طراحی سایت و وردپرس

طراحی سایت رزومه ای یا شخصی

سایت رزومه ای یا معارفه ای

طراحی سایت رزومه ای یا شخصی

اول از همه به این موضوع میپردازیم که سایت رزومه ای چیست؟ و کاربرد آن را توضیح میدهیم.

منظور از سایت رزومه ای چیست؟

سایت رزومه ای به وبسایتی میگویند که افراد برای شناساندن خود و زمینه کاریشان طراحی میکنند و اطلاعات شخصی و مهارت ها، خصوصیات و علایق، نمونه کارهایی که تا به حال انجام داده اند، سوابق شغلی و … را در صفحات آن قرار میدهند. این گونه وبسایت ها برای مصاحبه کاری و تحصیلی بسیار مفید هستند و نقش زیادی در پیشرفت شغلی اشخاص دارند.
همانطور که میدانید، شما برای استخدام در شرکت ها نیاز به ارسال رزومه دارید. بعضی افراد هنوز قالب های فایلی مثل pdf برای کارفرما ارسال میکنند.. اما افراد با سطح کار پیشرفته یا نمونه کارهای متنوع، با سایت های رزومه ای خود را معرفی میکنند.

مزایای طراحی وبسایت شخصی و رزومه ای

همانطور که در مقالات قبلی و در زمینه های مسکننرم افزارهای آنلاینمراکز آموزشیشرکت های هواپیمایی و…        بررسی کردیم، دیدیم که با توجه به گسترش دنیای مجازی و تمایل مردم به استفاده از اینترنت، برای تمامی مشاغل داشتن یک وب سایت امری ضروری است. اکنون در این مطلب میخواهیم به لزوم داشتن “وبسایت” برای افراد و هر شخص اشاره کنیم.

طراحی سایت رزومه ای

1-مزیت رقابتی: در صورتی که شما به جای ارائه یک رزومه ساده یک وبسایت شخصی ارائه دهید، بیشتر مورد توجه کارفرما قرار میگیرید.

2-پیدا کردن راحت تر شما توسط کارفرما: شما زمانی که رزومه خود را جهت استخدام برای شرکتی ارسال می کنید، کارفرما برای شناخت بهتر شما نامتان را در موتورهای جست و جو سرچ میکند. و زمانی که شما به نام خودتان یا به نام حرفه و زمینه کارییتان یک سایت شخصی داشته باشید، راحت تر می توانند شما را بیابند و اطلاعاتتان را دریافت کنند.

3-یافتن شغل مورد نظر و ایجاد شانس بیشتر: مطمئن باشید زمانی که کارفرما نام شما را سرچ میکند و تمامی اطلاعات و مهارت ها را از طریق سایتتان مورد بررسی قرار میدهد، شانس شما برای قبولی و استخدام بسیار بیشتر از یک فرد با رزومه متنی و پی دی افی میشود.

4-پیدا کردن مهارت بیشتر:
یک سایت شخصی یا رزومه ای به شما کمک می کند خلاقیت های خود را نمایان کنید. برای به دست آوردن مهارت های بیشتر تلاش نمایید، تا صفحات سایت را با بهترین سوابق و نمونه کارها پر کنید.

5-ویترین مهارت ها:
شما می توانید تمامی مهارتهایتان را با قرار دادن نمونه کارهایی که تا به حال انجام دادید، نشان دهید.

6-شبکه سازی: با داشتن یک وبسایت شخصی تمام مردم دنیا می توانند سایتتان را ببینند و شما را بشناسند و با شما ارتباط بگیرند. این امر خود موجب ایجاد فرصت های شغلی بهتر در سراسر دنیا میشود.

طراحی سایت رزومه ای

موارد لازم جهت طراحی سایت رزومه ای

برای طراحی و فعال سازی یک وبسایت شخصی یا معارفه ای اول از هر چیزی باید یک دامنه با نام دلخواهتان ثبت و خریداری نمایید. و بعد به یک هاست سیپنل 500 مگابایت احتیاج دارید تا سایت شما بتواند در موتورهای جست و جو قرار بگیرد.
همچنین بعد از طراحی و درج مطالب در صفحه های خود، برای اینکه بخواهید وبسایت شما دیده شود می توانید روی seo سایتتان کار کنید تا رتبه بالاتری در گوگل و جایگاه بهتری بین رقبا بیابید.

یک سایت رزومه ای یا شخصی حتما باید موارد زیر را رعایت کند:
  • درج مشخصات فردی و شخصی
  • وجود تصویر فرد
  • ثبت سوابق تحصیلی و دوره هایی که شخص گذرانده و مدارک دریافتی وی
  • مشخص کردن مهارت ها و علایق
  • تخصص ها
  • سوابق شغلی و پروژه های تاکنون
  • درج اطلاعات تماس، آدرس و شبکه های اجتماعی

پیشنهادات ما برای طراحی وبسایت شخصی

  • قراردادن نمونه کارها با مستندات و فیلم و عکس
  • گرافیک منحصر به فرد
  • فرم تماس و یا پیام برای ارتباط راحت تر با صاحب سایت
  • فرم نظرسنجی بعد از بررسی وبسایت
  • ایجاد وبلاگ متصل به سایت و انتشار مطالب جالب و آموزشی در حوزه کاری فرد
  • طراحی خاص با توجه به علایق و شخصیت فرد
نتیجه گیری

در نهایت می توانیم به این موضوع پی ببریم که با وجود این دنیای تکنولوژی و مجازی، هر شخصی برای خود باید یک وبسایت معرفی نامه و رزومه ای ایجاد کند تا بتواند آینده شغلی و تحصیلی بهتری رقم بزند و مهارت هایش را به جهانیان معرفی کند. این امر باعث ایجاد اعتماد به نفس و کسب مهارت های بیشتر میشود. پس همه ما می توانیم یک سایت شخصی با کمترین هزینه طراحی کنیم. ما با شما هستیم تا صفحاتی جذاب در قالب وبسایت با توجه به شخصیت و علایقتان راه اندازی کنید و جایگاهتان را در زمینه شغلی خود محکم تر سازید.

 

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا