LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

برای برگزاری کلاس مجازی و حضوری به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

تجهیزات لازم برای کلاس مجازی و حضوری

برای برگزاری کلاس مجازی و حضوری به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

گاهی اوقات جملاتی در بین برخی از افراد رد و بدل می شود که می گویند کلاس مجازی دردسر دارد. و برای برگزاری آن باید تجهیزات زیاد و پیشرفته داشته باشیم. و بهتر است به روشن سنتی یا همان حضوری کلاس و جلسات را برگزار کنیم. اما ما در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم این تصور کاملا اشتباه است. و برای برگزار کردن یک جلسه به صورت آنلاین ما نیاز به تجهیزات بسیار کمتری از کلاس حضوری خواهیم داشت. با تهران سرور همراه باشید تا مقایسه ای بین کلاس مجازی و حضوری در خصوص تجهیزات داشته باشیم.

وسایل مورد نیاز برای برگزاری کلاس حضوری/فیزیکی

1- مهم ترین و اولین گزینه ای که باید برای برگزاری کلاس به صورت حضوری به فکر آن باشیم، فضا یا همان جا و مکان است! فضای شما باید قابلیت پذیرش تعداد دانش آموزان را داشته باشد تا حاضران در هنگام تدریس احساس راحتی داشته باشند که بدین صورت بازدهی و یادگیری نیز افزایش می یابد.

2- دومین مسئله وسایل گرمایشی و تهویه است. در روزهای گرم سال دانش آموزان نیاز به هوای خنک و مناسب دارند تا از کلافگی دور شوند. همچنین در روزهای سرد زمستانی باید وسایل گرمایشی ایمنی با تکنولوژی روز در تمام کلاس ها تعبیه شود.

3- نور و روشنایی مناسب بحثی است که شاید بتوان با نورهای مصنوعی و لامپ های مهتابی آن ها را جبران کرد اما بودن نور طبیعی در چنین کلاس هایی بهتر است و دسترسی به چنین نکته ای کار بسیار دشواری به نظر می رسد!

4- وسایل مورد نیاز برای آموزش مانند تخته سیاه/سفید، پروژکتور، سیستم کامپیوتری، میز و نیمکت و صندلی، رختکن، حیاط برای اوقات فراغت و تفریح، لوازم التحریر اضافه در صورت نیاز، اینترنت پر سرعت برای پوشش تمامی سیستم های مدرسه و…

این ها تنها بخشی از وسایل و تجهیزاتی است که برای برگزاری تنها یک کلاس حضوری نیاز داریم و با نبود هر یک از آن ها این سبک آموزشی به نظر دشوار می رسد. حالا به سراغ رقیب جدی این روزهای کلاس فیزیکی یعنی کلاس مجازی و آنلاین می رویم تا ببینیم این شیوه چه تجهیزاتی لازم دارد!

تجهیزات لازم برای کلاس مجازی و حضوری

وسایل مورد نیاز برای برگزاری کلاس مجازی

1- مهم ترین ابزار برای برگزاری کلاس مجازی دسترسی تنها به یک دیوایس و ابزار است که قابلیت این را داشته باشد تا به اینترنت متصل شود و پلتفرم های آموزش آنلاین بر روی آن ها نصب شوند. این ابزار می تواند سیستم های خانگی، لپ تاپ، گوشی های هوشمند و یا تبلت ها باشند که این روزها تقریبا در دسترس اکثر افراد جامعه است.

2- اینترنت با سرعت مناسب و حتی معمولی. به سادگی می توانید به کلاس دیوایس خود به شبکه اینترنتی متصل شوید و به کلاس خود بروید. بدیهی است که هرچه سرعت اینترنت شما بیشتر باشد، نتیجه در برگزاری کلاس نیز بهتر خواهد بود.

3- بلندگو و میکروفون ابزار دیگری است که بهتر است در اختیار داشته باشید. معمولا دیوایس های نامبرده در شماره ۱ دارای میکروفون و بلندگوی داخلی هستند اما برای دریافت و انتقال صدا با کیفیت مطلوب بهتر است از ابزارهای خارجی استفاده کنید.

همانطور که ملاحظه می کنید، کلاس مجازی نیازمند وسایل و لوازم کمتری است و در هزینه ها نیز بسیار به صرفه تر خواهد بود.

جمع بندی

در این شرایط بهترین گزینه انتخاب کلاس مجازی است. حتی در شرایط بهبود بعد از کرونا نیز نباید از پتانسیل های کلاس آنلاین چشم پوشی کنیم. اگر قصد خرید پلتفرم های ادوب کانکت و یا بیگ بلو باتن و یا حتی مودل را دارید کافی است با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلن مورد نظر خود را خریداری کنید تا در کمترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا