Moodleآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

تفاوت‌ معلم‌ها در آموزش مجازی در مقایسه با آموزش سنتی

معلم مجازی با حضوری چه تفاوتی دارد؟

تفاوت‌ معلم‌ها در آموزش مجازی در مقایسه با آموزش سنتی

چند سالی است که کشورهای پیشرفته به سراغ شیوه نوینی از آموزش رفته اند. و در بسیاری از آن ها آموزش حضوری و سنتی جای خود را به آموزش مجازی و آنلاین در بستر اینترنت داده است. با شیوع ویروس کرونا تقریبا تمام کشورهای دنیا توجه ویژه ای به آموزش مجازی داشتند که کشور ما ایران نیز از این قائده مستثنی نبود. با این حال معلمان در این سبک آموزشی باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند. و یا آن‌ها را کسب کنند تا بتوانند خود را با قابلیت‌های آموزش از راه دور همگام سازند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تفاوت‌های میان معلمان در آموزش آنلاین در مقایسه با آموزش فیزیکی بپردازیم.

معلم مجازی با حضوری چه تفاوتی دارد؟

تدریس به روش سنتی

تدریس به شیوه حضوری و فیزیکی را همان روش سنتی می نامیم که از گذشته های دور همراه ما است. و باعث یادگیری و انتقال مفاهیم زیادی به دانشجویان شد. در این روش معلم و دانش آموزان همیشه به صورت فیزیکی در مکان و زمانی مشخص حضور دارند. عموما طرفین درگیر در بحث آموزش سنتی باید برای رفت و آمدهای خود هزینه ای را در نظر بگیرند. علاوه بر هزینه مالی، همین رفت و آمد زمان زیادی را از آن ها می گیرد. در حقیقت زمانی که می تواند صرف آموزش و یا استراحت شود هدر می رود. البته این روش خوبی های زیادی دارد و یکی از مهم ترین آن ها امکان ارتباط چشمی بین معلم و دانش آموز است که باعث انتقال مفاهیم به شکل بهتری می شود.

تدریس به روش سنتی

تدریس به شیوه نوین از راه دور

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی به خصوص در زمینه ارتباطات، سرعت اینترنت روز به روز در حال افزایش است. و همین مسئله کار را برای کاربران در دنیا بسیار راحت کرده است. آموزش مجازی نیز حاصل همین پیشرفت هاست که باعث شده بسیاری از محدودیت های آموزش سنتی از بین برود. به عنوان مثال اگر دانش آموزی به دلایلی مانند جبر جغرافیایی در مناطق محروم زندگی می کند و به منابع آموزشی شهر بزرگی مانند تهران دسترسی ندارد. می تواند از طریق آموزش مجازی به آن دست پیدا کند. همچنین اگر استادی تمایل به تدریس در دانشگاه های برتر را دارد اما به هر دلیلی نتوانسته در آن ها شرکت کند با استفاده از این شیوه می تواند علم خود را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

تدریس به شیوه نوین از راه دور

معلم ها در آموزش مجازی

دبیران در آموزش مجازی باید دارای ویژگی های زیادی باشند. تا بتوانند خودشان را با محیط آموزش از راه دور تطبیق دهند. در حقیقت باید آمادگی ذهنی برای برقراری ارتباط آنلاین را داشته باشند چرا که ارتباط حضوری و چشمی در اینجا نمود ندارد و تفاوت زیادی با آموزش سنتی وجود دارد. میزان آگاهی یک معلم مجازی باید بیشتر باشد چرا که با ابزارهای جدیدی مانند LMS و کلاس مجازی دست و پنجه نرم می کند و باید حداقل اطلاعات کمی در خصوص کامپیوتر و اینترنت داشته باشد. در حقیقت انعطاف پذیری که یک معلم مجازی باید داشته باشد بسیار بیشتر از یک معلم حضوری باشد.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، معلمی در فضای مجازی تفاوت های ریز و درشتی با محیط فیزیکی به شکل حضوری دارد. در حقیقت بسیاری از معلمان سنتی برای تدریس در این روش نوین به مشکل برخورده اند و نتوانسته اند خودشان را با این محیط پیشرفته همگام سازند. همین امر باعث شده برخی از آن ها این شیوه را ناکارآمد بدانند و یا نتوانند مباحث درسی را آنطور که باید به دانشجویان منتقل کنند. بهتر است مربیان مخصوصی برای آموزش مجازی تربیت شوند و معلمان سنتی نیز باید برای این سبک آموزشی آموزش های لازم را ببینند.

اگر شما هم قصد راه اندازی دوره های آنلای با استفاده از کلاس مجازی ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن یا ال ام اس مودل را دارید، می توانید با کارشناسان و مشاوران تهران سرور، برترین ارائه دهنده خدمات آموزش آنلاین تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا