آموزشسخت افزارسرور مجازی

مزایای سرور مجازی با هارد NVMe

سرور مجازی با هارد NVMe چه مزایایی دارد؟

مزایای سرور مجازی با هارد NVMe

یکی از اصلی ترین بخش های یک سرور هارد و فضای ذخیره سازی آن است. هارد ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. که معروف ترین آن ها HDD و SSD هستند. هاردهای HDD فضای زیادی در اختیار کاربر قرار می دهند، قیمت مناسبی دارند اما سرعت به مراتب کمتری ارائه می دهند. در مقابل هاردهای SSD به دلیل قیمت بالا در حجم های پایین تری عرضه می شوند اما بسیار پرسرعت هستند. اها هارد NVMe چیست؟ NVM EXPRESS یا به اختصار NVMe استاندارد جدیدی برای دسترسی به حافظه های SSD فوق سریع است. استفاده از این نوع هارد به معنی کاهش تاخیر، افزایش تعداد اعمال ورودی و خروجی در ثانیه و نیز کاهش مصرف انرژی به شکلی محسوس است. از این رو در این مقاله سعی داریم از مزایای سرور مجازی با هارد NVMe برای شما بگوییم پس با تهران سرور همراه باشید.

NVMe چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، NVMe خلاصه شده عبارت NON-VOLATILE MEMORY EXPRESS یا حافظه ی غیر فرار است. به زبان ساده تر این نوع ارتباط باعث می شود تا اتصال با قطعی مواجه نشود و تاخیر به حداقل ممکن برسد. در حقیقت این ارتباط جدیدی برای دسترسی سریع تر به درایور های SSD متصل شده از طریق PCI-E است. همین ویژگی ها باعث می شود که استفاده از این نوع هارد در سرورهای مجازی سرعت آن ها را به شکلی باورنکردنی افزایش دهد. در حقیقت اگر به دنبال سرعت بالا در سرور خود هستید پیشنهاد می کنیم به سراغ هارد NVMe بروید.

سرور مجازی با هارد NVMe چه مزایایی دارد؟

ما در تهران سرور انواع سرورها از جمله سرور مجازی یا همان VPS را به مشتریان خود ارائه می کنیم. پلن های ما به صورت پیش فرض دارای هارد SSD هستند که از سرعت بالایی برخوردارند. اما اگر به دنبال یک سرور پرسرعت هستید که بتواند خدماتی با کیفیت عالی برای کسب و کار شما ارائه دهد، می توانید درخواست هارد NVMe را داشته باشید. تعرفه افزایش هر 10 گیگ هارد NVMe ماهانه 20 هزار تومان می باشد. مبلغی ناچیز که باعث تحولی شگرف در تجربه استفاده شما از سرور مجازی خواهد شد. چنانچه اپلیکیشن یا وب سایتی دارید که دارای دیتابیس سنگینی است، یا برای اجرای درخواست ها در دیتابیس وقفه و کندی احساس می کنید، با انتقال سایت یا اپلیکیشن خود به سرورهای سری NVMe می توانید سرعت آن را چندین برابر کنید. در ادامه بیشتر به این مزایا اشاره خواهیم کرد.

سرور مجازی با هارد NVMe چه مزایایی دارد؟

1. پهنای باند

پهنای باندی که هارد NVMe در اختیار شما می گذارد یکی از دلایلی است که سرعت زیادی را تجربه خواهید کرد. به طور معمول یک هارد NVMe، از 8 لاین PCI Express برای ارتباطات استفاده می کند که سرعت را تا 2.8 GB/s افزایش می دهد! این در صورتی است که در هارد SATA III حداکثر سرعت از 750 MBps عبور نمی کند.

2. کاهش تاخیر

از دیگر مزایای این نوع هارد باید به حداقل رساندن تاخیر اشاره کرد. PCI Express بهبود بسیار قابل توجهی در Read/Write دارد. بنابراین تعداد Read/Write در ثانیه را افزایش می دهد. به همین جهت، تاخیر خاصی احساس نمی شود و به شکل بسیار محسوسی کاهش می یابد.

3. قیمت مناسب

شاید با دیدن این تیتر کمی تعجب کنید. چرا که اصولا هاردهای SSD قیمت بالایی دارند و نوع NVMe نیز گران محسوب می شوند. اما یک لحظه به امکانات و سرعتی که این هاردها در اختیار شما می گذارند دقت کنید! مبلغی که برای آن می پردازید کاملا ارزشمند است و می توان گفت قیمت مناسب و منصفانه ای است.

جمع بندی

تهران سرور ارائه دهنده سرور اختصاصی آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرویس های ما است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید سرور مجازی از مجموعه ما و تجربه سرعتی باورنکردنی، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا