آموزشطراحی سایت و وردپرسفناوریکسب و کار

راه اندازی نرم افزار آنلاین در 6 گام

راه اندازی نرم افزار آنلاین و تحت وب در ۶ گام

6 قدم برای راه اندازی نرم افزار آنلاین و تحت وب

اگر مقاله قبلی که در مورد معرفی و طراحی سایت نرم افزارهای آنلاین و نحوه کارکرد آنها بود را مطالعه کرده باشید، احتمالا این سوال برایتان پیش میآید که چطور میتوانید راه اندازی نرم افزار آنلاین خود را شروع کنید؟
فرض کنید مانند مثالی که در مقاله قبل گفتیم، شما میخواهید سرویسی را به صورت آنلاین ایجاد نمایید تا کاربران بتوانند با استفاده از آن تصاویر خود را ویرایش کنند و نیازی به نصب نرم افزار ویرایش تصویر مانند فتوشاپ، بر روی سیستم خود نداشته باشند. یا سایتی میخواهید داشته باشید که به صورت خودکار و بدون دانلود برنامه ای، فرمت فایل های مختلفی که کاربران در آن آپلود میکنند را تغییر دهد. اینجاست که پای نرم افزارهای تحت وب به میان میآید.

در این مقاله در ۶ قدم نحوه پیاده سازی یک نرم افزار آنلاین را با هم بررسی میکنیم.

قدم اول راه اندازی نرم افزار آنلاین

راه اندازی نرم افزار آنلاین

−طرح ریزی:

برنامه و طرح ریزی پایه و اساس کار برای راه اندازی یک نرم افزار آنلاین موفق است.
موفقیت یک برنامه آنلاین (Saas) نه تنها به استفاده از فناوری های مناسب، بلکه به تحقیق کامل در بازار، مطالعه مخاطبان، تعیین هدف نرم افزار و قابلیت های اصلی آن نیز بستگی دارد.

−قدم دوم

−داکیومنت سازی و تنظیم جلسه:

در مرحله دوم میبایست داکیومنت های اولیه مرتبط با طرح و نرم افزار خود را تهیه کنید و در اختیار تیم توسعه نرم افزار قرار دهید. تا قبل از شروع پروژه برنامه نویسان شمای کلی کار را درک نمایند.
همچنین باید جلساتی جهت رفع ابهام و بررسی دقیق تر موارد با تیم توسعه خود برگزار کنید.
شما میتوانید برای راحتی اعضا و کوتاه شدن مراحل کار، جلسات آنلاین و وبینار تشکیل دهید.
برخی از مواردی که باید در جلسات خود به آنها بپردازید به شرح زیر است:

سخت افزار مناسب:

برای راه اندازی یک نرم افزار آنلاین به سخت افزار نیاز دارید. که این سخت افزار میتواند یک سرور اختصاصی با کانفیگ خاصی باشد. شما باید بر اساس نیاز خود و قابلیت های نرم افزار نسبت به تهیه سخت افزار مورد نیاز آن اقدام نمایید.

ارزیابی ریسک و بررسی طرح کاهش ریسک:

هر پروژه ای ریسک های مربوط به خود را دارد. بنابراین قبل از اجرای پروژه باید حتما بررسی کنید که ریسک های این پروژه نسبت به سود احتمالی آن چند درصد خواهد بود. و آیا این پروژه اصلا به سوددهی میرسد یا خیر؟ سپس برای کم کردن ریسک های احتمالی برنامه ریزی نمایید.

لیست تفکیک شده قابلیت های نرم افزار:

شما باید لیستی از تمام قابلیت هایی که می خواهید در پلتفرم آنلاین خود پیاده سازی کنید، به همراه تخمین های زمانی برای اجرای آنها، تهیه و ارائه نمایید.

برآورد هزینه:

در نهایت در مورد بودجه ای که برای توسعه نرم افزار در نظر دارید، صحبت و مشورت کنید. و در صورت امکان در هزینه ها صرفه جویی نمایید.

−قدم سوم:

طراحی نرم افزار:

وقتی صحبت از طراحی اپلیکیشن وب به میان می آید، باید به رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) فکر کنید. قبل از ساخت یک نرم افزار آنلاین مهم است که در این مورد تصمیم بگیرید، تا کاملاً نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده کند.

−قدم چهارم

طراحی معماری:

معماری نرم افزار نیز یکی دیگر از موارد پایه ای و اساسی یک برنامه کاربردی موفق است. که نیازهای فنی نرم افزار را برطرف می کند. برای مثال شما میتوانید نرم افزار تحت وب خود را بر روی یک سرور اختصاصی با سیستم عامل لینوکس راه اندازی کنید. و یا از سرورهای ابری مانند AWS که برای شرکت آمازون است، استفاده نمایید.

−قدم پنجم

توسعه و آزمایش:

در این مرحله بعد از اینکه تیم توسعه شما نرم افزار آنلاین را توسعه داد، واحد QA میبایست به بررسی و تست آن بپردازد. تا در طی اجرای پروژه هیچ باگی بر روی نرم افزار وجود نداشته باشد.

−قدم ششم

نگهداری برنامه و توسعه بیشتر:

بعد از انجام مراحل بالا میتوانید پروژه خود را لانچ نموده و نرم افزار خود را در دسترس کاربران اینترنتی قرار دهید. سپس میبایست نسبت به نگهداری و توسعه بیشتر قابلیت های آن اقدام کنید.

جمع بندی:

در این مقاله مراحل راه اندازی یک نرم افزار آنلاین را با هم بررسی کردیم. البته که این موارد به صورت خلاصه مطرح شد و راه اندازی یک نرم افزار مجازی به دانش بالایی نیاز دارد و آموزش آن در قالب مقاله نمیگنجد. شما میتوانید برای راه اندازی برنامه و سپس طراحی سایت نرم افزار خود، از متخصصین ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا