هاست

هاست پایتون چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

چه زمانی هاست پایتون بهتر است؟

هاست پایتون چه کارایی دارد؟

بیایید ابتدا با یک مثال ساده در مورد هاست پایتون شروع کنیم. در زمان راه اندازی وب سایت، شما ابتدا به یک هاست نیاز دارید و همانطور که می دانید هاست ها انواع مختلفی دارند. به طوری که وقتی برای خرید هاست به یک سایت خدمات هاستینگ مراجعه می کنید، با گزینه های مختلفی روبرو می شوید. از جمله: لینوکس، وردپرس cms، ویندوز، پایتون و….

بله همانطور که می بینید خدمات هاستینگ آنقدر متفاوت و گسترده می باشد که گاهی اوقات نمی دانید چرا، چگونه یا کدام را انتخاب کنید. در جواب باید بگوییم که اصلا نگران نباشید. در این مقاله سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم که بهترین گزینه برای شما کدام است؟ و هاست پایتون چیست؟
اما قبل از اینکه به طور خاص به Python host بپردازیم، اجازه دهید نگاهی به تعریف و معرفی انواع هاست بیاندازیم.

هاست چیست؟

هاست به فضای میزبانی میگویند که برروی سرور قرار دارد و به یک وب سایت اختصاص داده می شود. به عبارت ساده، محتوای هر وب سایتی اعم از عکس ها- صداها- تصاویر- کدهای سایت و تمام محتوای مربوطه در فضایی به نام هاست ذخیره می شود. بنابراین host یک فضای شخصی است که می توانید داده ها و اطلاعات را در آن حفظ کنید. هاست ها بر روی سرورهای خاصی قرار دارند که به هاست ویندوز و هاست لینوکس تقسیم می شوند. البته تقسیمات دیگری نیز وجود دارد که در بحث های آینده به آنها اشاره خواهد شد.

هاست لینوکس و ویندوز

قبل از بررسی هاست پایتون، بگذارید ابتدا نگاهی به هاست لینوکس و هاست ویندوز بیاندازیم. همانطور که از نام آن ها مشخص است، در هاست لینوکس، سیستم عامل ارائه شده لینوکس و در هاست ویندوز، سیستم عامل ارائه شده ویندوز می باشد. اگر زبان برنامه نویسی وب سایت شما به عنوان مثال زبان PHP باشد، می توانید از هاست لینوکس استفاده کنید. هاست های ویندوزی از زبان هایی مانند PHP پشتیبانی نمی کنند. یا اگر سایتی دارید که با ASP کار می کند، بهترین انتخاب هاست ویندوز است.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که:

چه نوع هاستی برای سیستم های مدیریت محتوا مناسب است؟

پاسخ این سوال ساده است. بررسی کنید زبان کدنویسی اصلی این سیستم ها چیست؟ به عنوان مثال، سیستم مدیریت محتوای وردپرس با PHP ساخته شده است. بنابراین بهترین هاست برای آن هاست لینوکس است.

هاست پایتون

زبان پایتون و میزبانی پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون در سال 1980 معرفی شد. در آن زمان هیچ کس فکر نمی کرد پایتون به یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان تبدیل شود. اگر به دنیای برنامه نویسی به عنوان یک سرزمین گسترده نگاه کنید، پایتون حاکم بخش بزرگی از آن است. جالب است بدانید که پایتون یک زبان تمام عیار است و به نوع خاصی از نرم افزار محدود نمی شود.

به زبان ساده تر، می توانید از زبان پایتون برای تجزیه و تحلیل داده ها یا حتی طراحی وب سایت یا ساخت بازی های رایانه ای استفاده کنید! پایتون در جهان بسیار محبوب است و برای تجزیه و تحلیل داده ها بسیار کاربردی است. اگر بگوییم پایتون یکی از تاثیرگذارترین و مناسب ترین زبان های برنامه نویسی امروزی است، اشتباه نکردیم.

با پایتون چه کاری می توان انجام داد؟

استفاده از پایتون را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

  • توسعه برنامه های کاربردی وب
  • علم داده (Data science)، شامل تجزیه و تحلیل داده ها، یادگیری ماشین و …
  • اسکریپت نویسی

از آنجایی که ما در مورد هاست پایتون بحث می کنیم، وارد جزئیات بیشتر نمی شویم و مستقیماً به سراغ اصل مطلب می رویم.

هاست پایتون چیست؟

اگر وب سایتی دارید که با پایتون طراحی کردید، باید از یک میزبان وب کمک بگیرید تا کار را برای شما آسان کند. برنامه ها و ویژگی های هاست Python، نصب ماژول های پایتون را برای شما آسان می کند. همچنین سرعت و بهره وری را به طور چشمگیری افزایش می دهد. هاست پایتون یک هاست لینوکسی است که برای استفاده با برنامه های طراحی شده با پایتون، با نصب پیش نیازهای مربوطه بر روی سرور بهینه شده است.

هاست اشتراکی پایتون

اکثر برنامه نوسان که از زبان پایتون استفاده می کنند به هاست پایتون نیاز دارند، اما اکثر شرکت ها به دلیل کمبود دانش فنی نمی توانند هاست اشتراکی آن را ارائه دهند. این امر مدیران را مجبور به ایجاد یک سرور مجازی می کند. با این حال، سرور مجازی برای بسیاری از پروژه ها چندان مقرون به صرفه نیست. پیشنهاد می کنیم با کمی تحقیق، شرکت هایی با دانش فنی بالا پیدا کنید که هاست اشتراکی پایتون را ارائه می دهند.

هاست Python برای چه وب سایت هایی مناسب است؟

اپلیکیشن ها و وب سایت هایی که از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می کنند، می توانند از Python host برای تطبیق بهتر وب سایت با هاست و بهره مندی از سرعت بالا بهره ببرند.

چرا کاربران پایتون را انتخاب می کنند؟

1- بدون نیاز به assemble کردن کد

پایتون یک زبان برنامه نویسی است و با صرف نظر از کامپایل کردن کد می تواند در زمان شما صرفه جویی کند. بنابراین شما می توانید تمام برنامه های خود را در سیستم عامل مک، ویندوز و انواع یونیکس اجرا کنید.

2-syntax ساده و خوانایی

پایتون کدنویسی کارآمدی دارد و می تواند یک پلتفرم قدرتمند و زیبا برای توانمندسازی برنامه نویسان ارائه دهد. هم کاربران با تجربه و هم کاربران تازه کار می توانند به سرعت خود را با این زبان تطبیق دهند. پایتون تمام عبارات شما را از طریق اعلام احتمال خطا، تورفتگی یا نقطه گذاری، و حذف درهم ریختگی بصری سازماندهی می کند.

3- یادگیری آسان

از آنجایی که کدنویسی پایتون خوانا و آسان است، هم برنامه نویسان با تجربه و هم مبتدیان می توانند آن را فرابگیرند و به راحتی از آن استفاده کنند.

4- کتابخانه همه کاره

پایتون دارای یک کتابخانه استاندارد غنی است و نیازی به نصب بسته ها به طور مجزا نیست. و شامل پشتیانی و ابزارهایی برای ایجاد رابط کاربری گرافیکی، پروتکل ها، آزمایش، اتصال به پایگاه های داده و تجزیه است.

سخن آخر

با توجه به محبوبیت روزافزون سایت های پایتون، از جمله جنگو، توسعه دهندگان تازه کار برای راه اندازی سایت های خود با هاست ارزان و مقرون به صرفه به این نوع host جذب میشوند. بنابراین هاست پایتون اشتراکی انتخاب بسیار مناسبی برای این افراد است و آنها را از خرید سرور مجازی یا سرور اختصاصی و پرداخت هزینه های بالا بی نیاز می کند.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا