سرور مجازی

رم مورد نیاز VPS در کاربردهای مختلف

چه مقدار رم برای VPS مناسب است؟

رم مورد نیاز VPS در کاربردهای مختلف

یکی از بهترین نوع سرورها سرور مجازی است. سروری که سرعت و عملکرد فوق العاده ای را در اختیار شما می گذارد. از این نوع سرور می توان در بخش ها و کاربردهای مختلف استفاده کرد. از میزبانی وب سایت تا استفاده از سرور مجازی به عنوان گیم سرور. با وجود این که این سرور برای اکثر کارها بهینه سازی شده است شما باید به بخش مهمی از آن با توجه به نوع کاربری خود دقت کنید. و آن هم رم RAM می باشد. در این مقاله قصد داریم رم مورد نیاز VPS در کاربردهای مختلف را برای شما توضیح دهیم تا بهترین عملکرد را دریافت کنید. پس با تهران سرور همراه باشید.

رم RAM چیست؟

پیش از آن که به سراغ اصل مطلب در این مقاله برویم بهتر است درباره رم RAM صحبت کنیم. RAM مخفف عبارت Random Access Memory می باشد. در حقیقت رم نوعی حافظه موقتی است که مخزن داده های ما به شمار می رود. که از آن برای برای بهبود عملکرد سیستم و افزایش سرعت آن استفاده می‌ شود. در حقیقت رم یک فرایند تکراری را در خود حفظ و ذخیره می کند. بدین ترتیب سیستم مجبور نیست که هر سری آن را از نو شروع کند. تقریبا تمام نرم افزارهای شما به حافظه رم نیاز دارند. چرا که هر بار بخواهید فرایند جدیدی را شروع کنید بخش از رم شما درگیر می شود. پس منطقی است هر چه مقدار رم بیشتر باشد توان و سرعت بیشتری دریافت می کنید. اما رم مورد نیاز VPS چقدر است؟

چه مقدار رم برای VPS مناسب است؟

چه مقدار رم برای VPS مناسب است؟

احتمالا این سوال در ذهن شما هم با خواندن دو پاراگراف قبلی شکل گرفته است. اما باید گفت نمی توان پاسخ قطعی به این سوال داد. مگر زمانی که کاربری شما از سرور مجازی مشخص باشد. آیا از VPS برای میزبانی سایت استفاده می کنید؟ یا از آن برای گیم سرور بهره می برید؟ میزان مورد لازم رم برای هر نوع کاربردی متفاوت است. از این رو برخی از مهم ترین کاربردهای سرور مجازی را معرفی می کنیم و میزان لازم حدودی رم آن را نیز به شما معرفی می کنیم.

1- میزبانی از تنها یک سایت

اگر یک سایت دارید و قصد دارید از سرور مجازی جهت میزبانی آن استفاده کنید، شما به 1 تا 2 گیگابایت رم نیاز دارید. البته پیشنهاد ما این است در صورتی که از رشد کسب و کار خود مطمئن هستید و همچنین از نظر مالی مشکلی ندارید به سراغ VPS یا سرور اختصاصی بروید. در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم برای راه اندازی سایت خود و در ابتدای آن از هاست اشتراکی استفاده کنید.

2- میزبانی از چند وب سایت

اگر قصد دارید از چندین وب سایت در سرور مجازی خود میزبانی کنید قطعا 2 گیگ رم کفاف کار شما را نمی دهد. در چنین حالتی شما نیازمند سخت افزار قدرتمندی هستید. که یکی از مهم ترین آن ها رم است. حداقل میزان رم برای میزبانی از چند وب سایت 4 گیگابایت است. با این حال برای دریافت عملکرد بهتر، توصیه می کنیم رم خود را به 8 گیگابایت ارتقا دهید تا با مشکل مواجه نشوید.

3- میزبانی از وبلاگ وردپرسی

ممکن است شما از یک وبلاگ وردپرسی بر روی سرور مجازی خود استفاده کنید. اگر در ابتدای راه هستید و تازه وبلاگ خود را راه اندازی کرده اید، بهتر است رم خود را از 256 مگابایت الی 512 مگابایت قرار دهید. اما اگر وبلاگ شما ورودی و ترافیک بالایی دارد می توانید این مقدار را افزایش دهید. در صورتی که علاوه بر حجم بازدید، میزان افزونه و مطالبی که منتشر می کنید نیز زیاد است، بهتر است حداقل 2 گیگابایت رم برای وبلاگ وردپرسی خود در نظر بگیرید.

4- میزبانی سایت فروشگاهی

یکی از محبوب ترین انواع وب سایت برای وبمسترها و کاربران، سایت فروشگاهی است. صاحبان این سایت ها به دلیل نیاز به سرعت زیاد و امنیت بالا معمولا به سراغ سرور مجازی می روند. سایت های فروشگاهی معمولا بازدیدکنندگان زیادی دارند. از این رو برای عملکرد مناسب باید حداقل از 2 گیگابایت رم برای آن استفاده کنید. با این حال اگر بازدیدکنندگان شما بیشتر هستند و می خواهید سایتی پر سرعت و با عملکرد عالی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از 4 گیگابایت رم برای میزبانی سایت فروشگاهی خود استفاده کنید.

5- استفاده از VPS به عنوان گیم سرور

استفاده از VPS به عنوان گیم سرور

شاید بهترین گزینه برای سرور بازی ها VPS باشد. از آن جایی که فرایند پردازش گیم و بازی نسبت به میزبانی وب سایت سنگین و پیچیده تر است، باید رم پایه آن را 3 گیگابایت در نظر گرفت. میزان رمی که شاید برای بازی ها حتی کم هم باشد. اگر قصد دارید تجربه روان و بهتری داشته باشید سعی کنید میزان رم سرور مجازی خود را تا 8 گیگابایت نیز افزایش دهید. بدین صورت تجربه دلنشینی خواهید داشت.

جمع بندی

با شناخت نوع کاربرد خود می توانید میزان رم VPS خود را نیز مشخص کنید. این کار برای دریافت بهترین عملکرد لازم است. سرور مجازی یکی از پرکاربردترین سرویس ها است که با آن می توانید در بخش های مختلف کار خود را پیش ببرید. تهران سرور ارائه دهنده سرور مجازی آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرورهای مجموعه ما است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید سرور مجازی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا