آموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

نحوه مدیریت کلاس مجازی

چطور کلاس مجازی را مدیریت کنیم؟

برای مدیریت کلاس مجازی باید چه کار کرد؟

یکی از مسائلی که فکر و ذکر بسیاری از معلمان آموزش آنلاین است، نحوه مدیریت کلاس مجازی است. متاسفانه این تصور وجود دارد که به دلیل حضوری نبودن کلاس های مجازی مدیریت آن سخت و دشوار است و حتی بسیاری این کار را نشدنی می دانند. اما رشد و پیشرفت تکنولوژی در زمینه آموزش مجازی این امکان را می دهد که مدیریت کلاس مجازی بهتر از قبل صورت پذیرد. ما در تهران سرور قصد داریم با ارائه راهکارهایی به شما معلمان عزیز در نحوه مدیریت کلاس مجازی کمک کنیم. اگر شما هم دوست دارید یک کلاس خوب و با بازدهی بالا داشته باشید به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب نرم افزار کلاس مجازی مناسب

اولین کاری که شما برای بهبود وضعیت تدریس و تحصیل در کلاس مجازی باید انجام دهید، انتخاب نرم افزار مناسب است. خوشبختانه امروزه نرم افزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که شما بسته به نیازهایی که دارید و همچنین توانایی مالی خود می توانید از آن ها بهره ببرید. با این حال تنها تعداد محدودی از این نرم افزارها هستند که می توانند سطح و کیفیت کلاس شما را افزایش دهند. ادوب کانکت و بیگ بلو باتن بهترین انتخاب در بین سایر نرم افزارها برای کاربران ایرانی است. این دو نرم افزار ویژگی های زیادی دارند که نحوه کار و مدیریت یک کلاس آنلاین را برای شما آسان می کند. یکی از بهترین مزیت های این دو نرم افزار، اتصال به LMS مودل و CMS وردپرس است که امکان ساخت آموزشگاه آنلاین را به شما می دهد.

از ابزار به روز و مناسب استفاده کنید

اگر می خواهید کلاس آنلاین خود را به خوبی مدیریت کنید تا دانش آموزان نیز دروس را به خوبی فرا گیرند، بهتر است از ابزار مناسب و به روز استفاده کنید. بارها گفتیم که آموزش مجازی نیازمند ابزارهای گوناگون است. لپ تاپ، تبلت، میکروفون، هدست، اینترنت پر سرعت و… با کیفیت می توانند سطح کیفی کلاس شما را چندین پله افزایش دهند. علاوه بر این امکان مدیریت کلاس با استفاده از این ابزارها برای شما راحت تر خواهد بود.

مکان برگزاری کلاس را برای خودتان مهیا کنید

یک مسئله بسیار مهم که باید به آن توجه کنید، جایی است که قصد دارید در آن به تدریس آنلاین بپردازید. این مکان باید از هر نظر که می خواهید برای آموزش مجازی مهیا باشد. در حقیقت باید سعی کنید از شلوغی و عواملی که حواس شما را پرت می کنند دوری کنید. این مسائل باعث می شوند تمرکز شما بر تدریس بسیار کاهش یابد. از این رو قطعا نحوه مدیریت شما بر کلاس مجازی نیز با مشکلاتی همراه خواهد بود. بهتر است مکان انتخابی، نور کافی و هم­چنین آلودگی صوتی کمتری نسبت به سایر مکان‌ ­ها داشته باشد. به عبارت دیگر شرایط مساعدی برای برگزاری کلاس خود فراهم کنید و از عوامل تنش زا دوری بجویید.

چطور کلاس مجازی را مدیریت کنیم؟

کلاس را با شور و اشتیاق شروع کنید

موضوعی که شاید برخی از معلمان به آن بی توجه باشند همین است که شور و اشتیاقی در تدریس خود نشان نمی دهند. این مسئله در کنار فضای خشک و سردی که کلاس مجازی به دلیل عدم ارتباط حضوری از آن رنج می برد بسیار نامناسب است. از این رو باعث می شود تا دانش آموزان نسبت به حضور و توجه به کلاس بسیار بی میل باشند. همین مسئله به نحوه مدیریت کلاس مجازی شما نیز ضربه می زند. در واقع گفت و گو و ایجاد شرایط دوستانه در کلاس درس به مدیریت آن کمک ویژه ای می کند. اما اگر این مهم را فراموش کنید قطعا در موضوع مدیریت با چالش بزرگی دست و پنجه نرم خواهید کرد.

سبک و شیوه خاص آموزشی داشته باشید

بی شک سبک و شیوه آموزش مجازی با آموزش حضوری متفاوت است. یک معلم خوب کلاس مجازی نباید از شیوه هایی که در آموزش حضوری استفاده کرده است در آموزش مجازی نیز به همان ها اکتفا کند. سعی کنید روال و سبک خاصی را در تدریس داشته باشید و آن‌ را هر جلسه دنبال کنید. زیرا تغییر در سبک آموزش شما موجب عدم تمرکز دانش‌­آ موزان می‌­ شود. با این حال سعی کنید همانند کلاس‌ ­های حضوری، پی­گیر پروژه‌­ ها و تکالیف خواسته شده از دانش‌ ­آموزان باشید تا حس اهمیت را به آن ها منتقل کنید. تمامی این مسائل به مدیریت صحیح شما کمک می کند.

جمع بندی

با توجه به این نکات می توانید نحوه مدیریت کلاس مجازی خود را اصلاح کنید و در نتیجه یک کلاس شاد، فعال و بازدهی بالا داشته باشید. اگر هنوز هم از آموزش مجازی به دوری می کنید بهتر است تصورات غلط خود را دور بریزید. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید نیز می توانید از طریق تهران سرور اقدام به خرید نمایید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا