سئو

سئو و تاثیر عوامل رتبه بندی درون صفحه‌ای در آن- بخش اول

فاکتورهای رتبه بندی صفحه برای سئو چیست؟

در صورت بهینه سازی صحیح، عوامل رتبه بندی درون صفحه‌ای (On-page) می توانند تأثیر زیادی در توانایی رتبه بندی صفحه و سئو شما داشته باشند. در ادامه قصد داریم بزرگترین فاکتورهای درون صفحه‌ای که بر رتبه بندی‌های موتور جستجو تأثیر می گذارند، را شرح دهیم:

محتوای صفحه

محتوای یک صفحه همان چیزی است که آن را شایسته جایگاه نتیجه جستجو می نماید.
این همان چیزی است که کاربر برای مشاهده آن آمده و بنابراین برای موتورهای جستجو
بسیار بااهمیت است. به همین ترتیب، ایجاد محتوای خوب بسیار مهم است. نکته مهم
در اینجا این است که محتوای خوب چیست؟ از دیدگاه سئو، محتوای خوب دارای دو ویژگی
است. محتوای خوب در وهله اول می بایست تقاضا را تأمین نماید و همچنین پیوند پذیر
یا قابل اتصال باشد.

سئو

در سئو سازی، محتوای خوب یک تقاضا را تأمین می کند

درست مانند بازارهای جهانی، اطلاعات نیز تحت تأثیر عرضه و تقاضا قرار دارد. بهترین محتوا آن است که
بهترین کار را در تأمین بیشترین تقاضا انجام دهد. این تامین تقاضا ممکن است به شکل یک مقاله در
ویکی پدیا باشد که تعریف هرچیزی را برای مردم جهان توضیح می دهد، یا مثلا به شکل یک ویدئو،
یک تصویر، یک صدا یا متن باشد، اما برای جای‌گیری در طبقه‌بندی محتوای مطلوب، می بایست یک تقاضا
را تأمین نماید.

در سئو سازی، محتوای خوب پیوندپذیر یا قابل اتصال است

از دیدگاه سئو، درصورتی که محتوای موجود در اینترنت لینک پذیر نباشد، هیچ تفاوتی بین بهترین و بدترین
آن وجود ندارد. اگر افراد نتوانند به آن‌‌ها متصل شوند، بعید است موتورهای جستجو آن را رتبه بندی کنند
و در نتیجه محتوای نامبرده ترافیک یا ورودی‌ای را به وب سایت هدف ما هدایت نمی کند. متأسفانه،
این اتفاق خیلی بیشتر از مواردی که تصور می شود رخ می دهد. چند نمونه از این موارد شامل
اسلایدشوهای تصویری با پشتیبانی AJAX، محتواهای غیرقابل نمایش شرطی شده به نمایش پس از
ورود به سیستم و محتوایی که امکان بازتولید یا اشتراک ندارد. محتوایی که تقاضای شما را تأمین نکند
یا پیوند پذیر نباشد از نظر موتورهای جستجو و به احتمال زیاد از نظر بسیاری از افراد، بد هستند.

سئو

برچسب های عنوان تاثرگذار در سئو

برچسب های عنوان بعد از محتوا دومین مورد مهم در فاکتور درون صفحه‌ای برای سئو هستند.

 

آدرس URL

همراه با پیوند داخلی هوشمندانه، سئوکاران باید از منعکس شدن سلسله مراتب دسته بندی وب‌سایت هدف
در URL ها، اطمینان حاصل نمایند.

مورد زیر نمونه خوبی از ساختار URL است:

http://www.nemoone.org/games/tarikhche-bazi-videoyi

این URL به وضوح سلسله مراتب اطلاعات موجود در صفحه را نشان می دهد (در حیطه کلی بازی ها،
تاریخچه مربوط به بازی های ویدیویی زیرشاخه اولویت بالاتر خود یعنی بازی ها است). موتورهای جستجو
از این اطلاعات برای تعیین صحت مطالب موجود در یک صفحه وب استفاده می نمایند. با توجه به
سلسله مراتب، موتورها می توانند نتیجه بگیرند که این صفحه به طور کلی مربوط به تاریخ نیست بلکه
بیشتر مربوط به تاریخچه بازی های ویدیویی است. این امر آن را به عنوان نامزدی ایده آل برای قرارگیری
در نتایج جستجوی مرتبط با تاریخچه بازی های ویدیویی تبدیل می نماید. بدون نیاز به پردازش محتوای
صفحه، می توان تمام این اطلاعات را حدس زد.

مثال زیر یک نمونه بد از ساختار URL است:

http://www.nemoone.com/onvan/tt0468569

برخلاف مثال اول، این URL سلسله مراتب اطلاعات وب سایت را نشان نمی دهد. موتورهای جستجو
می توانند ببینند که صفحه داده شده مربوط به عناوین (onvan) است و در دامنه nemoone است اما
نمی تواند تعیین کند صفحه مربوط به چه چیزی است. مرجع “tt0468569” به هیچ چیزی که احتمال دارد
یک وبگرد جستجو نماید مستقیماً اطلاق نمی شود. این بدان معنی است که اطلاعات ارائه شده توسط URL
برای موتورهای جستجو بسیار کم است.

سئو

ساختار URL از این جهت مهم است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا اهمیت نسبی را درک نموده و
یک معیار اعتباری مفید به صفحه هدف اضافه می نماید. از منظر کلمه کلیدی نیز مفید است زیرا اگر
کلمات کلیدی در URL گنجانده شود، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد به کلمه یا عبارت مربوطه متصل شوند.

در مقاله بعدی به بررسی سایر عوامل درون صفحه ای موثر بر سئو خواهیم پرداخت. ویدئوهای آموزشی ما
در خصوص انواع فعالیت های تحت وب را در یوتوب تهران سرور مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا