آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

تفاوت بین میکروفون کاندنسر و داینامیک چیست؟ کدام یک برای کلاس مجازی بهتر است؟

تفاوت بین میکروفون کاندنسر و داینامیک چیست؟ کدام یک برای کلاس مجازی بهتر است؟

انتخاب یک میکروفون برای کلاس مجازی بسیار مهم است. از آن جایی که صدا یکی از المان های حیاتی در انتقال مفاهیم درسی به دانشجویان است. از این رو باید برای یک کلاس مجازی حرفه ای، از یک میکروفون حرفه ای نیز استفاده کرد. اگر شما هم به دنبال میکروفون مناسب برای آموزش آنلاین هستید، احتمالا اسم میکروفون کاندنسر و داینامیک به گوشتان آشنا است. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت میان میکروفون کاندنسر و داینامیک را بررسی کنیم. همچنین با بررسی هایی که انجام می دهیم نتیجه خواهیم گرفت که کدام یک برای کلاس مجازی بهتر است. اگر شما هم برای دانستن این تفاوت کنجکاو هستید، پس در این مقاله با تهران سرور همراه باشید.

میکروفون کاندنسر چیست؟

میکروفون کاندنسر چیست؟

میکروفون های کاندنسر (یا خازنی/کاپاسیتور) معمولا در استودیوها برای دریافت صداها با جزئیات و دقت زیاد استفاده می شوند. این کار با یک غشای سبک (که به آن دیافراگم گفته می شود) که روی یک صفحه معلق است، انجام می شود. فشار صدا بر روی دیافراگم باعث حرکت آن می شود. این حرکت در داخل میکروفون به انرژی الکتریکی تبدیل می‌ شود. نکته مهم در مورد این فرآیند این است که میکروفون های خازنی ظریف هستند و برای دریافت و تقویت صداهای ظریف تر استفاده می شوند. کاندنسرها با برق ولتاژ پایین (معمولا ۴۸ ولت)، معروف به فانتوم پاور راه‌اندازی می‌ شوند تا خروجی قوی داشته باشند. به عبارتی می‌ توان گفت میکروفون‌ های کاندنسر مثل ذره‌ بین برای صدا عمل می‌ کنند و ظرائف صدا و کوچک ترین اعضای آن را نیز دریافت می کنند. بنابراین برای ضبط صداهای ملایم و پر از جزئیات بسیار مناسب هستند.

* موارد استفاده از میکروفون های کاندنسر: استفاده در استودیوها، دریافت صدا با فرکانس بالا، صداهای پرجزئیات

میکروفون داینامیک چیست؟

میکروفون داینامیک

دسته دیگری از میکروفون ها به داینامیک (یا پویا) معروف هستند. میکروفون‌ های داینامیک برای ضبط صداهای بلند و با شدت بالا بهترین عملکرد را دارند. در این نوع از میکروفون، از یک سیم پیچ داخلی برای تبدیل حرکت حاصله از لرزش دیافراگم به انرژی الکتریکی استفاده می شود. در مقایسه خروجی صدای میکروفون های داینامیک با کاندنسر باید گفت که خروجی میکروفون داینامیک بسیار کمتر است. البته این به نوعی یک مزیت نیز به حساب می آید. چرا که در مواقعی که سیگنال دریافتی به خودی خود بسیار قدرتمند است، مفید می باشد. عمر میکروفون های داینامیک نسبتا خیلی بالا است و معمولا از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند. همچنین قیمت بسیار پایین تری نسبت به میکروفون های کاندنسر دارند. همچنین نیازی به باتری یا منبع تغذیه خارجی ندارند.

* موارد استفاده از میکروفون های داینامیک: اجرای زنده مانند کنسرت، سخنرانی، ضبط صداهای قوی و پر قدرت

میکروفون کاندنسر یا داینامیک کدام برای کلاس مجازی بهتر است؟

حالا که تفاوت این دو نوع میکروفون را فهمیدیم باید ببینیم که کدام یک برای برگزاری کلاس مجازی بهتر هستند. از آن جایی که برای ارسال صدا در کلاس های مجازی قدرت صدا چندان اهمیت ندارد، میکروفون های کاندنسر گزینه مناسب تری برای این کار هستند. با این حال قیمت این میکروفون ها کمی بالا هستند و شاید برای بسیاری صرفه اقتصادی نداشته باشند. به عنوان مثال می توان به میکروفون آموزش آنلاین Shure MV7 اشاره کرد. با این حال برخی از میکروفون های کاندنسر با قیمت مناسب نیز وجود دارند که شاید بتوانند گزینه اقتصادی تری با توجه به شرایط بد اقتصادی در ایران باشند. به عنوان مثال میکروفون آموزش آنلاین Blue Snowball یک گزینه با کیفیت و خوش قیمت محسوب می شود.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، انتخاب میکروفون های کاندنسر برای کلاس مجازی با وجود قیمت بالایی که دارند منطقی تر است. شما می توانید بسته به میزان بودجه و امکاناتی که می خواهید یکی از آن ها را برای خود انتخاب کنید. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید نیز می توانید از طریق تهران سرور اقدام به خرید نمایید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا