آموزش

تبدیل گوشی هوشمند به مودم اینترنت کلاس مجازی

تبدیل گوشی هوشمند به مودم اینترنت کلاس مجازی

یکی از مهم ترین ابزارهایی که برای برگزاری کلاس آنلاین به آن نیاز دارید، اینترنت است. در واقع اگر بخواهید به صورت زنده با دانش آموزان خود ارتباط داشته باشید باید از یک اینترنت پر سرعت استفاده کنید. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده اینترنت در ایران سرعت خوبی به شما ارائه می دهند اما متاسفانه قطعی های اینترنت ثابت بسیار زیاد است. از طرفی سرعت آن نسبت به اینترنت همراه ۴G نیز در برخی نقاط بسیار پایین تر است. از این رو شما به عنوان یک معلم کلاس مجازی باید علاوه بر تهیه اینترنت ثابت پر سرعت، از اینترنت همراه کمکی نیز استفاده کنید. بهترین وسیله برای این کار نیز گوشی هوشمند شماست. در این آموزش تهران سرور قصد داریم نحوه تبدیل گوشی هوشمند به مودم اینترنت کلاس مجازی یا همان هات اسپات را به شما توضیح دهیم.

چرا به اینترنت همراه کمکی نیاز داریم؟

شما به عنوان یک معلم آنلاین باید تا جای ممکن از بهترین تجهیزات کلاس مجازی برای برگزاری کلاس ها استفاده کنید. داشتن یک اینترنت ثابت پر سرعت از ضروریات کار شما به حساب می آید. اما در برخی از مواقع ممکن است این اینترنت از دسترس خارج شود. ممکن است مودم شما بسوزد یا تلفن قطع شود. گاهی قطعی برق گریبان گیر محل زندگی شما می شود (به خصوص در فصل تابستان). گاهی هم سرورهای شرکت ارائه دهنده مشکل دارند و اینترنت شما از مبداء دچار مشکل است. حالا چاره کار شما چیست؟ قطعا باید جایگزینی مناسب برای آن داشته باشید. بهترین جایگزین اینترنت ثابت نیز اینترنت همراه است. اما چطور از آن برای لپ تاپ یا کامپیوتر خودمان استفاده کنیم؟ چطور هات اسپات کنیم تا گوشی هوشمند به مودم تبدیل شود؟ خب این بستگی دارد گوشی شما اندروید باشد یا آی او س.

تبدیل گوشی هوشمند اندرویدی به مودم اینترنت کلاس مجازی

تقریبا امروزه گوشی های اندرویدی در دسترس اکثر افراد جامعه است. از گوشی های اقتصادی و میان رده گرفته تا گوشی های قدرتمند و پرچمدار. تمام این گوشی ها نیز قابلیت تبدیل به مودم یا به اصطلاح هات اسپات کردن را دارند. البته لازم به ذکر است به دلیل آن که شرکت های مختلف رابط کاربری مختص به خود را بر روی اندروید خام قرار می دهند ممکن است در برخی از جزئیات کوچک تفاوت هایی احساس شود. با این حال بیس و پایه همه ی آن ها یکی است.

تبدیل گوشی هوشمند اندرویدی به مودم اینترنت کلاس مجازی

  1. وارد تنظیمات/ settings گوشی خود شوید
  2. با توجه به برند گوشی خود باید گزینه اتصالات/ connections یا بی سیم و شبکه ها/ wireless and networks را پیدا کنید و وارد آن شوید
  3. پس از آن باید گزینه نقطه اتصال/ tethering and mobile hotspot را انتخاب کنید
  4. برای هات اسپات خود نام مناسب قرار دهید تا در پیدا کردن آن به مشکل نخورید
  5. آخرین مورد این است که هات اسپات خود را با یک رمز عبور قدرتمند پیکربندی کنید

تبدیل گوشی هوشمند آی او اسی (اپل) به مودم اینترنت کلاس مجازی

سیستم عامل آی او اس تنها مختص گوشی های هوشمند اپل یا همان آیفون است. در حقیقت شما تنها با این دستگاه ها می توانید از آی او اس استفاده کنید. درست است که این OS نسبت به اندروید محدودیت هایی به خصوص برای کاربران ایرانی دارد. اما بدون شک شما می توانید از آن به عنوان یک مودم اینترنت کلاس مجازی استفاده کنید و آن را به هات اسپات تبدیل کنید.

تبدیل گوشی هوشمند آی او اسی (اپل) به مودم اینترنت کلاس مجازی

  1. وارد تنظیمات/ settings گوشی خود شوید
  2. گزینه cellular را انتخاب کنید
  3. در صفحه جدید به دنبال setup personal hotspot بگردید
  4. هات اسپات شخصی خود را با استفاده از دکمه روی صفحه فعال کنید
  5. گزینه wi-fi and USB only را نیز انتخاب کنید
  6. برای هات اسپات خود نام مناسب قرار دهید تا در پیدا کردن آن به مشکل نخورید
  7. آخرین مورد این است که هات اسپات خود را با یک رمز عبور قدرتمند پیکربندی کنید

نحوه اتصال لپ تاپ به گوشی

وقتی که هات اسپات گوشی هوشمند شما فعال است، باید بتوانید نام هات اسپات خود را از میان لیست اینترنت های موجود لپ تاپ خود انتخاب کنید. فقط روی نماد وای فای روی دسکتاپ خود کلیک کنید و هات اسپات گوشی خود را انتخاب کنید. شما باید رمز عبوری را که تعیین کرده اید وارد کنید و تمام! لپ تاپ شما اکنون به تلفن شما متصل است که به اینترنت متصل است. به همین سادگی گوشی هوشمند خود را به مودم اینترنت کلاس مجازی تبدیل کردید.

جمع بندی

داشتن یک اینترنت همراه به شما کمک می کند که در شرایط اضطراری نیز ارتباط شما با کلاس و دانش آموزان قطع نشود. بدین روش آموزش همواره جاری است و ادامه خواهد داشت. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی را دارید نیز می توانید از طریق تهران سرور اقدام به خرید نمایید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا