LMS سیستم مدیریت یادگیریآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

حضوری شدن آموزش در دوران کرونا چه پیامدهایی دارد؟

حضوری شدن آموزش در دوران کرونا چه پیامدهایی دارد؟

در پی بحران همه گیری بیماری کرونا ویروس در نقاط مختلف جهان، همه گیری آن در ایران به‌ صورت رسمی در ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ تأیید شد. تقریبا بیش از ۲ سال است که دنیا درگیر ویروس کرونا است. ویروسی که رویه زندگی انسان را تا حد زیادی تغییر داد. یکی از این رویه ها، آموزش، تحصیل و تدریس بود. بر این اساس مراکز آموزش موظف به تعطیلی آموزش خود به صورت حضوری شدند. از این رو آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری شد. با این وجود بسیاری بر این باور بودند که هر چه سریع تر باید آموزش به شیوه سنتی خود بازگردد و این مسئله در نیم سال دوم تحصیلی سال ۱۴۰۰ بیشتر نمود پیدا کرد. اما ما همچنان با این ویروس در جدال هستیم. پس باید گفت حضوری شدن آموزش در دوران کرونا چه پیامدهایی دارد؟ با تهران سرور در بررسی این موضوع همراه باشید.

چرا برخی به دنبال حضوری شدن آموزش هستند؟

در دو  سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد ترویج آموزش‌ مجازی در دانشگاه‌ ها و مدارس کشور بودیم. هر چند آموزش‌ مجازی تنها راه چاره برای برون رفت از شرایط کرونایی بود، اما به اذعان برخی کارشناسان آموزش کیفیت ضعیف آموزش، قطعی سیستم و اینترنت، عدم دسترسی مستقیم به اساتید و همچنین منابع محدود، خود باعث کاهش چشمگیر سطح آموزش در کشور شده است. البته که این گفته ها به نظر درست نمی آید. چرا که بر اساس آمار به دست آمده از نتایج دانش آموزان و دانشجویان، آموزش به این شیوه نوین تازه در حال پیشرفت و بهبود است. به عبارت دیگر در دوران شکوفایی آموزش مجازی هستیم پس تعطیلی آن و بازگشت به شیوه قدیمی یک عقب گرد است.

حضوری شدن آموزش در دوران کرونا چه پیامدهایی دارد؟

خوشبختانه سطح واکسیناسیون در کشور رشد خوبی دارد. تقریبا اکثریت افراد جامعه واکسن تزریق کردند. با این حال تزریق واکسن به معنای مقاوم شدن ۱۰۰ درصدی در برابر این ویروس نیست. به خصوص این که در زمان های کوتاه این ویروس چندین جهش داشته و سویه های متفاوتی از خود منتشر کرده است. به عبارت دیگر کمی سهل انگاری و بازگشت به اجتماعات بزرگ باعث شیوع و پیک های بیشتر ویروس کرونا می شود. همانطور که در دی و بهمن ماه با بازگشایی موقت مدارس دیدیم وضعیت کرونا و امیکرون بسیار وخیم شد. پس به نظر می رسد حضوری شدن آموزش در این زمان تصمیم اشتباهی است.

برگزاری کلاس ها به صورت صد در صد حضوری کار دشواری است

کرونا ضربات اقتصادی سختی به کشورها وارد کرد. مراکز آموزشی که تنها شیوه حضوری را برای تدریس و تحصیل در نظر داشتند ضررهای گسترده ای داشتند. با این حال نباید به دنبال صد در صد حضوری شدن آموزش ها باشیم. بازگشت به شرایط قبل از کرونا و گذر کردن از آن نیازمند صبر و شکیبایی است. نباید عجولانه برخورد کنیم. نیازهای خوابگاه ها و مراکز آموزشی به ترمیم و بهبود شرایط زمان بر خواهد بود. نباید آموزش‌ ها را  ناگهان به سمت حضوری شدن سوق داد. بلکه باید با تقسیم بندی ۴۰ تا ۶۰ درصد حضور دانشجویان و تمهیدات ستاد مقابله با کرونا کلاس‌ ها برگزار شود. به عبارت دیگر چیزی بیش از ۵۰ درصد آموزش کماکان باید به شیوه مجازی برگزار شود تا بتوان در برابر کرونا مقاومت کرد.

بهترین نرم افزارها کلاس مجازی در دوران کرونا چیست؟

کرونا با تمام سختی هایی که برای ما به بار آورد یک مزیت بزرگ داشت. و آن هم شکوفایی و دیده شدن پتانسیل های آموزش مجازی بود. نرم افزارهای کوچک و بزرگی در این دوران پا به عرصه گذاشتند و باعث رشد هر چه بهتر این شیوه شدند. شاید سردمدار این نرم افزارهای کلاس مجازی، غول ادوب یعنی ادوب کانکت و همچنین نرم افزار کلاس مجازی بیگ بلو باتن باشد. استفاده از این دو نرم افزار در ایران باعث شد تا بتوانیم با بحران کرونا تا حد زیادی مقابله کنیم. در کنار این دو سیستم مدیریت یادگیری مودل نیز باعث شکل گیری مدارس و آموزشگاه های آنلاین شد. از این رو پیشنهاد مجموعه تهران سرور به استفاده از این سه سرویس برای بهبود عملکرد آموزش مجازی می باشد.

حضوری شدن آموزش در دوران کرونا چه پیامدهایی دارد؟

جمع بندی

بدون شک جهان در آینده بیشتر از آموزش آنلاین و مجازی بهره می برد. تا جایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان دیگر چیزی به عنوان آموزش حضوری وجود نخواهد داشت. اگر هنوز مودلی برای آموزشگاه آنلاین خود راه اندازی نکرده اید نیز، تهران سرور با پلن های متنوع، کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه بهترین گزینه برای شماست. فقط کافیست با بخش طراحی مودل تهران سرور تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را جهت پلان های ما بدست آورید. علاوه بر این برای خرید کلاس مجازی ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن نیز می توانید با تهران سرور همکاری کنید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا