آموزان به یک ناحیه فیزیکی خاص وجود دارد. اکنون در بیگ بلو باتن 2.7 استفاده از وب کم به عنوان محتوای اصلی برای اشغال منطقه ارائه پشتیبانی می شود. در حقیقت می توانید از دوربین خود به عنوان محتوای آموزشی کلاس استفاده کنید.

3. مشاهده استریم خود را متوقف کنید

نسخه جدید بیگ بلو باتن با ورژن 2.7 معرفی شد نسخه جدید بیگ بلو باتن با ورژن 2.7 معرفی شد

اکنون می توانید وب کم خود را غیرفعال کنید تا خستگی ناشی از دیدن استریم وب کم خود را کاهش دهید. این یک درخواست رایج در ماه های اخیر بوده است. که بیگ بلو باتن آن را در این آپدیت اضافه کرد. البته وقتی نما را غیرفعال می‌ کنید، تصویری از خود را می‌ بینید که به شما یادآوری می‌ کند که وب‌ کم شما هنوز فعال است و دیگران شما را می‌ بینند. شما می توانید مشاهده وب کم خود را در هر نقطه دوباره فعال کنید.

4. بازیابی دانلود ارائه اصلی

در BigBlueButton 2.4 و 2.5 دانلود اختیاری کل ارائه به بیگ بلو باتن اضافه شد. اما در BigBlueButton 2.6 ما این گزینه را با قابلیت دانلود ارائه با تمام حاشیه نویسی های تعبیه شده در آن جایگزین شد. در BigBlueButton 2.7 شما می توانید هر دو را انجام دهید! در واقع، شما می توانید بین ارائه با وضعیت فعلی حاشیه نویسی، فایل اصلی که آپلود شده است، یا در صورتی که بیگ بلو باتن مجبور بود فایل ارائه را به PDF تبدیل کند، می توانید آن فایل PDF میانی را نیز برای دانلود انتخاب کنید.

5. تایمر و کرونومتر

گزینه شمارش معکوس (تایمر) یا شمارش رو به بالا (کرنومتر) نیز در جلسات آنلاین در این آپدیت اضافه شده است. آن ها برای همه شرکت کنندگان نمایش داده می شوند و زمانی که تایمر تمام می شود یک اعلان صوتی به صدا در می آید.

6. ویک لاک

هنگام استفاده از BigBlueButton در دستگاه تلفن همراه، اکنون می توانید Wake lock را فعال کنید (اگر مرورگر تلفن همراه شما از API پشتیبانی می کند). وقتی فعال باشد، صفحه نمایش دستگاه شما روشن می‌ ماند. یعنی کم‌ نور نمی‌ شود. و بنابراین اتصالات رسانه شما قطع نمی‌ شود.

7. نوار واکنش ها

نوار واکنش ها

هدف نوار واکنش ها این است که پاسخ دادن به اموجی ها را برای دانش آموزان بسیار آسان تر کند. ایموجی به مدت 1 دقیقه در قسمت آواتار کاربر نمایش داده می شود (البته این زمان قابل تنظیم است). نوار پس از فعال شدن قابل مشاهده باقی می ماند و شکلک انتخاب شده تا زمانی که زمان آن تمام شود یا انتخاب نشده باشد قابل مشاهده باقی می ماند. با تغییر گزینه‌ های پیکربندی (settings.yml)، می‌ توان مجموعه دیگری از ایموجی‌ ها را نمایش داد. یا نوار واکنش‌ ها را می‌ توان با انتخابگر وضعیتی که در BigBlueButton 2.6 و قبل از آن استفاده می‌ شد، جایگزین کرد.

8. دوربین جدید و ضبط کننده اشتراک صفحه نمایش

سرور رسانه ای Kurento هنوز در BigBlueButton به عنوان ضبط کننده برای جریان های رسانه ای استفاده می شود. با این حال، در نسخه 2.7، یک ضبط کننده آزمایشی جدید بر اساس پروژه Pion وجود دارد: bbb-webrtc-recorder. این برنامه در Go به عنوان یک سرویس مستقل نوشته شده است. که می توان از آن برای ضبط ویدیو و پخش جریان های اشتراک گذاری صفحه استفاده کرد. هدف اصلی این است که ضبط کننده bbb-webrtc جایگزین سرور رسانه ای کورنتو در BigBlueButton پس از درجه تولید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا