سئو

تفاوت میان منابع مختلف بازدیدهای مستقیم و ارگانیک(حاصل از سئو ) در یک وبسایت- قسمت دوم

تفاوت بین منابع بازدیدهای مستقیم و ارگانیک ناشی از سئو یک وبسایت

در مقاله پیشین به انواع منابع ورودی کاربران یک وبسایت که اغلب به دو دسته کلی ارگانیک حاصل از سئو یا مستقیم طبقه بندی می شوند اشاره نمودیم. حال در این مقاله قصد داریم مقاله پیشین را بسط داده و راه های تعدیل ارقام آماری ترافیک کاذب مستقیم به حالت واقعی تر آن را بررسی نماییم.

چرا بسیاری از سایت ها شاهد رشد بازدید مستقیم شده و جهت تعدیل آن چه باید کرد؟

ایمیل هایی از مشتریان خاص ایمیلی: معمولاً کلیک های ایمیلی از Outlook یا Thunderbird، که به اطلاعات
ارجاع داده نمی شود رایج هستند. به طور معمول می توانید با تجزیه و تحلیل میزان ترافیک در زمان ارسال
ایمیل های مربوطه، تشخیص دهید که آیا یک ایمیل باعث افزایش مستقیم بازدید شده است یا خیر.

ترافیک تلفن همراه: در آزمایش گروپون که در مقاله پیشین به آن اشاره شد، گروپون دریافت که هم مرورگر و
هم دستگاه، از نظر توانایی تجزیه و تحلیل وب در ردیابی ترافیک ارگانیک اهمیت دارند. اگرچه دسکتاپ هایی
که از مرورگرهای رایج استفاده می کنند، تأثیر کمتری از این آزمون (۱۰ الی ۲۰ درصد) مشاهده نمودند، اما
دستگاه های تلفن همراه هنگام خروج از ایندکس سایت در گوگل، ۵۰ درصد کاهش بازدید مستقیم داشتند.
به طور خلاصه، با رشد کاربران تلفن همراه، به احتمال زیاد شاهد افزایش بازدید مستقیم حتی بیشتر از بازدید
جستجوی ارگانیک خواهیم بود.

کلیک بر روی برنامه های تلفن همراه یا نرم افزارهای دسک تاپ: برنامه هایی مانند Skype یا برنامه های
خبری معمولاً اطلاعات ارجاعی را رد نکرده و در نتیجه منجر به افزایش ترافیک مستقیم می شوند. بهترین راه
برای رصد کردن و تجزیه و تحلیل بیشتر این است که بفهمید لینک های سایت شما عموما در چه جاهایی
به شکل دیجیتالی(مثلا برنامه ها)، استفاده شده یا قرار می گیرند.

(https) امن در برابر سایت های غیرایمن (http): از آنجا که Google تأکید بر اهمیت داشتن ایمنی و
سایت ایمن را آغاز نموده، وبسایت های بیشتری بصورت ایمن میزبانی می شوند که توسط “https” در
URLهای آن ها قابل شناسایی هستند. طبق پروتکل امنیتی، هرگونه مراجعه از یک سایت امن به یک سایت
غیرایمن، طلاعات ارجاع را منتقل نمی کند. می توانید با به روزرسانی سایت خود از طریق گواهینامه SSL
شخص ثالث، این مشکل را اصلاح کنید.

سئو

ترافیک ارگانیک حاصل از سئو

طبق تجزیه و تحلیل وب حرفه ای  Avinash Kaushik، در هنگام مشاهده و تجزیه و تحلیل بازدید کلی
وب سایتمان، میزان بهینه برای بازدید مستقیم ۲۰ درصد است. با این حال، با تغییر عمده در وب که بازاریابان
را قادر به ردیابی منابع واقعی ترافیک نمی کند، احتمالاً شاهد افزایش این درصد خواهیم بود. حالا نوبت به
ترافیک ارگانیک می رسد.

ترافیک ارگانیک کانال اصلی جذب مشتری است که بازاریابی ربایشی برای افزایش آن تلاش می نماید.
این ترافیک (بازدید) به معنای همان بازدیدکنندگانی است که از یک موتور جستجو مانند Google یا Bing
آمده اند. این شامل تبلیغات جستجوی پولی نیست، اما این بدان معنی نیست که ترافیک ارگانیک
تحت تأثیر جستجوی پولی یا تبلیغات نمایشی، چه از نوع مثبت و یا منفی، نباشد. به طور کلی، مردم به
موتورهای جستجو اعتماد دارند و جملاتی مانند “خب گوگلش کن” این حقیقت را که انسان ها به موتورهای
جستجو گره خورده اند را تقویت می نماید.

بنابراین، کمپین های جستجوی پولی، نمایشی و یا حتی آفلاین می توانند جستجوها را هدایت کنند،
که ممکن است باعث افزایش ترافیک ارگانیک در هنگام اجرای این کمپین ها نیز شود.

با این اوصاف، ما همچنین می دانیم که به طور کلی ترافیک جستجوی ارگانیک تحت تأثیر منفی تغییرات
لایه بندی هایی که Google در سالهای اخیر در نتایج جستجو ایجاد نموده قرار گرفته است که موجب شده
برخی از وب سایت ها مانند Wayfair بیست و پنج درصد کلیک در دسک تاپ و پنجاه و پنج درصد کلیک در
تلفن همراه را به نفع جستجوی پولی از دست بدهند.

سئو

جمع بندی کلی و اشاره نهایی به اهمیت سئو در کسب و کار

خلاصه تمامی این اطلاعات این است که حتی ترافیک ارگانیک، مانند ترافیک مستقیم، دارای برخی نقاط
تاریک است. در بیشتر موارد، ترافیک ارگانیک توسط سئو هدایت می شود و هرچه رتبه بهتری برای کلمات
کلیدی رقابتی کسب کنید، ترافیک ارگانیک بیشتری حاصل می شود. وب سایت هایی که به طور مداوم
محتوای بهینه شده برای موتور جستجو ایجاد می نمایند، شاهد افزایش مداوم ترافیک جستجوی ارگانیک و
بهبود موقعیت در نتایج جستجو هستند. به عنوان یک بازاریاب، جستجوی ماهیانه کلمات کلیدی و صفحات
دارای رتبه بالا به منظور شناسایی فرصت های جدید بهینه سازی و ارتقای رتبه در سایت در موتورهای جستجو
بسیار بااهمیت است.

داده های ترافیکی، راهی عالی برای سنجش وضعیت فعلی وبسایت و ابتکارات بازاریابی شماست. هنگامی که
به طور منظم در حال نوشتن و تبلیغ محتوای وبلاگ هستید، می توانید از داده های ترافیک و بازدید سایت
برای پیگیری نتایج و ارتباط این تلاش ها با نرخ بازگشت سرمایه ROI استفاده کنید. جهت مشاهده روندها و
گزارش پیشرفت در طول زمان، از مشاهده آمار و ارقام بازدید سایت در فواصل طولانی مدت را اطمینان
حاصل نمایید.

تهران سرور با بهره گیری از انواع روش های به روز مبتنی بر وب، آماده پذیرش پروژه های طراحی سایت و
سئوی سایت شما عزیزان است. ویدئوهای آموزش تخصصی ما در این خصوص را از کانال آپارات ما
مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا