آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

تبلت یا لپ تاپ کدام یک برای کلاس مجازی بهتر است؟

تبلت یا لپ تاپ کدام یک برای کلاس مجازی بهتر است؟

در دو مقاله بهترین و خوش قیمت ترین لپ تاپ و تبلت های بازار برای کلاس مجازی را به شما معرفی کردیم. با این حال هنوز هم برای بسیاری سوال است که کدام ابزار برای کلاس مجازی بهتر است. تبلت های اندرویدی و آی او اسی یا لپ تاپ های ویندوزی و مک. این سوالی است که ذهن بسیاری به خصوص کسانی که قصد تغییر دیوایس خودشان را دارند می باشد. ما در این مقاله قصد داریم از چند زاویه به این ابزارها نگاه کنیم و بگوییم که کدام یک برای شرکت و برگزاری کلاس مجازی بهتر است. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید با تهران سرور همراه باشید.

وزن، اندازه و قابلیت حمل

قاعدتا لپ تاپ ها از تبلت ها وزن بیشتری دارند و اندازه و ابعاد آن ها نیز بزرگ تر است. وجود هارد، کیبورد، مادربورد و… باعث می شود حتی سبک ترین لپ تاپ ها یا حتی مینی لپ تاپ ها نیز از تبلت ها سنگین تر باشند. تبلت تنها یک صفحه نمایش لمسی است که سخت افزارش به کوچک ترین شکل ممکن در آن جاسازی شده اند. به عبارتی اگر وزن و اندازه برای شما اهمیت دارد و دوست دارید به سادگی دیوایس خود را حمل و نقل کنید، از این نظر تبلت ها گزینه مناسب شما هستند.

باتری و شارژر

باتری یکی از مهم ترین ملاک های ابزار کلاس مجازی است. از آن جایی که قابلیت حمل و نقل در آموزش مجازی مهم است ابزارهای شارژی اهمیت ویژه ای در این خصوص دارند. تبلت ها باتری های قدرتمندی دارند و معمولا تا ۵ الی ۹ ساعت می توان با آن ها کار کرد. این میزان برای شرکت در یک کلاس آنلاین بسیار مناسب و حتی زیاد است. در مقابل لپ تاپ ها با وجود داشتن باتری قوی تر، مصرف بیشتری دارند چرا که کارکرد و پردازش آن ها نیز بیشتر است. همچنین اگر شما شارژر تبلت را فراموش کردید یا آن را گم کردید به سادگی با شارژرهای گوشی های هوشمن می توانید آن را شارژ کنید. اما شارژرهای لپ تاپ مخصوص دستگاه است و سنگین و دست و پا گیر هستند.

تبلت یا لپ تاپ کدام یک برای کلاس مجازی بهتر است؟

صفحه نمایش

سایز صفحه نمایش تبلت ها بین ۸ الی ۱۱ اینچ متغیر است. اما در مقابل ، لپ تاپ ها دارای سایزی بین ۱۳ الی ۱۵ اینچ و در بعضی از آن ها این اندازه تا ۱۷ اینچ نیز می رسد. پس در لپ تاپ ها با وسعت دید بیشتری سر و کار داریم و راحت تر می توانیم کارها را مدیریت کنیم. همچنین به دلیل اندازه کوچک تر تبلت ها فاصله چشم با آن ها به نسبت فاصله چشم با مانیتور لپ تاپ کمتر است. این موضوع می تواند در ضعیف شدن چشم و اذیت شدن ناشی از کار با تبلت ها موثر باشد.

قیمت و هزینه تعمیرات

رنج قیمتی لپ تاپ ها از ۳ الی ۵ میلیون تومان تا ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان است. با این حال شما با یک تبلت نهایت ۱۰ میلیونی هم می توانید کارهای روزمره خود را به سادگی انجام دهید. اما قیمت لپ تاپ ها به شدت بالا رفته و شاید تا ۱۰۰ میلیون تومان هم برسد. البته که برای کلاس مجازی نیاز به این مقدار هزینه گزاف نیست. شما با نهایت ۱۵میلیون تومان یک لپ تاپ میان رده برای کارهای آموزش مجازی می توانید تهیه کنید. از طرفی هزینه تعمیرات هر دو محصول بالاست. در واقع تعویض قطعات هر یک از این دستگاه ها شاید به اندازه هزینه یک دستگاه نو مدل پایین تر تمام شود.

پورت و اتصالات

لپ تاپ ها به دلیل اندازه و ابعادی که دارند پورت و اتصالات بیشتری در خودشان جای می دهند. از پورت USB و HDMI گرفته تا میکروفون و هدست در لپ تاپ ها موجود است. بعضی از آن نیز قابلیت خواند سی دی و دی وی دی نیز دارند. اما تبلت ها تنها از پورت شارژر و نهایت جک ۳/۵ میلیمتری پشتیبانی می کنند. اگر قصد برگزاری کلاس مجازی دارید و ابزارهای جانبی زیادی باید به دیوایس خود متصل کنید، بدون شک لپ تاپ ها مناسب شما هستند.

کیبورد و تایپ/موس

کیبورد جزئی جدانشدنی از لپ تاپ است. در واقع لپ تاپ ها همگی دارای کیبورد و موس پد هستند. این مسئله در تایپ متون طولانی بسیار موثر است. البته تایپ کردن با کیبورد لمسی هم مزایایی دارد ولی بسیار سخت تر است. لازم به ذکر است برخی از تبلت ها از موس و کیبوردهای بلوتوثی مخصوص پشتیبانی می کنند اما باز هم به دلیل کوچک بودن این ابزارها کارایی چندانی ندارند.

حافظه

لپ تاپ های امروزی حداقل از ۵۰۰ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی پشتیبانی می کنند. برخی از آن ها اجازه افزایش هارد را به شما می دهند. حتی شما می توانید هارد دیسک های اکسترنال تهیه کنید و اطلاعات خود را بر روی آن ذخیره کنید. اما امروزه تبلت ها و گوشی های هوشمند تنها ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می شوند.

تبلت یا لپ تاپ کدام یک برای کلاس مجازی بهتر است؟

لوازم جانبی و تغییر قطعات

شما می توانید برای لپ تاپ خود لوازم جانبی متعددی بخرید. حتی می توانید قطعات آن را تغییر دهید و نسخه های به روز تری نصب کنید. اما تبلت ها وسایل ساده تری هستند که لوازم جانبی آن ها به جز کیف و گلس و هدفون و چیز دیگری نیست.

سیستم عامل

همانطور که گفتیم و احتمال زیاد می دانید، تبلت ها معمولا از دو سیستم عامل اندروید و آی او اس پشتیبانی می کنند. البته تبلت های ویندوزی نیز وجود دارند که چیزی بین تبلت و لپ تاپ هستند. همچنین لپ تاپ ها بیشتر ویندوزی و مک هستند. نرم افزارهای کلاس مجازی برای تمام این سیستم عامل ها در دسترس هستند اما نسخه های ویندوزی و مک قابلیت های بیشتری در اختیار کاربران می گذارند. در واقع اگر برگزار کننده کلاس هستید بهتر است از لپ تاپ ها استفاده کنید.

جمع بندی

بدون شک شما می توانید از هر دو این ابزارها استفاده کنید و تجربه خوبی از آموزش مجازی داشته باشید. با این حال پیشنهاد تیم فنی تهران سرور این است که اگر به عنوان معلم یا برگزار کننده هستید،حتما از لپ تاپ و نسخه های مربوط به آن استفاده کنید. وجود امکانات بیشتر، بهینه تر بودن و همچنین عیب یابی ساده تر در صورت بروز مشکل، لپ تاپ ها را برنده اعلام می کند. تبلت نیز گزینه خوبی است اما پیشنهاد می کنیم دانش آموزان بیشتر از معلمان از این وسیله استفاده کنند. البته ذکر این نکته لازم است که دانشجویان نیز برای تجربه بهتر، بهتر است از لپ تاپ ها به کلاس متصل شوند.

در آخر باید گفت هر یک از این ابزارها می توانند گزینه مناسبی برای کلاس مجازی شما به حساب بیاید. شما می توانید بسته به میزان بودجه و امکاناتی که می خواهید یکی از آن ها را برای خود انتخاب کنید. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید نیز می توانید از طریق تهران سرور اقدام به خرید نمایید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا