سرور اختصاصی

سرور اختصاصی چه اجزایی دارد و چگونه کار میکند؟

آشنایی با ساختار اصلی سرور اختصاصی

ساختار اصلی سرور اختصاصی

در مقالات قبلی با انواع سرورها آشنا شدیم و دریافتیم که هر سرور اختصاصی یا سرور مجازی با توجه به هدفی که باید به ثمر برساند، کارایی متفاوتی دارد. اکنون میخواهیم شما را با ساختار سرورهای فیزیکی- اجزا و قسمت های مختلف آنها بیشتر آشنا کنیم.

سرورها چگونه کار می کنند؟

سرورها به روش های مختلفی کار می کنند تا کاربران را به توابع داده های (data) مختلف متصل کنند. این دستگاه ها حجم زیادی از dataها را برای سازمان ها ذخیره می کنند و آنها را از طریق شبکه های داخلی یا اینترنت، در دسترس کاربران قرار می دهند. سرورها همچنین می توانند به عنوان محافظ برای تأیید هویت کاربران قبل از اجازه دسترسی به شبکه، عمل کنند. این ماشین ها برای گرفتن دستورات و پاسخگویی بهتر به درخواست های کاربران، با یک سیستم عامل کار می کنند.
متخصصان فناوری اطلاعات می‌توانند با نصب نرم‌افزارهایی عملکرد سرور را افزایش دهند.

ساختار اصلی سرور اختصاصی

سرور اختصاصی از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

مادربرد: یک مادربرد تمام قسمت های یک سرور را به هم متصل می کند. درواقع این اندازه مادربرد است که میزان فضای ذخیره سازی و تعداد هارد دیسک هایی را که می توانند به سرور متصل شوند، تعیین می کند.

واحد پردازش مرکزی CPU :(CPU) عملکردهای کلی یک سرور را کنترل می کند. این مرکز، برای تمام پردازش ها در یک dedicated server است. CPUها با سرعت پردازش اندازه گیری می شوند.

حافظه: این قسمت از سرور میزان فضای ذخیره سازی موجود را تعیین می کند. و نکته مهم این است که حافظه باید با مادربرد سازگار باشد.

هارد دیسک: هارد دیسک داده های کاربر و نرم افزار را برای کامپیوتر ذخیره می کند. و از یک کارت کنترل برای عملکردهای پردازش بهینه استفاده می کند. سروری که حجم زیادی از dataها را در خود جای میدهد، ممکن است به چندین هارد دیسک نیاز پیدا کند.

اتصال شبکه: یک سرور برای اینکه کار کند نیاز به اتصال به شبکه دارد. یک اتصال شبکه خوب تضمین می کند که dedicated server شما قادر به دریافت و پاسخگویی به درخواست های کاربران باشد. اکثر مادربردها دارای یک آداپتور شبکه هستند، اما اگر مادربردی آدابتور شبکه نداشت، سرور نیاز به نصب یک اتصال شبکه خارجی پیدا میکند.

منبع تغذیه: سرورهای اختصاصی که داده ها را در اختیار تعداد زیادی از مشتریان قرار می دهند، نسبت به یک کامپیوتر شخصی معمولی به منبع تغذیه بزرگتری نیاز دارند. اکثر سرورها به منبع تغذیه حداقل 300 وات نیاز دارند.

ساختار اصلی سرور اختصاصی

معماری سرور چیست؟

معماری سرور طراحی نحوه عملکرد سرور است و به چیدمان یک سرور در ظرفیت عملیاتی آن اشاره دارد.
می توان آن را به صورت زیر نیز تعریف کرد:

  • نحوه ارتباط آن با دستگاه های دیگر
  • انواع سیستم عامل هایی که استفاده می کند
  • قطعات سخت افزاری و نرم افزاری
  • قابلیت های ذخیره سازی و محاسباتی
  • عملکردهای امنیتی در سیستم های آن
سخن اخر

شاید بخواهید وبینارهای شرکت خود را در دل سرور اختصاصی برگزار کنید. یا سایت فروشگاهی پر بازدید و پر اطلاعاتتان را روی این دستگاه ها نگهداری کنید. یا ممکن است بخواهید به عنوان یک منبع ذخیره از آنها استفاده کنید و حتی در کارهای رقابتی و بورس از سرعت سرورهای اختصاصی بهره ببرید. و…..
اکنون میتوانید با خرید یا اجاره سرور اختصاصی قوی و متناسب با نیاز خود، کسب و کار آنلاینتان را راه اندازی کنید. برای مشاوره رایگان تا دیر نشده تماس بگیرید و بدون هیچ هزینه ای اطلاعات لازم را کسب نمایید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا