آموزشطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

طراحی سایت بدون کدنویسی

چطور بدون کدنویسی سایت طراحی کنیم؟

طراحی سایت بدون کدنویسی

وقتی حرف از طراحی سایت بدون کدنویسی می شود عده ای تعجب می کنند. در تصور این افراد، ساخت و طراحی سایت بدون نوشتن یک خط کد امکان پذیر نیست. دیدگاه این افراد همچنان دیدگاه گذشته و ابتدای دوران طراحی سایت است. اما امروزه با پیشرفت هایی که در زمینه های مختلف برنامه نویسی و سیستم های مدیریت محتوا طراحی سایت بدون نوشتن کد دیگر یک رویا نیست. البته که کدها باقی هستند. اما با این روش افرادی که کدنویسی نیز بلد نیستند می توانند با کمی آموزش و بدون نیاز به نوشتن کد طراحی سایت انجام دهند. چگونه؟ با تهران سرور همراه باشید تا متوجه شوید.

آیا طراحی سایت بدون کدنویسی ممکن است؟

به لطف تکنولوژی کمتر چیزی وجود دارد که برای بشر امروزی ممکن نباشد. طراحی سایت نیز همگام با پیشرفت تکنولوژی حرکت کرد و به نقطه امروزی رسید. نقطه ای که دیگر لازم نیست برای یک سایت ساده چندین متخصص ساعت ها و روزها وقت خود را صرف طراحی کنند. اما در حقیقت در گذشته برای ساخت یک سایت نیاز به هزاران خط کد داشتید. که این کار از پس هر متخصصی نیز بر نمی آمد. اما با رشد تکنولوژی در زمینه های رابط کاربری، CMS ها یا همان سیستم های مدیریت محتوا به وجود آمدند. که کار طراحی سایت بدون کد را انجام می دهند. البته که کدها سر جای خودشان باقی ماندند. اما رابط کاربری به شما دیدگاه میدانی می دهد. و شما می توانید بدون کدنویسی سایت خود را آماده کنید.

چطور بدون کدنویسی سایت طراحی کنیم؟

طراحی سایت بدون کدنویسی از چه زمانی آغاز شد؟

اولین وب سایت دنیا در آگوست سال 1991 یعنی حدود 31 سال پیش به وجود آمد. در آن سال ها طراحی سایت یک کار بسیار سخت و دشوار به شمار می رفت. چرا که نیاز به دانش کدنویسی بود و ظاهر وب سایت ها نیز بسیار ساده بود. این روند نزدیک به 10 سال به طول انجامید. اما در سال 2003 زمین بازی تغییر پیدا کرد. در این سال وردپرس برای اولین وارد میدان شد و شکل جدیدی از طراحی سایت را به دنیا معرفی کرد. ظهور وردپرس انقلابی در دنیای طراحی سایت به پا کرد.

البته CMS ها نیز در ابتدای کار پیچیدگی های زیادی داشتند. اما در حقیقت هر چقدر که نسخه های جدیدی از آن ها منتشر شد، ضعف های گذشته نیز برطرف گردید. این روزها اکثر CMS ها با رابط کاربری بسیار ساده در دسترس هستند. بسیاری از المان های وب سایت را می توانید با استفاده از این پلتفرم ها به صورت Drag & Drop یا همان بکش و رها کن انجام دهید.

سایت ساز چیست؟

میان پادشاهی CMS ها، چند سالی است که سایت سازها نیز وارد بازی شده اند. سایت سازها عموما وب سایت های آنلاینی هستند که همه چیز را به صورت آماده و پیشفرض برای کاربر در نظر دارند. از قالب گرفته تا دامنه و هاست. بدین ترتیب از این مورد در دوران کرونا استقبال زیادی شد. اما محدودیت های این سایت سازها اغلب اوقات بسیار زیاد است. از این رو پیشنهاد می کنیم برای طراحی سایت بدون کدنویسی به سراغ سایت سازها نروید. گزینه اول و آخر ما در این خصوص CMS ها و بهترین آن ها یعنی وردپرس است.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

وردپرس را می توان پدر سیستم های مدیریت محتوا نامید. چرا که به نوعی آغازگر این راه بود. این سیستم به شما کمک می کند که با آن بدون کد نوشتن سایتی را طراحی کنید. ما بارها و بارها درباره سیستم مدیریت محتوا به خصوص وردپرس صحبت کرده ایم. در اینجا نیز به صورت گذرا کمی درباره آن صحبت می کنیم. سیستم مدیریت محتوا یا CMS یک پلتفرم طراحی سایت بدون نوشتن کد است که قابلیت های مختلفی از جمله وبلاگ، قالب و افزونه های متعدد را در دسترس شما قرار می دهد. تعداد زیادی CMS در دنیا وجود دارد. جوملا، دروپال، وردپرس و… با این حال وردپرس به دلیل امکانات زیادی که دارد از باقی رقبای خود محبوب تر است.

چطور بدون کدنویسی سایت طراحی کنیم؟

چطور می توانیم بدون کدنویسی سایت طراحی کنیم؟

حالا بعد از این توضیحات شاید از خودتان بپرسید که آیا ما هم می توانیم بدون کدنویسی سایتی برای خودمان طراحی کنیم؟ با وجود CMS ها و سیستم قدرتمند وردپرس پاسخ به این سوال بله است. اما باز کار با وردپرس به آن سادگی که گمان می کنید نیست. متخصصان وردپرس کوچک ترین مسائل مربوط به این پلتفرم را بررسی می کنند و سایتی بی نقص به شما تحویل می دهند. چیزی که شاید شما با وجود آموزش های متعدد نتوانید انجام دهید. از این رو پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال طراحی سایت برای کسب و کار خود هستید، آن را به افراد متخصص و خبره بسپارید. اما اگر علاقه دارید که خودتان این کار را انجام دهید، حتما به خوبی آموزش ببینید.

جمع بندی

اگر نگران طراحی سایت هستید و یا نگران هزینه‌های آن هستید باید به شما بگوییم تهران سرور تمام مشکلات شما را حل خواهد کرد! تیم طراحی سایت وردپرس تهران سرور با بروزترین تدابیر امنیتی آماده همکاری با شماست. علاوه بر این، قیمت ارائه شده توسط ما کاملا مقرون به صرفه است و شما با نازل ترین قیمت، بهترین کیفیت را خواهید داشت. علاوه بر این برای دیدن آموزش‌ های ما نیز می‌ توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا