آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

استفاده از شبکه های اجتماعی در کلاس مجازی

آیا استفاده از شبکه های اجتماعی در یادگیری مجازی موثر است؟

استفاده از شبکه های اجتماعی در کلاس مجازی

این روزها فضای مجازی یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما است. استفاده روزمره از شبکه های اجتماعی و همچنین ظهور کلاس های مجازی باعث شد تا زندگی ما بیش از پیش با این پدیده گره بخورد. بسیاری از افراد همچنان ترجیح می دهند تا به صورت مجازی به تدریس و تحصیل بپردازند. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم آیا ادغام شبکه های اجتماعی در کلاس مجازی می تواند در یادگیری دانش آموزان موثر باشد یا خیر. اگر شما هم از استفاده کنندگان شبکه های اجتماعی هستید و به کلاس های آنلاین و مجازی نیز علاقه دارید این مقاله تهران سرور را به هیچ عنوان از دست ندهید.

شبکه اجتماعی چیست؟

در ابتدا باید با مفهوم شبکه اجتماعی آشنا شویم. مفهومی که سابقه طولانی دارد و شاید قدمت آن به عمر اینترنت برسد. اما شاید بتوان گفت نقطه عطف ظهور آن، ساخت و عرضه وب سایت محبوب فیسبوک باشد. شبکه ای که سعی داشت افراد را از گوشه و کنار دنیا به یکدیگر نزدیک تر کند و اطلاعاتی که خودشان می خواهند را به اشتراک بگذارند. هدفی که به نظر در راستای همان مفهوم دهکده جهانی شکل گرفت. محبوبیت فیسبوک باعث شد تا دیگر کمپانی های بزرگ و کوچک در گوشه و کنار دنیا دست به ساخت شبکه های مختلف اجتماعی بزنند. شبکه هایی که هر کدام ویژگی های خاصی دارند و برای کار خاصی مورد استفاده هستند. تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و… تنها تعداد محدودی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی و پیام رسان در دنیا به شمار می روند.

آیا استفاده از شبکه های اجتماعی در یادگیری مجازی موثر است؟

بدون شک اکثریت دانش آموزان امروزی با مفهوم شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها آشنا هستند. میزان فهم و درک نسل جدید از فناوری و اینترنت بسیار ستودنی است. دانش آموزان از ابزارهای آنلاین متفاوتی برای برآورده کردن نیازهای مختلف خود در آموزش مجازی استفاده می کنند. بی تردید اشتباه نخواهد بود اگر بگوییم شبکه های اجتماعی و آموزش مجازی در دنیای امروزی دست به دست هم می دهند و در بسیاری از موارد با یکدیگر همپوشانی دارند. با این حال این مسئله نباید این توهم و اشتباه را به وجود آورد که می توان از شبکه های اجتماعی به جای نرم افزار کلاس مجازی استفاده کرد. در حقیقت پاسخ به این سوال قطعا بله است به شرطی که نرم افزارهای این دو حوزه را با یکدیگر اشتباه نگیریم. اما چگونه؟

استفاده از شبکه های اجتماعی در کلاس مجازی

1. گسترش ارتباطات و همکاری

درست است که اکثر نرم افزارهای کلاس مجازی مانند ادوب کانکت دارای بخش چت هستند اما برای ارتباطات و همکاری کافی به نظر نمی رسند. از این رو شاید بهتر باشد از مزیت شبکه های اجتماعی به خصوص از نوع پیام رسان آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

2. پیدا کردن اطلاعات آموزشی در فضای شبکه های اجتماعی

یکی از مزایای قدرتمند شبکه های اجتماعی وجود اطلاعات زیاد در زمینه های مختلف است. بخش علمی و آموزشی نیز مملو از اطلاعات مختلف است که قطعا در راستای آموزش مجازی هستند و کاربردی مهم و اساسی دارند. وب سایت ها و شبکه های رسانه های اجتماعی مختلف اطلاعات زیادی را ارائه می دهند که می تواند برای دانش آموزان مفید باشد.

استفاده از شبکه های اجتماعی در کلاس مجازی

3. مشارکت والدین با شبکه های اجتماعی در آموزش

والدین می توانند در مورد فعالیت‌ ها، پروژه‌ ها و رویدادهای مرتبط با مدرسه مطلع شوند. در حقیقت این نرم افزارها و شبکه ها می توانند به عنوان یک پل ارتباطی بین دانش آموزان، والدین و مدارس باشد. شبکه اجتماعی برای والدین نیز می‌ تواند از طریق نرم افزارهای مختلف ایجاد شود که می‌ تواند آن ها را در مورد مسائل مدرسه، یادگیری و آموزش مطلع کند.

جمع بندی

استفاده و ادغام شبکه های اجتماعی با نرم افزارهای کلاس مجازی می تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر روند آموزش دانش آموزان بگذارد. شرکت تهران سرور ارائه دهنده خدمات وب و آموزش مجازی در بستر ادوب کانکت فارسی و بیگ بلو باتن با تیمی حرفه‌ ای و پشتیبانی ۲۴ ساعته آماده‌ ی همکاری با مدارس، دانشگاه‌ ها، ادارات و سازمان‌ های خصوصی و دولتی می‌ باشد. همچنین برای آشنایی بیشتر با مجموعه ما و دیدن آموزش‌ های کلاس مجازی می‌ توانید به کانال‌ ما در آپارات مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا