طراحی سایت و وردپرس

طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

بدون شک شما وردپرس را می شناسید. امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با دنیای وب و طراحی سایت آشنا باشد و وردپرس را نشناسد. به قطع می توان گفت وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS است. با استفاده از این سیستم می توانید انواع و اقسام وب سایت ها را طراحی کنید. از سایت های فروشگاهی تا وبلاگ های خبری و آموزشی همگی با وردپرس قابل طراحی هستند. با این حال گاهی ممکن است شما بنا به دلایلی بخواهید به چند زبان مختلف تولید محتوا کنید. از این رو نیاز دارید تا یک وب سایت چند زبانه داشته باشید. خوشبختانه وردپرس در این زمینه نیز کنار شماست. شما به راحتی می توانید با استفاده از این سیستم مدیریتی به طراحی سایت چند زبانه بپردازید. با تهران سرور در معرفی و بررسی این نوع سایت همراه باشید.

سایت چند زبانه چیست؟

شاید در ابتدا این سوال برای شما پیش بیاید که اصولا یک سایت چند زبانه چیست؟ اگر در یک سایت به زبان های مختلف محتواهایی قرار دهیم یک سایت چند زبانه داریم؟ قطعا خیر. داشتن یک سایت چند زبانه اصول و قواعدی دارد. در حقیقت شما نسخه ای واحد به زبان های مد نظر خود دارید. به عبارت دیگر تنها محتوای سایت شما نیست که به زبان های دیگر ترجمه می شود. تمامی بخش های وب سایت شما به زبان مقصد ترجمه می شود. این قابلیت برای وب سایت های خبری و آموزشگاهی به خصوص آموزشگاه آنلاین زبان مناسب است. امروزه به دلیل وسعت ارتباطات مردمان دنیا با یکدیگر و همچنین ایجاد دهکده جهانی، داشتن یک سایت چند زبانه مزیتی بزرگ به شمار می آید. در ادامه به مزایای چنین سایتی بیشتر می پردازیم.

طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

مزایای طراحی سایت چند زبانه چیست؟

قطعا داشتن چنین سایتی برای مدیران آن مزایایی به همراه دارد. در حقیقت مزیت های آن بوده که باعث خلق و ایجاد چنین بستری در دنیای وب شده است.

مخاطبان شما بیشتر و گسترده تر می شود

بی شک اگر سایتی داشته باشید که به چند زبان زنده دنیا باشد، مخاطبان شما نیز به همان نسبت افزایش می یابد. با این کار شما هزینه کمتری برای جذب مخاطبان خارجی نیز پرداخت می کنید. علاوه بر این ارتباطات شما با دنیا نیز بیشتر از گذشته می شود که مسئله مهمی در مسیر رشد کسب و کار شما به حساب می آید. بر اساس بسیاری از آمارها بسیاری از افراد به دلیل اینکه زبان سایتی با زبان مادری آن ها یکی نیست به سادگی آن را ترک می کنند. این مسئله یعنی از بین رفتن خیل زیادی از مخاطبان. شما باید از این فرصت استفاده کنید و با وردپرس سایت چند زبانه طراحی کنید.

آشنایی مخاطبان با فرهنگ کشورهای دیگر

همیشه گفتیم بحث طراحی چیزی فراتر از تصور است. در بسیاری از وب سایت های چند زبانه برتر در دنیا، طراحان تنها به زبان ترجمه اکتفا نمی کنند. برای مثال در حقیقت شما در صورتی که به نسخه عربی وب سایتی وارد شوید، المان های بصری آن کشور را نیز در وب سایت می بینید. این کار علاوه بر زیبایی خاصی که به سایت شما می دهد، باعث شناخت بیشتر مخاطبان با فرهنگ کشورهای دیگر است. همچنین نشان دهنده ذوق و خلاقیت تیم شما و گستره اطلاعات فرهنگی شما می باشد. تمامی این مسائل در جذب مخاطب و سئو سایت اهمیت چشمگیری دارند.

نکاتی که در طراحی سایت چند زبانه باید رعایت کنید

از آن جایی که یک وب سایت به زبان های مختلف کار دشوار تری به نسبت سایت های تک زبانه دارد، باید برخی نکات را به دقت رعایت کنید.

تشخیص خودکار زبان بر اساس مکان کاربر

باید این امکان را در سایت خود قرار دهید که بر اساس مکان و IP کاربر، زبان سایت نیز برای آن نشان داده شود. به عنوان مثال اگر سایت شما به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس است، کاربری که در ایران است با نسخه فارسی مواجه شود و کاربرهای خارجی با نسخه انگلیسی. البته این نکته را فراموش نکنید که باید همواره دست کاربر برای انتخاب نسخه زبان مورد نظر باز باشد. در واقع با این کار احترام به کاربر را نشان می دهید.

طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

اهمیت راست چین یا چپ چین بودن

یکی از مسائلی که اهمیت زیادی دارد، چپ چین یا راست چین بودن زبان ها است. برخی زبان ها مانند فارسی از سمت راست شروع می شوند و برخی دیگر مانند انگلیسی از سمت چپ. باید این مسئله را در طراحی سایت خود لحاظ کنید و انعطاف پذیری و واکنشگرا بودن سایت را در این خصوص رعایت کنید. در غیر این صورت نتیجه نهایی کار شما، سایتی ناهمگون و زشت است. که بدون شک کاربران به سادگی از آن خارج می شوند.

سئو سایت چند زبانه متفاوت است

پیش از آن که اقدام به طراحی سایت چند زبانه کنید باید این نکته را مد نظ قرار دهید که سئو چنین سایتی با سایت های تک زبانه متفاوت است. قطعا شما با تعداد کلمات کلیدی بیشتر و متفاوت تری سر و کار خواهید داشت. همچنین محتوای شما از نظر تعداد کلمات در ترجمه تفاوت هایی با متن اصلی دارد. از این رو باید استراتژی مخصوص سئو سایت های چند زبانه را برای سایت خود برنامه ریزی کنید. همچنین بهتر است از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. در غیر این صورت نه تنها به نتیجه دلخواه خود نمی رسید بلکه تمام نقشه های شما نقش بر آب می شود.

سایت چند زبانه مناسب چه کسب و کارهایی است؟

قطعا پاسخ به این سوال به کسب و کار شما و میزان فعالیت های خارجی شما بستگی دارد. همچنین تعداد مشتریان شما در جای جای دنیا و عواملی از این دست در تعیین این مسئله دخیل هستند. با این وجود بیشتر وب سایت های آموزش زبان، وب سایت های خبری و وب سایت های تجاری به خصوص تجارت بین الملل از این روش برای طراحی سایت خود استفاده می کنند. در صورتی که کسب و کار کوچکی دارید و با مشتریان خارجی ارتباطی ندارید به هیچ وجه استفاده از این سبک طراحی را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

جمع بندی

اگر کسب و کاری دارید که احساس نیاز به سایت چند زبانه می کنید، پیشنهاد می کنیم در جهت رشد تجارت خود این اقدام را انجام دهید.  با این حال اگر به طراحی سایت آشنایی ندارید و یا وقت این کار را ندارید، شما می‌توانید طراحی سایت و سئو خود را به تهران سرور بسپارید تا با یک طراحی اصولی و سئو منظم شما را به نقطه اوج در کسب و کارتان برساند. همچنین برای دیدن آموزش‌های ما می‌توانید به کانال‌ و آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا