سئو

سئو : چرا به افزایش نرخ کلیک ارگانیک نیاز داریم [ روش‌هایی برای افزایش CTR ]

سئو : چرا به افزایش نرخ کلیک ارگانیک نیاز داریم [ روش‌هایی برای افزایش CTR ]

آیا داده‌ها و اطلاعات نرخ کلیک ارگانیک (CTR) بر رتبه بندی صفحه در گوگل تأثیر می گذارد؟ امروزه این مهم
، در صنعت طراحی سایت و سئو گمانه زنی از موضوع بسیار گسترده‌ای بوده است.

آیا داده‌ها و اطلاعات نرخ کلیک ارگانیک (CTR) بر رتبه بندی صفحه در گوگل تأثیر می گذارد؟ امروزه این مهم ، در صنعت طراحی سایت و سئو گمانه زنی از موضوع بسیار گسترده‌ای بوده است.

چرا باید به این موضوع پرداخت؟ غالبا اکثر افراد ، تمایل دارند از جزئیات و معناشناسی (آیا میخواهیم در مورد
یک عامل رتبه بندی مستقیم یا غیر مستقیم صحبت کنیم؟) ، حق ثبت اختراع (که ممکن است استفاده شود و
یا نشود) و نظریه‌های رقابت ، اگاهی لازم را پیدا کنند. (نظرات بر اساس شنیده‌ها و دیده‌ها مطرح میشوند.) ؛
اصولا برای ایجاد اختلال بیشتر، گوگل در مورد اسرار الگوریتم خود چیزی کمتر از آنچه که در دسترس است
اظهار مطلب میکند.

اما اگر واقعاً افزایش نرخ کلیک بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک گوگل تأثیر میگذارد ، آیا نمیتوان آن را اندازه
گیری کرد؟ جواب بله است! میتوان اینکار را انجام داد.

در این مقاله داده‌ها و اطلاعات بسیار جالبی درباره رابطه بین نرخ کلیک در گوگل و رتبه بندی ارائه داده شده
است. همچنین چهار نکته اساسی برای اطمینان از نرخ کلیک ارگانیک در صفحات نتایج موتور جستجو در
جایی که لازم است ، ارائه داده میشود. بطور واضخ هدف از انتشار این مقاله فقط ارائه یک پیش زمینه
مختصر و برخی از بینش های عملی در مورد موضوع نرخ کلیک ارگانیک در گوگل میباشد.

نرخ کلیک ارگانیک و یا CTR چیست؟

در واقع نرخ کلیک ارگانیک یا به اختصار CTR ، درصد تعداد افرادی که بر روی یک عبارت در نتیجه جستجوی
گوگل کلیک کرده‌اند را نشان میدهد. یکی از مهم ترین مواردی که در سئو باید به آن پرداخت همین نرخ
کلیک ارگانیک میباشد. در نظر داشته باشید که موارد بسیار زیادی بر این نرخ موثر میباشند. این موارد شامل
تگ عنوان ، توضیحات متا و همچنین Rich Snippetها میشود. بظور مثال اگر رتبه وب سایت شما در
جستجوی گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص ، که بصورت روزانه یک بار کلیک میشود ، در جایگاه سوم باشد ،
به عبارتی در ماه ۳۰ کلیک دریافت دریافت میشود که این یعنی نرخ کلیک ارگانیک سایت شما برای این کلمه
کلیدی خاص برابر با ۳۰ درصد میباشد.

البنه این درصد ممکن است کمتر باشد؛ به این دلیل که احتمالا دربعضی روزها کلیکی صورت نمیگیرد و بصورت
ماهیانه ممکن است نهایتا ۱۵ الی ۲۰ کلیک دریافت کنید که نرخکلیک ارگانیک برابر با ۱۰ الی ۱۵ درصد میشود

سئو و تاثیر نرخ کلیک ارگانیک بر آن

موارد متعددی وجود دارد که تاثیر بسیار زیادی بر سئو دارند اما در ارتباط با نرخ کلیک ارگانیک دو علت وجود
دارد که اهمیت آنرا بسیار پررنگ جلوه میدهد. علت اول اینه که هرچقدر تعداد کلیک بالا برود قاعدتا نرخ
کلیک افزایش پیدا میکند  در اینصورت ترافیک سایت شما نیز افزایش میابد. دلیل دوم که بصورت کلی
اهمیت این موضوع بسیار مهم را توجیه میکند در واقع عوامل رتبه بندی موتور جستجو میباشد که نرخ کلیک
ارگانیک یکی از مهم ترین عامل‌های موثر میباشد.

در برخی از گفتگو‌های انجام شده مشخص شده است که گوگل به شدت به این پارامتر اهمیت میدهد و از آن
در الگوریتم‌های خود استفاده میکند.

چه اقداماتی باید در جهت افزایش نرخ کلیک ارگانیک صورت گیرد

به جهت افزایش نرخ کلیک ارگانیک ، در عنوان مقاله خود از براکت استفاده نمایید

طی تحقیقاتی که انجام شده مشخص شده است که استفاده از براکت نرخ کلیک ارگانیک را تا حدود ۴۰
درصد افزایش میدهد.

اما چرا استفاده از براکت در عنوان مسبب افزایش نرخ کلیک یا ‌CTR می‌شود؟

با توجه به بررسی‌های انجام شده براکت‌ها در عنوان یک سرمقاله حکم کانون توجه را برای کاربران دارد و
کمک میکند تا کاربران با تمایل بیشتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنند.

استفاده از اعداد در عنوان سئو  

تجربه ثابت کرده است که عناوینی که شامل اعداد میشوند بسیار بیشتر مورد توجه قرار میگیرند و مقالاتی که
عنوان آنها شامل اعداد میشود بهتر کاربر را ترغیب به باز کردن لینک میکند.

از استفاده از URL‌های طولانی خودداری کنید

در موتورهای جستجو این ثابت شده است که URLهای کوتاه عملکرد بهتری نسبت به URLهای طولانی
دارند. و علیرغم این موضوع اکثر افراد تمایل بیشتری نسبت به لینک‌های کوتاه دارند تا لینک‌های طولانی.
درواقع لینک‌های کوتاه دارای مفهوم میباشند زیرا به درستی نام گذاری شده اند.

توضیحات متای خود را بهینه سازی کنید

قاعدتا توضیحات متا به اندازه عنوان سئو مهم نمیباشد اما این به این معنی نمیباشد که نباید به آن توجه
شود. چرا که توضیحات متا در افزایش نرخ کلیک ارگانیک بسیار موثر بوده است

استفاده از سال جاری در عنوان سئو

امروزه اکثر افراد در نتایج جستجوی گوگل دنبال مطالب بروز میگردند و این امر با قرار دادن سال جاری در
عنوان سرمقاله بسیار کمک کننده میباشد.

از طعمه گذاشتن برای دریافت کلیک بپرهیزید

بکارگیری یک عنوان هوس برانگیز میتواند برای کاربر بسیار ترغیب کننده باشد اما این کارنه تنها باعث افزایش
نرخ کلیک ارگانیک نمیشود بلکه باعث افزایش نرخ پرش میشود و این نرخ پرش باعث میشود زمان ماندگاری
کاربر در صفحه شما کاهش پیدا کند و این اتفاق عملا برای سئو سایت شما بسیار مضر میباشد.

سخن آخر

به عنوان جمع بندی میتوان گفت که عوامل بسیار زیادی در این باره وجود دارد که در افزایش نرخ کلیک
ارگانیک تاثیز گزار هستند و توصیه اکید میشود که تا جایی که امکان دارد آن‌ها را در بهینه سازی سئو سایتتان
لحاظ کنید تا به بهترین نتیجه در خصوص این موضوع دست پیدا کنید. ضمن اینکه از عوامل مخرب در این
باره غافل نشوید که بسیار میتواند برای رتبه بندی سایت شما بسیار مخرب باشد و از آن‌ها در هر شرایط دوری
کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا