آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

تجهیزات برگزاری کلاس مجازی

برای برگزاری کلاس مجازی به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

همانطور که می دانید، کرونا همچنان می تازد و گسترش دوباره اُمیکرون باعث شده تا بسیاری از کسب و کارها و حتی مدارس باز هم به سمت دنیای مجازی قدم بردارند. به بیان دیگر این گروه ها ترجیح دادند برای حفظ سلامتی خودشان در بستر دیگری فعالیت کنند. بر این اساس برگزاری کلاس مجازی و دوره های آنلاین افزایش چشمگیری داشته است. حال اگر در این وضعیت بخواهیم یک کلاس مجازی با کیفیت و استاندارد ارائه بدهیم چه کاری باید انجام دهیم؟ قطعا یکی از راه های بهبود سطح کیفی کلاس تهیه ابزار و وسایل مناسب است. از این رو در این مقاله قصد داریم تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری کلاس مجازی را به شما معرفی کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید تا یک کلاس حرفه ای برگزار کنید.

چرا تجهیزات برگزاری کلاس مجازی مهم است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا تجهیزات برگزاری کلاس مجازی مهم است؟ مگر تجهیزات معمول و رایج چه ایرادی برای این کار دارند؟ باید گفت هر کاری نیازمند وسایل خاص خودش است. برای مثال شما نمی توانید با یک لپ تاپ معمولی بازی های سنگین و گرافیکی را اجرا کنید. یا با فتوشاپ ویدئو ویرایش کنید! آموزش آنلاین نیز یک فیلد و زمینه مشخص است که نیازمند ابزار خاص خودش است. این کار به شما کمک می کند تا به درک بهتری از این شیوه آموزشی دست پیدا کنید. همچنین به بهبود سطح کیفی کلاس مجازی در ایران نیز کمک زیادی می کند. از آن جایی که این شیوه، شیوه نو ظهوری در کشور ماست، بهتر است از ابتدا برای برگزاری آن حرفه ای عمل کنیم. در ادامه ۶ تا از مهم ترین ابزارهای مورد نظر را به شما معرفی می کنیم.

۱- لپ تاپ یا سیستم کامپیوتر

اولین و مهم ترین ابزار مورد نیاز ما یک لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری خوب است. البته به لطف بهینه بودن نرم افزارهای کلاس آنلاین، لپ تاپ های میان رده نیز برای این کار مناسب اند. اما مگر نمی شود از گوشی یا تبلت هم استفاده کرد؟ جواب قطعا بله است اما نه برای برگزارکننده. یکی از معایبی که در نسخه های مخصوص موبایل نرم افزارهای کلاس مجازی وجود دارد، امکانات محدود آن هاست. در حقیقت این امکانات سطح قابل قبولی دارند اما برای برگزاری کلاس مجازی گزینه مناسبی نیستند. بهتر است از سیستم های ویندوز یا مک برای برگزاری کلاس استفاده کنید. اما اگر دانش آموز هستید می توانید با نسخه های موبایلی کار خودتان را راه بندازید.

۲- نرم افزار کلاس مجازی یا پلتفرم آموزش آنلاین

قدم دوم انتخاب نرم افزار مناسب است. شرکت ها و کمپانی های بزرگ اهمیت آموزش آنلاین را درک کردند و نرم افزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند. با این حال تعداد محدودی هستند که به تمام نیازهای کاربران پاسخ می دهند. شاید بتوان با اطمینان گفت، بیگ بلو باتن و ادوب کانکت تنها نرم افزارهای کم نظیر در دنیا هستند. با این حال بهتر است تنها به سراغ نرم افزارها نروید. به عبارتی داشتن یک پلتفرم آموزش آنلاین، علاوه بر این که امکانات بیشتری در اختیار شما می گذارد، اعتبار و جلوه ویژه ای نیز به کلاس های مجازی شما می بخشد. متاسفانه عده ای این دو مقوله را با یکدیگر اشتباه می گیرند اما نرم افزار کلاس مجازی با پلتفرم آموزش آنلاین متفاوت است.

۳- اینترنت پر سرعت

آموزش آنلاین همانطور که از نامش مشخص است مبتنی بر اینترنت است. به عبارت دیگر داشتن اینترنت برای برگزاری کلاس آنلاین لازم و ضروری است و این ابزار یکی از مهم ترین ابزارهای ما است. با این حال نداشتن اینترنت بهتر از داشتن اینترنت کند و بی کیفیت است. قطع و وصل شدن های متعدد کلاس از سمت دبیر اصلا اتفاق خوشایندی نیست. تعدد این مسئله باعث برهم ریختن نظم کلاس و در نتیجه عدم یادگیری می شود. بهتر است از شرکت های معتبر اینترنت های سرعت بالا با قطعی کم استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم از یک گوشی یا مودم همراه نیز به عنوان پشتیبان اینترنت کمک بگیرید. در صورت قطعی اینترنت ثابت این اینترنت ها می توانند فورا شما را به کلاس باز گردانند.

تجهیزات برگزاری کلاس مجازی

۴- وب کم با کیفیت

ارتباط رو در رو به صورت حضوری در کلاس مجازی وجود ندارد. همین مسئله یکی از نقاطی است که مخالفان آموزش مجازی به آن خرده می گیرند. اما امروزه برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. حضور وب کم ها برای رفع این مشکل کافی به نظر می رسند. اگر از لپ تاپ استفاده کنید احتمال خیلی زیاد به وب کم مجهز است. برخی از مانیتورها نیز دارای وب کم های خوبی هستند. با این حال ما در تهران سرور بهترین وب کم های بازار برای کلاس مجازی را به شما معرفی کردیم. حتی اگر قصد خرید وب کم به هر دلیلی را ندارید، می توانید با تبدیل گوشی هوشمند به وب کم این معضل را جبران کنید. اگر هم به دنبال ارتباط با کیفیت تری باشید آموزش تبدیل دوربین دیجیتال به وب کم گزینه مناسب شماست.

۵- هدست یا هدفون مناسب

صدا یکی از مهم ترین المان ها در آموزش مجازی است. برخی از معلمان علاقه دارند بیشتر دروس را به صورت صوتی ارائه دهند. از این رو باید ارتباط دو طرفه میان دانش آموز و معلم برقرار باشد. شنیدن صدای واضح دانش آموزان به معلم کمک می کند تا مطالب را بهتر به آن ها آموزش دهد. از طرف دیگر دانش آموزان نیز با داشتن هدست یا هدفون مناسب می توانند مطالب درسی را بهتر یاد بگیرند. ما در تهران سرور سعی داشتیم تا بهترین هدست کلاس مجازی را به شما معرفی کنیم. همچنین تفاوت هدست و هدفون را نیز با دیگر ابزارها مانند هندزفری و ایرفون نیز بررسی کردیم. مطالعه این مقالات برای پیدا کردن ابزار مناسب توصیه ما به شماست.

۶- میکروفون کلاس مجازی

همین ابتدای کار باید به شما بگویم اگر از هدست استفاده می کنید دیگر نیازی به میکروفون خارجی ندارید. هدست ها دارای میکروفون هستند که مناسب کلاس مجازی می باشند. با این حال اگر قصد خرید میکروفون خارجی دارید بهتر است به سراغ میکروفون های کاندنسر بروید. این نوع از میکروفون سازگاری بیشتر و بهتری با نرم افزارهای کلاس مجازی دارد. با استفاده از میکروفون سطح کیفی صدا را بالا می برید. در نتیجه مطالب بهتر و با کیفیت تر منتقل می شوند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم ترین ابزارهای برگزاری کلاس مجازی آشنا کنیم. نبود هر یک از این ابزارها می تواند روند اجرای کلاس را مختل یا متوقف سازد. از این رو بهتر است تمامی این وسایل را در کنار هم استفاده کنید. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی را دارید نیز می توانید از طریق تهران سرور اقدام به خرید نمایید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا