آموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

مدیریت استرس در کلاس مجازی با کمک بیگ بلو باتن

با کمک بیگ بلو باتن استرس در کلاس مجازی را مدیریت کنید

مدیریت استرس در کلاس مجازی با کمک بیگ بلو باتن

کلاس مجازی بیگ بلو باتن به گونه ای طراحی شده است که آموزش آنلاین را آسان تر و موثرتر کند. به لطف منبع باز آن، در همه مرورگرها (دسکتاپ یا موبایل) بدون نیاز به دانلود یا نصب به خوبی کار می کند. با استفاده از این نرم افزار و قابلیت های متعدد آن، تقریباً در هر درسی می توانید یک رسانه قوی داشته باشید. دانستن اینکه چگونه از فناوری موجود بهترین استفاده را بکنید، از بسیاری از موقعیت های استرس زا جلوگیری می کند. همچنین به شما امکان می دهد بر تعامل با دانش آموزان خود تمرکز کنید. در این مقاله قصد داریم درباره مدیریت استرس در کلاس مجازی با کمک بیگ بلو باتن صحبت کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

یک چک لیست بصری برای دانش آموزان خود ایجاد کنید

آماده سازی خوب کلاس راه دیگری برای جلوگیری از لحظات استرس زا در کلاس آنلاین است. این نه تنها در مورد شما به عنوان یک معلم بلکه برای دانش آموزان شما نیز صدق می کند. کمی قبل از اینکه درس برنامه ریزی شده آن روز برگزار شود، مطمئن شوید که چک لیستی تصویری را برای آن ها ارسال کرده اید. با این ترفند دانش آموزان می دانند شما از آن ها چه انتظاری دارید. سعی کنید برای این مسئله وقت بگذارید.

یک چک لیست بصری برای دانش آموزان خود ایجاد کنید

اگر دانش آموزان شما کوچک هستند و سن پایینی دارند می توانید تصاویر کاریکاتوری بکشید. بدین صورت می توانید استرس آن ها را تا حد زیادی کاهش دهید. چرا که فضایی زیبا و دوست داشتنی برای آن خلق می کنید. همچنین می توانید از این چک لیست دوباره برای جلسات بعدی استفاده کنید. در صورت لزوم، بسته به مطالبی که قرار است آموزش دهید، نسخه های تطبیقی ​​ایجاد کنید. این کار باعث می‌ شود که دانش‌ آموزان شما از لیست خارج نشوند زیرا قبلاً توصیه‌ ها را دیده‌ اند.

خوش آمد گویی گرم به دانش آموزان

به هر دانش آموزی که شخصا وارد چت می شود خوش آمدید. یخ را با صحبت های کوچک بشکنید و به جزئیات کوچک توجه کنید. به عنوان مثال اگر دانش آموزی در ابتدای کلاس به نکته ای اشاره کرد، به آن توجه کنید. اگر دوربین بیگ بلو باتن شما فعال است و تغییری در ظاهر آن ها مشاهده می کنید به آن اشاره کنید. این رفتارها باعث ایجاد فضایی گرم و صمیمی در کلاس مجازی شما می شود. فضایی که بدون شک استرس دانش آموزان و حتی معلم را کاهش می دهد. چرا که نزدیک تر شدن افراد حاضر در کلاس به این امر کمک اساسی می کند.

ساختار درس را توضیح دهید

ساختار درس را توضیح دهید

تقریبا همه افراد از اتفاقات غیر منتظره بیزار هستند. این مسئله در خصوص دانش آموزان بسیار صادق است. دانش‌ آموزان خواهان ساختاری منسجم هستند. در حقیقت دوست دارند بدانند باید انتظار چه چیزی را بکشند. پس در ابتدای کار، یک لیست ارائه دهید. به خصوص اگر جلسه آنلاین شما بیش از یک ساعت است. با بحث در مورد هدف یادگیری شروع کنید. که می تواند به افزایش تمرکز دانش آموزان کمک کند. با ارائه ساختار درس به دانش آموزان، استرس آن ها را کاهش می دهید چرا که دیگر لازم نیست نگران اتفاقی غیر منتظره باشند.

با دانش آموزان ارتباط برقرار کنید

ارتباط داشتن با دانش آموزان در راستای صمیمت و کاهش اضطراب آن ها است. از این رو نباید از این مسئله در کلاس مجازی غافل شوید. بیگ بلو باتن یک عملکرد قدرتمند و در عین حال ساده دارد که به سرعت گروه بزرگی از دانش آموزان را به زیر گروه ها تقسیم می کند و در عین حال امکان چت یک به یک را حفظ می کند. این ویژگی سعی می‌ کند همکاری دنیای واقعی را در قالب دیجیتال ترکیب کند و آن را به تجربه آنلاین جذاب‌ تری برای کاربران تبدیل کند. بنابراین، از آن به نفع کلاس خود استفاده کنید. همچنین هر از گاهی ترکیب گروه ها را تغییر دهید تا از یکنواختی فاصله بگیرید.

بازی را در آموزش مجازی فراموش نکنید

بازی را در آموزش مجازی فراموش نکنید

بازی در آموزش مجازی می تواند یک عامل موثر باشد. مخصوصاً برای دانش‌ آموزان جوان‌ تر، مهم است که هنگام آموزش به آن ها یک عامل سرگرم کننده و عناصر بازیگوش معرفی کنید. اگر مطالب نسبتاً پیچیده باشد، دانش‌آموزان بزرگتر نیز از این مسئله استقبال می کنند. عملکرد نظرسنجی بیگ بلو باتن برای ایجاد آزمون‌ های کوچک، احتمالاً در ترکیب با پاورپوینت و بازی، عالی است. همچنین پرسش سوالات چندگزینه ای می تواند به شما در این زمینه بسیار کمک کند. علاوه بر این بارگذاری بازی های سبک مناسب برای آموزش در بیگ بلو باتن نیز ممکن است راهگشای کار شما باشد.

جمع بندی

با رعایت این نکات می توانید سطح استرس در کلاس مجازی خود را به حداقل برسانید و به سادگی آن را مدیریت کنید. در این بین نباید از نقش بیگ بلو باتن برای انجام این کار غافل شد. اگر به دنبال تحصیل و تدریس مجازی به صورت درست و صحیح آن هستید بهترین کار استفاده از پلتفرم و نرم افزارهای کلاس مجازی است. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید می توانید با مجموعه تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و کلاس های آنلاین همکاری کنید. شما می توانید با کارشناسان ما در این زمینه تماس حاصل فرمایید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلن مورد نظر خود را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا