طراحی سایت و وردپرس

توجه: قبل از بروزرسانی وردپرس این نکات را رعایت کنید…

قبل از بروزرسانی وردپرس این نکات را رعایت کنید

پیش از بروزرسانی وردپرس باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

دیگر کمتر کسی در دنیای وب وجود دارد که با محبوب ترین CMS دنیا یعنی وردپرس آشنا نباشد. سیستمی که اکثریت وب سایت های دنیا با آن ساخته شده اند. محبوبیت این سیستم به قدری بالا است که روز به روز برای آن بروزرسانی های مختلف با امکانات و امنیتی بالاتر منتشر می شود. آپدیت کردن وردپرس و به روز بودن نیز یکی از مهم ترین نکاتی است که مدیران سایت باید به آن توجه کنند. با این حال به محض دیدن بروزرسانی جدید نباید عجله کرد و وردپرس را آپدیت کرد. در این مقاله به شما می گوییم که پیش از بروزرسانی وردپرس باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ پس اگر سایت وردپرسی دارید و می خواهید آن را آپدیت کنید با تهران سرور همراه باشید.

قبل از بروزرسانی وردپرس این نکات را رعایت کنید

بروزرسانی وردپرس کار مهم و حساسی است. اگر قصد دارید از بهترین و جدیدترین امکانات و همچنین آخرین تنظیمات امنیتی بر روی سایت خود استفاده کنید نیاز به آپدیت وردپرس دارید. اما این کار باید با نهایت دقت انجام شود. اگر نکات مهمی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را رعایت نکنید ممکن است سایتتان آسیب جدی ببیند. آسیب هایی که گاها ممکن است به است دست رفتن کلیه اطلاعات سایت شما منجر شود!

1. از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

اولین و مهم ترین کاری که باید قبل از بروزرسانی وردپرس خود انجام دهید، تهیه نسخه پشتیبان یا بک آپ از کلیه اطلاعات سایت است. به خصوص اطلاعات مهم و کاربردی آن. دلیل انجام این کار پیش از بروزرسانی این است که ممکن است حین انجام عملیات آپدیت، برخی از اطلاعات سایت شما از بین برود و نتوانید آن ها را بازیابی کنید. در چنین حالتی کافی است به نسخه پشتیبان خود مراجعه کنید و آن اطلاعات پاک شده را به دست آورید. خوشبختانه وردپرس برای تهیه نسخه پشتیبان ابزارها و افزونه های متعددی دارد که کار را برای شما بسیار راحت می کند.

2. سایتی که می خواهید بروزرسانی کنید را به خوبی بشناسید

اگر بخواهید سایت خودتان را بروزرسانی کنید بدون شک تمام بخش ها و صفحات آن را می شناسید و با آن آشنایی دارید. از این رو بعید است در صورت بروز خطایی به مشکلی اساسی برخورد کنید. اما گاهی ممکن است بخواهید سیستم وردپرس مشتری خود را بروزرسانی کنید و قطعا با سایت او آشنایی ندارید. در این صورت پیشنهاد می کنیم ابتدا به مرور صفحات اصلی، دسته بندی ها و به طور کلی وب سایت او بپردازید. بدین ترتیب در صورت بروز خطایی ناگهانی در هنگام آپدیت به سادگی می توانید با آن مقابله کنید.

3. افزونه های کش را غیرفعال کنید و کش وردپرس را پاک کنید

بسیاری از وب سایت های وردپرسی برای افزایش سرعت و عملکرد بهتر در بارگذاری اطلاعات خود از افزونه های کش استفاده می کنند. همچنین به طور کلی خود وردپرس نیز از این قابلیت برای بهبود سرعت لود اطلاعاتی که قبلا توسط کاربر دیده شده استفاده می کند. کش می تواند باعث شود که اطلاعات جدید در سایت اعمال نشود و به عبارتی در روند بروزرسانی وردپرس اخلال به وجود بیاورد. بهتر است پیش از آپدیت وردپرس کش وردپرس را پاک کنید و افزونه های کش را برای مدتی کوتاه غیرفعال نمایید.

4. تجربه دیگران از نسخه جدید را بپرسید

تجربه دیگران از نسخه جدید را بپرسید

خوشبختانه وردپرس از جامعه آماری بالایی برخوردار است و در همه جای دنیا دنبال کنندگان بسیاری دارد. انجمن های مخصوصی برای این سیستم وجود دارند که می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. همچنین همکاران شما می توانند گزینه مناسبی برای پرس و جو درباره نسخه های جدید وردپرس باشند. در حقیقت بهتر است تجربه دیگران را از نسخه های منتشر شده جویا شوید. در صورتی که تعداد نفرات راضی از بروزرسانی های جدید بیشتر بود، اقدام به آپدیت کنید. اما اگر اکثریت از آن رضایت نداشتند بهتر است از انجام این کار منصرف شوید.

5. مطمئن شوید ورژن PHP سایت شما از وردپرس پشتیبانی می کند

زبان برنامه نویسی PHP یکی از مهم ترین المان ها در وردپرس به شمار می رود. شما باید به صورت مداوم و در بازه های زمانی خاص این زبان را بروزرسانی کنید. در حقیقت پیشنهاد می کنیم همیشه از آخرین نسخه آن بر روی سایت خود استفاده کنید. چرا که آپدیت های جدید وردپرس نیز بر اساس آخرین بروزرسانی های PHP منتشر می شوند و ممکن است با ورژن های قدیمی سازگاری نداشته باشند. در این صورت سایت شما پس از بروزرسانی با مشکلات بزرگی رو به رو خواهد شد.

6. اگر بروزرسانی امنیتی بود فوراً آن را انجام دهید

اگر بروزرسانی امنیتی بود فوراً آن را انجام دهید

به طور کلی بروزرسانی های وردپرس می توانند در بخش های مختلفی اعم از امکانات و امنیت باشند. برخی از آن ها جزئی و برخی مربوط به هسته وردپرس می شوند. اگر بروزرسانی که منتشر شده است مربوط به امکانات جدید و ظاهر وردپرس می شود، بهتر است تا تثبیت آن بروزرسانی را به تعویق بیاندازید. اما اگر بروزرسانی امنیتی بود فوراً آن را انجام دهید. چرا که مشکلات امنیتی باید خیلی سریع رفع و حل شوند.

جمع بندی

اگر دوست دارید سایتی پویا و به روز داشته باشید، باید بروزرسانی وردپرس را مورد توجه قرار دهید. با رعایت این نکات امنیت سایت خود را بسیار بسیار بالا خواهید برد و از هک شدن سایت وردپرسی خود جلوگیری می کنید. اگر به دنبال راه اندازی وب سایت وردپرسی در هر زمینه ای به خصوص طراحی سایت آموزشگاهی و سایت فروشگاهی هستید، می توانید به تهران سرور اعتماد کنید. تیم طراحی سایت ما به صورت حرفه ای و با قالب و افزونه های رسمی برای مشتریان خود وب سایت طراحی می کند و ایمنی را در اولویت قرار می دهد. قیمت مناسب و تضمین کیفیت شعار تهران سرور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا