آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

مدیریت احساسات در کلاس مجازی

چطور احساسات خود را در کلاس مجازی مدیریت کنیم؟

مدیریت احساسات در کلاس مجازی

احساسات یکی از مهم ترین ویژگی های انسانی است که همه به صورتی دارای آن هستند. عواطف و حس های انسانی می توانند بر جو کلاس مجازی تاثیرات گوناگونی بگذارند. این احساسات می توانند شامل نگرانی، غم، شادی، ترس، عصبانیت و… باشد. تمام حاضران کلاس آنلاین نیز دارای چنین حس هایی هستند. فرقی نمی کند دانش آموز باشید یا معلم. شما باید احساسات در کلاس مجازی را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. در این مقاله قصد داریم نحوه مدیریت احساسات مثبت و منفی در کلاس مجازی را به شما توضیح دهیم و همچنین راه حل هایی برای تبدیل آن ها به رفتاری مثبت ارائه دهیم. پس با وبلاگ تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

احساسات چیز بدی نیست

اولین چیزی که باید بدانید این است که مطلقاً احساسات در آدمی چیز بدی نیست. عده ای نشان دادن احساسات را نشانه ضعف می دانند که این تفکر کاملا اشتباه است. احساسات چه مثبت و چه منفی همیشه مهم و ضروری هستند. حتی بنا به گفته بسیاری از روانشناسان اهمیت حس های منفی بیش از احساسات مثبت است. سعی کنید انواع احساسات خود را در کلاس مجازی نشان دهید. اگر غمگین هستید آن را با معلم خود مطرح کنید. اگر معلمی هستید که امروز به هر دلیلی خشمگین هستید این موضوع را به دانش آموزان خود منتقل کنید. بیان کردن احساسات می تواند فضا و جو کلاس را متناسب با آن پیش ببرد که گزینه بسیار خوبی برای شرایط خاص است. برای این کار می توانید از نرم افزارهای کلاس مجازی کمک بگیرید.

ابراز احساسات از طریق شکلک در نرم افزارهای کلاس مجازی

ابراز احساسات از طریق شکلک در نرم افزارهای کلاس مجازی

خوشبختانه نرم افزارهای کلاس مجازی در چند سال اخیر به خصوص در دوران کرونا پیشرفت قابل توجهی کردند. امکانات و قابلیت های آن ها روز به روز در حال بهبود است و این به نفع علاقه مندان به آموزش آنلاین و مجازی است. یکی از قابلیت های خوب این ابزارها استفاده از شکلک ها یا همان Emoji ها است. شما می توانید از این شکلک ها در پادهای مخصوص چت و یا برای اعلام وضعیت خود استفاده کنید. از آن جایی که همیشه امکان برقراری تماس تصویری وجود ندارد، این قابلیت به دانش آموز و معلم کمک می کند تا وضعیتی که در آن قرار دارد را به خوبی بیان کند.

سعی کنید به عنوان یک معلم این کار را از دانش آموزان خود بخواهید و خودتان در ابتدای هر جلسه در این کار پیشرو باشید. بدین شکل کلاسی فعال تر و با درک بیشتری خواهید داشت. نرم افزارهای کلاس مجازی مانند بیگ بلو باتن و ادوب کانکت از این ویژگی ها به صورت های مختلفی بهره می برند. سعی کنید این قابلیت را به دانش آموزان خود آموزش بدهید و هر جلسه از آن ها بخواهید این کار را انجام دهند. به همین سادگی می توانید احساسات حاضران کلاس را مدیریت کنید.

ابراز احساسات از طریق نظرسنجی در نرم افزارهای کلاس مجازی

نظرخواهی کردن نیز می تواند راه حل مناسب دیگری برای مدیریت احساسات در محیط مجازی باشد. به این صورت می توانید بازخوردهای مختلفی از دانش آموزان حاضر در کلاس دریافت کنید. می توانید از گزینه پاسخ کاربر استفاده کنید تا دانش آموزان احساسات خودشان را بیان کنند. همچنین از آن ها بخواهید که نظراتشان را بنویسند و فقط شما هستید که می توانید این نظرات را مشاهده کنید. به این صورت اطمینان بیشتری برای بیان احساسات خود خواهند داشت. بیگ بلو باتن و ادوب کانکت هر دو در نسخه های اخیر خود قابلیت نظرسنجی را دارند و بروزرسانی های فوق العاده ای برای آن ها منتشر کرده اند.

ابراز احساسات از طریق تماس تصویری و چت در نرم افزارهای کلاس مجازی

ابراز احساسات از طریق تماس تصویری و چت در نرم افزارهای کلاس مجازی

همیشه دیدن چهره افراد می تواند احساسات را بهتر از شرایط دیگر نشان دهد. از این رو باید قابلیت تماس تصویری را مهم بدانیم. شما می توانید از این قابلیت که در اکثر نرم افزارهای بروز کلاس مجازی وجود دارند استفاده کنید و شرایط روحی روانی دانش آموزان خود را مورد بررسی قرار دهید. از دانش آموزان بخواهید که درباره احساسات خود هرچند کوتاه با شما صحبت کنند. حتی اگر امکان برقراری تماس تصویری یا صوتی را ندارید از پاد چت برای این کار استفاده کنید. قابلیت های این نرم افزارها را دست کم نگیرید و از هر یک جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنید.

جمع بندی

اگر در کلاس مجازی تدریس یا تحصیل می کنید باید بتوانید احساسات خود را به نمایش بگذارید و آن ها را مدیریت کنید. بدون شک جهان در آینده بیشتر از آموزش آنلاین و مجازی بهره می برد. تا جایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان دیگر چیزی به عنوان آموزش حضوری وجود نخواهد داشت.اگر قصد خرید کلاس مجازی ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن را دارید نیز می توانید با تهران سرور همکاری کنید. فقط کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان نسبت به خرید پلان مورد نظر خود اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا