سرور اختصاصی

خرید سرور مناسب با توجه به وب سایت شما

خرید سرور مناسب با بهترین منابع و قیمت برای سایت شما

در صورتی که تصمیم به طراحی و ایجاد یک سایت برای کسب و کار خود دارید، باید به خرید سرور برای ساخت و انتشار وب‌سایت خود و قابل مشاهده نمودن آن برای عموم اقدام کنید. به عبارت دیگر، شما باید از server برای میزبانی وب سایت خود استفاده کنید. هنگام انتخاب سرور مورد نیاز باید به عملکرد سایت، میزان توان سخت افزاری، هزینه و منابع توجه کرد. زیرا انواع مختلفی از آن وجود دارد. برای اینکه بدانید کدام server برای سایت شما مناسبتر است، ابتدا باید با انواع سرورها آشنا شوید و سپس بر اساس نیاز خود، server مناسب برای میزبانی وب سایتتان را خریداری کنید.

سرورها به منظور میزبانی سایت ها، در دو نوع اختصاصی و مجازی هستند. اما هر کدام از آنها کارکرد خاص خود را دارند که در این مقاله با آن ها آشنا می شویم.

انواع سرورها:

serverها باتوجه به نوع عملکرد و میزان دسترسی به منابع و نیاز کاربر به سه دسته تقسیم می شوند:

 1- سرور اختصاصی

 2- سرور مجازی

3- هاست اشتراکی

خرید سرور اختصاصی بهتر است یا اشتراکی یا هاست؟

خرید سرور مناسب با سایت شما

1.سرورهای اختصاصی (dedicated server):

 برخلاف سرور مجازی، یک سرور اختصاصی تمام ویژگی‌ها و دسترسی های مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با سایر کاربران منابع را به اشتراک نمی‌گذارد. در واقع تمام منابع روی server کاملاً در دسترس کاربران است. تفاوت اصلی و ملموس بین اختصاصی و مجازی این است که میزان دسترسی و نحوه مدیریت منابع نرم افزار سرور در هر دو نوع یکسان است، اما میزان دسترسی و نحوه مدیریت منابع سخت افزاری سرورهای اختصاصی بسیار بیشتر از سرورهای مجازی است.

 هیچ محدودیتی برای استفاده از منابع سخت افزاری در dedicated server وجود ندارد و کاربران می توانند به اندازه قدرت پردازش از سخت افزار استفاده کنند.

2.سرورهای مجازی (vps):

برای توضیح و درک بهتر عملکرد سرور مجازی، آن را با یک واحد مستقل در یک مجتمع مسکونی بزرگ و مجلل مقایسه می‌کنیم. در این حالت vps یک واحد مستقل و مجهز به تمامی امکانات در یک مجموعه بزرگ است. کسانی که در یک واحد مستقل زندگی می کنند، تمامی امکانات و تجهیزات سایر قسمت های مجتمع مجلل را در واحد مستقل خود دارند. اما برای رفت و آمد و استفاده از آسانسور و سایر موارد باید با رعایت قوانین ساختمان، از وسایل بهره ببرند. که این مفهوم دقیقا به تعریف سرور مجازی اشاره دارد .
در واقع سرور مجازی یک سرور اختصاصی می باشد که با استفاده از تکنیک های مجازی سازی به چندین vps تبدیل شده است. برخلاف هاست اشتراکی که سرور را از طریق پنل مدیریت می‌کند، در یک vps، کاربران به خودی خود دسترسی مستقیم به server دارند و می‌توانند به راحتی آن را مدیریت کنند. در vps، کاربران می‌توانند تمام تنظیمات نرم‌افزار سرور را به‌طور کامل و از راه دور انجام دهند، نصب – راه‌اندازی و سفارشی کنند.

3.هاست اشتراکی:

این نوع از هاست مانند یک خوابگاه است که در آن تعدادی از افراد در یک مکان و در یک زمان زندگی می کنند. تعداد این افراد بسته به ظرفیت خوابگاه متفاوت است. در این نوع هاست سروری وجود دارد که بین همه افراد مشترک است. مدیریت آن از طریق پنل مدیریت انجام می شود و کاربر برای مدیریت، دسترسی مستقیم به آن ندارد. این نوع از هاست محدودیت های زیادی در مقایسه با سرورهای دیگر دارد. اما در مقابل، قیمت و هزینه خرید مناسب و پایینی نیز دارد.

به طور خلاصه برای خرید سرور خوب است بدانید:

– سرورهای اختصاصی همه منابع را در اختیار کاربران قرار می دهند و آنها را با سایر کاربران به اشتراک نمی گذارند.

– دسترسی به منابع نرم افزاری هم در dedicated server و هم در vps یکسان است.

– امکان مدیریت server و اعمال تنظیمات بر روی سرورهای اختصاصی و مجازی از راه دور وجود دارد.

-عملکرد vpsها تقریباً مشابه هاست اشتراکی است که منابع را با کاربران خود به اشتراک می گذارد.
شما میتوانید برای خرید سرور مناسب با پشتیبانی رایگان 24 ساعته، با ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا