هاست

علت محبوبیت هاست پایتون + کاربردهای پایتون

آشنایی با زبان برنامه نویسی و هاست پایتون

علت محبوبیت هاست پایتون + کاربردهای پایتون

اگر شما تا به حال سایتی طراحی و راه اندازی کرده باشید، حتما با قدم اول کار یعنی تهیه هاست آشنایی دارید. همانطور که میدانید هاست ها در انواع مختلفی ارائه میشوند. یکی از انواع آن ها، هاست پایتونی نام دارد. که در این مقاله قصد داریم کاربرد آن را بررسی کنیم.

پایتون چیست؟

Python یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی شی گرا و سطح بالا میباشد که کاربردهای بسیار زیادی دارد.
در سال های اخیر پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی بوده است. و جامعه برنامه نویسان آن در این چند سال بسیار گسترده شده است.

چرا پایتون آنقدر محبوب است؟

زبان برنامه نویسی پایتون به دلیل سادگی در نحوه نوشتن- خوانا بودن کد ها و همچنین سرعت بالای آن، از محبوبیت زیادی به خصوص در بین برنامه نویسان تازه کار، برخوردار میباشد.
سادگی این زبان به صورتیست که حتی اگر برنامه نویس نباشید اما تسلط شما به زبان انگلیسی خوب باشد، در یک نگاه میتوانید حدس بزنید که کدها برای چه کاری هستند.
به عنوان مثال اگر بخواهید یک متن را به عنوان خروجی نرم افزار پرینت کنید، با کد زیر میتوانید این کار را انجام دهید.

Print(“Hello World!”)

همانطور که میبینید سینتکس زبان Python بسیار ساده میباشد. و به همین دلیل طرفداران این زبان برنامه نویسی روز به روز افزایش میابند.

زبان برنامه نویسی و هاست پایتون

کاربرد زبان پایتون چیست؟

به لطف افزایش چشمگیر تعداد برنامه نویسان پایتون، این زبان بسیار توسعه یافته و تقریبا برای انجام هر کاری با Python، یک کتابخانه و یا فریم ورک مخصوص وجود دارد.

از زبان Python میتوان در موارد زیر استفاده کرد:

−طراحی سایت با استفاده از فریم ورک هایی مانند جنگو و فلسک

−ماشین لرنینگ یا به زبان فارسی یادگیری ماشین

−تولید و توسعه نرم افزارهای موبایل با استفاده از فریم ورک های مربوطه مانند kivy

−ساخت نرم افزارهای کامپیوتری

−ساخت بازی های کامپیوتری

و …

معرفی هاست پایتون:

اگر سایتی که شما طراحی کردید با زبان پایتون نوشته شده باشد، برای سهولت در استفاده از این سایت و کارکرد صحیح آن میبایست هاست شما، هاست پایتونی باشد. چرا که این گونه هاست ها تمامی پیشنیازهای مربوط به Python و پکیج های آن را در خود دارند و شما هنگام نصب ماژول های جدید و اجرای اسکریپت های مرتبط به مشکل برنمیخورید.
هاست های پایتونی در واقع یک سرور لینوکسی میباشند که بر روی آن ها نرم افزارها و پکیج های مناسب نصب شده است. تا کاربر بتواند نرم افزارها و اسکریپت های به زبان Python را اجرا کند.

جمع بندی

اکنون با دلیل محبوبیت و کاربردهای پایتون آشنا شدید. جهت خرید انواع هاست و مشاوره رایگان برای انتخاب host مناسب خود، میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا