طراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

نکاتی برای طراحی سایت پزشکی

برای طراحی سایت پزشکی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

نکاتی برای طراحی سایت پزشکی

برای دیده شدن، ساخت یک بستر مجازی برای مطب در قالب سایت بهترین کاری است که پزشکان می توانند انجام دهند. و به همین دلیل طراحی وب سایت پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است. با استفاده از طراحی مناسب، وب سایت های پزشکی به بهبود عملکرد عمل شما کمک می کنند، اعتبار شما را افزایش می دهند، تجربه بیمار را خوشایند و مثبت کرده و در نهایت درآمد بیشتری برایتان حاصل می کنند. در این مقاله نکاتی برای طراحی سایت های پزشکی به شما ارائه می شود. اگر پزشکی هستید که دوست دارید از طریق دنیای مجازی هم با مراجعه کنندگان خود ارتباط برقرار کنید، با این مقاله تهران سرور همراه باشید.

1. طراحی سایت باید مخاطب خاص شما را هدف قرار دهد

مطب پزشکان بسته به تخصص آنها متفاوت است و متعاقباً گروه بیماران خاصی را هم هدف قرار می دهند. مطب یک متخصص اطفال مطمئناً مشابه مطب یک جراح ارتوپدی نخواهد بود. تخصص متفاوت، بیماران مختلف، دکوراسیون متفاوت. همین قانون در مورد وب سایت های پزشکی نیز اعمال می شود. بسته به گروه جمعیتی که کلینیک قصد جذب آن را دارد، طراحی متفاوت خواهد بود. سایت های پزشکی باید از جذاب ترین طراحی برای مخاطبان هدف خود استفاده کنند تا آن ها را جذب کنند.

اگر بیماران جوان را هدف قرار می دهیدT بهتر است از رنگ های بیشتری در طراحی وب سایت پزشکی خود استفاده کنید. اگر مخاطبین اصلی شما قشر سالمند یا افراد دارای معلولیت باشد، طراحی شما باید ناوبری را بسیار ساده کند. همچنین اگر پزشک ورزشی هستید از عکس های مربوط به دنیای ورزشی استفاده کنید. تمام این موارد باعث می شود تا فضاسازی بهتری نسبت به حوزه خود انجام دهید.

2. طراحی سایت را ساده و واضح نگه دارید

راز سادگی تعادل است. در واقع نه عکس های زیاد، نه کپی های بی پایان. اگر می خواهید یکی از بهترین وب سایت های پزشکی را داشته باشید، طراحی سایت خود را تا حد ممکن ساده و واضح نگه دارید تا ناوبری برای بیماران راحت باشد. راهکارهایی که در ادامه معرفی می کنیم می تواند به شما کمک کند.

  • فضای کافی بین انواع مختلف محتوا قرار دهید
  • از پاراگراف های کوچکتر استفاده کنید و برای شفافیت بیشتر، عنوان و زیر عنوان را اضافه کنید
  • قسمت اصلی صفحه را از طریق رنگ های متضاد از ستون های فرعی / هدرها جدا کنید

3. سایتی ریسپانسیو و واکنشگرا به موبایل طراحی کنید

بهترین وب سایت های جهان از طراحی ریسپانسیو استفاده می کنند. در دنیای موبایل امروز، شما باید با طراحی پاسخگو پیش بروید تا در میان برترین وب سایت های سلامت قرار بگیرید. و سایتی داشته باشید که در هر دستگاهی با هر اندازه ای سازگاری داشته باشد و تمامی صفحات آن منظم باشد. تا چیدمان سایت خراب نشود. برای این کار توصیه می شود که به طور متناوب عملکرد وب سایت خود را روی دستگاه های مختلف آزمایش کنید.

برای طراحی سایت پزشکی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

4. استفاده از محتوای بصری در طراحی سایت پزشکی

آمار نشان می دهد محتوای تصویری، چه فیلم و چه عکس، در مقایسه با متن، اشتراک و بازدید بیشتری دارند. در نتیجه، بهترین وب سایت های پزشکی انتخاب و گنجاندن محتوای بصری در سایت خود را فراموش نمی کنند. چراکه طبق الگوریتم های جدید گوگل برای سئو و بهینه سازی سایت، وجود محتوای بصریبرای بهبود رتبه و جایگاه سایت شما لازم است. از طرح هایی که Flash را فعال می کنند استفاده نکنید. زیرا همه دستگاه ها از این فناوری پشتیبانی نمی کنند. این باعث می شود بازدیدکنندگان زیادی به محتوای شما دسترسی نداشته باشند.

5. یافتن خواسته های بازدیدکنندگان را آسان کنید

بهترین وب سایت های مراقبت های بهداشتی شامل کلیه اطلاعاتی است که بیمار ممکن است بخواهد پیدا کند. از پست های وبلاگ آموزشی گرفته تا فرم های بیمار، دستورالعمل های قرار ملاقات و… دقت کنید داشتن مطالب بسیار زیاد و غیر ضروری، هر وب سایتی را آشفته و شلوغ می کند. پیمایش ساده می تواند دسترسی بازدید کنندگان به مقادیر گسترده اطلاعات را تا زمانی که سازمان یافته باشد آسان کند. یک ایده خوب که بسیاری از سایت های پزشکی از آن استفاده می کنند، برجسته کردن اطلاعاتی است که بازدید کنندگان به احتمال زیاد در وب سایت شما جستجو می کنند. مطالب را صریح و آسان جلوی چشم مخاطب قرار دهید.

جمع بندی

خود را جای بیماران بالقوه قرار دهید و تصور کنید که چگونه به دنبال خدمات پزشکی مورد نیازتان می گردید. در کجا به دنبال آن ها می گردید و انتظار دارید چه مواردی را پیدا کنید. شما به محتوای گسترده ای نیاز خواهید داشت و از طریق موتورهای جستجو یا شبکه های رسانه های اجتماعی به دنبال آن خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا