LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

ساخت مدرسه آنلاین با اتصال بیگ بلو باتن به مودل

چطور با بیگ بلو باتن و مودل مدرسه آنلاین بسازیم؟

ساخت مدرسه آنلاین با اتصال بیگ بلو باتن به مودل

این روزها جهان درگیر ویروس کرونا است و کشور ما نیز همچنان با این ویروس مهلک دست و پنجه نرم می کند. همانطور که می دانید نیز فعالیت های انسانی نیز تحت تاثیر قرار گرفتند. و یکی از مهم ترین آن ها بحث آموزش بوده است که به دلیل پیشگیری از این بیماری به کلی تغییر رویه داده است. در حقیقت مدارس به ثبت آموزش مجازی حرکت کردند و فعالیت های آموزشی نیز در بستر اینترنت انجام می شوند. از این رو ساخت مدرسه انلاین یک گام رو به جلو به حساب می آید. شما می توانید با اتصال بیگ بلو باتن به مودل یک مدرسه آنلاین کامل راه اندازی کنید. با تهران سرور همراه باشید تا در این باره بیشتر توضیح دهیم.

بیگ بلو باتن چیست؟

ابتدا بهتر است با بیگ بلو باتن آشنا شویم. در حقیقت بیگ بلو باتن یا BigBlueButton که به اختصار به آن BBB نیز گفته می شود. یک سامانه برگزاری کلاس مجازی است که به شما کمک می کند دوره های آنلاین خود را در آن به سادگی برگزار کنید. این نرم افزار به صورت Open Source یا متن باز عرضه شده و شما می توانید تغییرات دلخواهی که می خواهید را بر روی آن اعمال کنید. پشتیبانی از وب کم به صورت همزمان، برقراری ارتباط به صورت چت خصوصی و عمومی. ارتباط صوتی و تصویری از طریق وب کم و میکروفن، سرعت بالا، رابط کاربری مناسب و… برخی دیگر از ویژگی‌ های این نرم افزار فوق العاده به شمار می روند. یکی از قابلیت های بسیار خوبی که بیگ بلو باتن دارد، امکان اتصال به LMS یا همان سیستم مدیریت یادگیری است که در ادامه به این مسئله می پردازیم.

چطور با بیگ بلو باتن و مودل مدرسه آنلاین بسازیم؟

مودل چیست؟

LMS که مختصر مختصر نویسی شده Learning Management System می‌باشد. در واقع یک سامانه آموزش از راه دور است. LMS یک سیستم مدیریت یادگیری است در نتیجه موارد کاربرد آن در محیط‌ های آموزشی مثل مدارس، دانشگاه‌ ها، سازمان‌ ها و ادارات می‌ باشد. مودل که به انگلیسی Moodle نوشته می شود نیز محبوب ترین و حتی بهترین سیستم مدیریت یادگیری در دنیا است. دلایلی زیادی برای محبوبیت این سیستم وجود دارد که می‌توان به محیط کاربری ساده و کاربردی و همچنین لیستی طولانی از افزونه‌های متنوع آن اشاره کرد. همچنین برگزاری آزمون ها به طرق مختلف مانند تستی، تشریحی، شفاهی و… نیز از قابلیت های آن به شمار می رود. اما مزیت اصلی این سیستم متصل و سینک شدن به نرم افزارهای کلاس مجازی می باشد.

اتصال بیگ بلو باتن به مودل چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفتیم این دو سامانه امکان اتصال و برقراری ارتباط با یکدیگر را دارند اما سوال اصلی این است که این اتصال چه فایده و مزایایی برای شما دارد؟ فعالیت های آموزش مجازی در ایران یک فعالیت نوپا به حساب می آیند، به همین دلیل شما باید یک مدرسه آنلاین مناسب با تمام امکانات را برای خود طراحی کنید که از امکانات فوق العاده مودل و بیگ بلو باتن به شکل همزمان استفاده کنید. همچنین با این کار درآمد خود را به طرز چشمگیری افزایش می دهید. با انجام این کار، شما می‌ توانید یک مدرسه کاملا مجازی و آنلاین را برای تدریس خصوصی یا گروهی خود ایجاد کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

جمع بندی

اگر شما هم علاقه به ساخت چنین امکاناتی برای آموزشگاه یا مدرسه خود هستید تا کاربران بیشتری را جذب کنید، کافی است با تیم طراحی سایت تهران سرور تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا